Wil je een carrièrepad voor contentmarketing opbouwen? Dit is wat u moet doen

Natalie Small

Hoe ziet een carrièrepad voor contentmarketing eruit?

Ben je op zoek naar een carrièrepad voor contentmarketing? Je bent op een goede plek. Contentmarketing explodeert en zal in 2024 $ 600 miljard waard zijn (Technavio-onderzoek).

Bovendien is 89% van de bedrijven die contentmarketeers inhuren van program om hun huidige investeringen in 2022 voort te zetten of te verhogen.

Als je een natuurlijke schrijfvaardigheid hebt, een expertise voor creativiteit en gedreven wordt doorway knowledge, dan is contentmarketing misschien wel je droomveld.

Maar wat is er nodig om succesvol te zijn in contentmarketing? Zijn er specifieke harde vaardigheden die je moet hebben? Laten we dat van dichterbij bekijken.

Waarom kiezen voor een carrière in contentmarketing?

Om te beginnen is het een groeiend veld fulfilled veel mogelijkheden. Bovendien kun je creatief zijn en zelfstandig werken – twee dingen die steeds belangrijker worden in het moderne personeelsbestand.

Groei-industrie

Contentmarketing blijft groeien als een industrie om één belangrijke reden het werkt. In een recent onderzoek van Semrush was 73% van de bedrijven die hun uitgaven voor contentmarketing verhoogden van 10% naar 70% van hun totale marketingbudget, zeer succesvol.

Bovendien heeft 72% van de bedrijven aangegeven dat ze van program zijn hun budget voor contentmarketing in 2022 te verhogen. Naarmate de sector blijft groeien, neemt ook de behoefte aan individuen in het veld toe.

Betalen

Hoewel het hebben van een carrière die je creativiteit voedt lonend kan zijn, is het salaris een belangrijke issue.

Als contentmarketeer kun je een stabiel en solide inkomen creëren. Het gemiddelde basissalaris voor een contentmarketeer in de Verenigde Staten is $ 56.036. Niet te armoedig voor een instappositie.

Vanaf daar gaat het alleen maar omhoog. Volgens PayScale is het mediane basissalaris voor een managementfunctie $ 70.332 en $ 168.183 voor een functie op directieniveau.

Voortgezet leren

Een ding dat een carrière in contentmarketing niet zal zijn, is stagneren. De manier waarop mensen inhoud consumeren, verandert voortdurend, wat betekent dat de manier waarop u deze maakt ook zal veranderen. U moet op de hoogte blijven van de nieuwste trends en beste zakelijke praktijken.

Het leren houdt daar niet op. Afhankelijk van je rol, creëer je mogelijk inhoud voor verschillende industrieën. Dit betekent dat je jezelf misschien moet onderwijzen about onderwerpen waar je geen ervaring mee hebt.

Hoe meer je je kennis vergroot, hoe meer ruimte je hebt voor persoonlijke en professionele groei.

Als je jezelf als een levenslange leerling beschouwt, is dit een uitstekende carrière.

Wat voor type marketeer ben jij?

Hoe ziet een carrièrepad voor contentmarketing eruit?

De contentmarketingindustrie is een groeiend veld satisfied veel kansen voor diegenen die tijd en moeite willen investeren. Hoewel een bachelordiploma je misschien kan helpen om op de juiste manier te beginnen, is het geen trefzekere toegang tot de branche meer. Denk in plaats daarvan aan het ontwikkelen van vaardigheden waar klanten en werkgevers onmiddellijk voor zullen inhuren.

Er zijn specifieke vaardigheden die essentieel zijn voor uw succes in contentmarketing.

6 belangrijke vaardigheden die je nodig hebt om te slagen in een carrière in contentmarketing

Dit snelgroeiende veld vereist essentiële harde vaardigheden om banen te landen. Hoewel dit enigszins kan variëren, afhankelijk van uw specifieke rol, vonden we de onderstaande vaardigheden noodzakelijk voor alle functies binnen contentmarketing:

