Belangrijkste voordelen van het gebruik van een aangepast e-mailsjabloon

Natalie Small

Wist u dat de gemiddelde Amerikaanse werknemer ca 121 e-mails per dag? Dit is niet alleen veel te veel berichten om te lezen, maar diezelfde medewerkers sturen slechts 40 dagelijkse e-mails. Dit betekent dat de overgrote meerderheid daar gewoon ongelezen en niet erkend zit.

Als u een product op de markt wilt brengen voor geïnteresseerde consumenten, moet u een e-mail opstellen die opvalt. Het gebruik van een aangepast e-mailsjabloon kan helpen om ontvangers voldoende geïnteresseerd te maken om te klikken en te lezen wat u te zeggen heeft. Lees verder om de specifieke voordelen van het gebruik van een van deze sjablonen te leren.

Verhoogt personalisatie

In de omgeving van 90% van de consumenten vind gepersonaliseerde inhoud aantrekkelijker dan zijn generieke tegenhangers. Bovendien noemt 70% van de kopers personalisatie als een bepalende factor in hun loyaliteit aan een merk.

Helaas kan personalisatie een uitdaging zijn omdat veel medewerkers maatwerk gewoon niet begrijpen. Zelfs degenen die dat wel doen, hebben misschien niet de tijd of energie om het voor elkaar te krijgen.

Het gebruik van sjablonen voor e-mailmarketing lost dit probleem op, omdat ontwerpteams gepersonaliseerde sjablonen voor meerdere doelgroepen kunnen maken. U kunt verschillende sjablonen gebruiken voor mensen in verschillende beroepen en inkomensgroepen waarop u zich richt. U kunt verschillende sjablonen gebruiken voor doelgroepen die verschillende pijnpunten moeten oplossen.

Het enige dat werknemers hoeven te doen, is de sjabloon selecteren en de beperkte benodigde informatie invoeren. Dit levert meerdere gerichte markten op maat gemaakte en relevante e-mails op met minimaal werk van uw bedrijf.

Verbetert de responspercentages

Personalisatie verbetert de respons op zichzelf, maar sjablonen voor e-mailmarketing worden ook als betrouwbaarder beschouwd dan andere berichten. In een tijd waarin phishing gemeengoed is, is het onwaarschijnlijk dat mensen op berichten klikken die ze niet herkennen. 75% van de consumenten noem professionele e-mailadressen als een cruciale factor bij het al dan niet vertrouwen van een bericht.

Consumenten zien professioneel ogende sjablonen in hun inbox die passen bij het merkimago van de verkoper. Hierdoor begrijpen ze dat ze informatie krijgen van een vertrouwde bron in plaats van een oplichter. Ze zullen zich meer op hun gemak voelen om op je te reageren.

Een aangepast e-mailsjabloon bespaart tijd

Als werknemers maandelijks volledige e-mails moeten typen, moeten ze handmatig afbeeldingen en unieke HTML-codering opnemen. Ze moeten dit ook voor meerdere verschillende doelgroepen doen, omdat er meerdere delen van uw doelmarkt zijn.

Sjablonen dienen als vooraf gemaakte contouren om de noodzaak voor invoer van afbeeldingen/codering te elimineren. Dit kan uw medewerkers uren per week besparen en de productiviteit verhogen. Ze hebben meer tijd om te besteden aan andere marketingstrategieën, het ontwikkelen van kernproducten, het managen van teams, innoveren en meer.

Verhoogt de eenvoud van automatisering

Een andere manier waarop e-mailsjablonen tijd besparen, is door automatisering eenvoudig te maken. U kunt sjablonen invullen voordat een e-mailexplosie wordt verzonden. Uw medewerkers kunnen een datum en tijd instellen voor de e-mailexplosie en het proces automatiseren om ze in de inbox van anderen te krijgen.