  1. Schrijfvaardigheden: Dit is een should. Het grootste deel van contentmarketing is schrijven, dus het is van vitaal belang dat u een overtuigende tekst kunt maken die uw doelgroep aantrekt.
  2. Kennis van Search engine optimisation: Om ervoor te zorgen dat u de inhoud maakt die uw publiek wil consumeren, heeft u een basiskennis van zoekmachineoptimalisatie nodig.
  3. Info- en analysevaardigheden: Dit is essentieel bij het bepalen van het succes van de content material of het nu gaat om het meten van betrokkenheid, abonnementen of klanten, u moet uw succes kunnen kwantificeren.
  4. Social media geletterdheid: Mogelijk moet u inhoud voor een reeks platforms maken en distribueren, als u weet hoe u meerdere kanalen kunt gebruiken, onderscheidt u zich in de branche.
  5. Onderzoeksvaardigheden: Afhankelijk van uw rol, maakt u mogelijk inhoud voor verschillende sectoren. U moet weten hoe u betrouwbare en feitelijke informatie kunt vinden, ongeacht het vakgebied.
  6. Tijdmanagementvaardigheden: Uw inhoud is alleen sterk als deze nog relevant is. Het naleven van deadlines is cruciaal, zodat werkgevers op tijd kunnen publiceren, in het seizoen.

Mis je een of twee vaardigheden in je portfolio? Raak niet ontmoedigd. We bieden een breed scala aan bronnen die u kunnen helpen om succesvol te zijn, zoals onze Head of Advertising and marketing Bootcamp.

Hoewel de hierboven genoemde kennis de sleutel zal zijn om je binnen te krijgen, magazine je een aantal essentiële zachte vaardigheden niet vergeten.

Om echt van je carrière te genieten en te blijven groeien in je vakgebied, zijn de onderstaande aanvullende vaardigheden een andere essentiële set om toe te voegen aan je contentmarketingtoolkit:

  • Nieuwsgierigheid
  • Overtuiging
  • creativiteit
  • Goede intuïtie
  • Groeimindset

Contentmarketingrollen

Een carrièrepad in contentmarketing kan er voor iedereen anders uitzien. Contentmarketing is eigenlijk een vrij brede time period en u kunt kiezen uit verschillende rollen binnen de branche.

Typische rollen binnen een contentmarketingteam zijn onder meer:

  • Community manager: De tussenpersoon. De communitymanager fungeert als de stem van het merk door middel van contentdistributie, community-ondersteuning en digitale betrokkenheid.
  • Social media manager: Verantwoordelijk voor het creëren en verspreiden van material by way of social media platforms. Dit kan ook inhoudsstrategie, analyse van analyses en digitale campagnes omvatten.
  • Videomarketingmanager: helpt merken hun verhaal te vertellen doorway middel van boeiende video’s om op een dieper niveau make contact with te maken met potentiële klanten.
  • Merkjournalist: Produceert een verscheidenheid aan geschreven inhoud die de capaciteiten en waarden van het bedrijf communiceert. Ze trekken de aandacht van potentiële klanten en maken er klanten van.
  • Web optimization-professional: Een onderzoeks- en analytische goeroe die zoekmachineoptimalisatie gebruikt om strategieën en veelgevraagde inhoud te creëren.
  • Grafisch ontwerper: Verantwoordelijk voor het visuele facet. Van sites tot logo’s, de grafisch ontwerper creëert boeiende beelden die een merk zijn en het publiek boeien.
  • Redacteur: Zorgt ervoor dat alle geschreven inhoud in topvorm is voordat deze wordt verspreid.
  • Beheren van redacteur: Deze persoon staat ook bekend als contentmanager en houdt vaak toezicht op ontwerpers, schrijvers en onderzoekers om het succes van alle visuele en geschreven material te verzekeren.
  • Directeur van de redactie: De baas van de baas. Deze redacteur beheert een workforce van producenten, samen fulfilled het creëren en implementeren van strategieën en het onderhouden van leveranciersrelaties.
  • Main Material Officer: Dit is de tophond. De CCO houdt toezicht op alle creatie en distributie van inhoud en zorgt ervoor dat deze op één lijn ligt satisfied het merk van het bedrijf.

Commence je contentmarketingcarrière

In het digitale tijdperk van vandaag is inhoud koning. De beste manier om te slagen in contentmarketing is doorway hoogwaardige inhoud te produceren die uw publiek aanspreekt.

Als u een carrière in contentmarketing wilt starten, kunnen wij u helpen. We bieden cursussen en trainingen die je de vaardigheden geven die je nodig hebt om te slagen. Bekijk onze Articles Internet marketing Mastery-cursus om uw carrièrepad voor contentmarketing te starten.



Next Post

JTLV haalt NIS 2.1b op voor derde vastgoedfonds

&#13 Tijdens een moeilijke periode op de kapitaalmarkten is JTLV, onder leiding van Amir Biram, Shlomo Gutman en Ariel Rotter, erin geslaagd om NIS 2,1 miljard bijeen te brengen voor zijn derde vastgoedfonds, zo heeft “Globes” vernomen. De kapitaalverhoging, waaraan enkele van de grootste financiële instellingen van Israël hebben deelgenomen, […]