Evenzo kunnen uw werknemers een maandelijkse datum en tijd selecteren om een ​​e-mailexplosie te verzenden. Dit betekent dat u zich geen zorgen hoeft te maken over het ontvangen van berichten die verder gaan dan de eerste selectie van welke sjabloon naar wie gaat. Het betekent ook dat u antwoorden op een vast tijdstip begint te krijgen en de antwoorden in één keer afhandelt.

VerticalResponse maakt het ook gemakkelijk om automatische vervolg-e-mails te sturen naar degenen die de eerste keer niet hebben geklikt. U kunt ze ook sturen naar degenen die wel hebben geklikt, maar geen links naar uw webpagina hebben gevolgd. Hiermee bereikt u tot 40% meer personen dan u anders zou doen.

Integreert met uw SalesForce-platform

Salesforce is een CRM-platform (Customer Relationship Management). Het doel is om verschillende facetten van het bedrijfsleven te stroomlijnen, inclusief uw e-mailmarketingcampagne. Ervan uitgaande dat u de juiste e-mailsjabloonsoftware gebruikt, kunt u deze twee platforms eenvoudig integreren voor eenvoudig e-mailbeheer.

Door Salesforce te synchroniseren met uw VerticalResponse-platform, kunt u gegevens tussen platforms verplaatsen. Hierdoor kunt u uw doelgroep beter begrijpen en e-mailsjablonen samenstellen. U kunt ook SalesForce-segmentatietools gebruiken om automatisch te zien welke klanten en demografische gegevens het vaakst op uw e-mail klikken.

Het belangrijkste effect is dat u een beter begrip krijgt van op welke doelgroepen u zich moet richten op marketing. U krijgt ook een uitgebreider beheer van uw e-mailcampagne, zodat u geautomatiseerde berichten snel, efficiënt en effectief kunt verzenden.

Maakt documentbeheer eenvoudig

De meeste bedrijven hebben honderden documenten die ze in hun systeem opslaan. Sommige van deze documenten zijn nodig voor het versturen van hoogwaardige e-mails naar consumenten. Werknemers zijn vaak uren bezig met het zoeken naar deze informatie (en zullen deze in sommige gevallen misschien nooit vinden).

Door e-mailsjablonen te gebruiken, kunnen alle gegevens en overzichten op één locatie worden opgeslagen. Werknemers hoeven alleen maar de sjabloon te kiezen die ze moeten verzenden. Er kunnen sjablonen zijn voor het koesteren van leads, het maken van verkopen, het informeren van klanten over uw bedrijf of zelfs het bellen van vergaderingen met collega’s.

Dit maakt het gemakkelijk om e-mails en de documenten die ze mogelijk maken te beheren.

Breng uw e-mailmarketingcampagne naar een hoger niveau

Hoewel u misschien denkt dat generieke e-mails uw punt duidelijk zullen maken, zorgen aangepaste e-mailsjablonen ervoor dat consumenten contact met uw bedrijf maken. Nu u weet hoe deze sjablonen kunnen helpen bij verkoopconversies, is het tijd om aan de slag te gaan.

We doen er alles aan om u te helpen bij het maken, beheren en optimaliseren van campagnes voor sociale media met aanpasbare sjablonen en geautomatiseerde verzending. Daarom bespreken we graag uw individuele behoeften en komen we met het juiste strijdplan voor uw specifieke MKB-bedrijf. Aanmelden voor onze gratis proefperiode om te beginnen met het verzenden van e-mails naar uw klanten die daadwerkelijk converteren.

© 2022, Chris Duncan. Alle rechten voorbehouden.

Next Post

Verspreide ontslagen laten werknemers klauteren terwijl de economie afkoelt: NPR

Klaus Vedfelt/Getty Photos Klaus Vedfelt/Getty Images Na een periode van ongelooflijke banengroei noemen veel economen het een afkoelingsperiode. Het begon afgelopen wintertime – in februari – achieved Peloton. Het thuisfitnessbedrijf waarvan de aandelenkoers tijdens de pandemie meer dan verviervoudigde, kondigde aan dat het 2.800 banen schrapte. Sindsdien zijn er meer […]