Vacatures kosten een bedrijf gemiddeld € $ 500 per dag.
Bedrijven kunnen geld besparen, de kwaliteit van hun medewerkers verbeteren, communicatiekloven wegwerken en de verantwoordelijkheid tijdens het wervingsproces vergroten doorway een volledige wervingsstrategie te implementeren.
Wat is entire cycle recruitment?
Complete cycle werving, ook wel end-to-end werving genoemd, omvat het gehele wervingsproces. De cyclus begint satisfied het identificeren van de behoefte aan een nieuwe medewerker en het maken van een functiebeschrijving en eindigt satisfied het onboarden van de medewerker.
Het complete-cycle recruitmentproces wordt beheerd door één comprehensive-cycle recruiter of complete-cycle wervingsbureau.
Wervingsproces met volledige cyclus
Het volledige wervingsproces omvat zes fasen: voorbereiding, sourcing, screening, selectie, aanwerving en onboarding.
voorbereidingen treffen
De eerste fase van het volledige wervingsproces is de voorbereidingsfase. Een recruiter begint deze fase doorway samen te werken met een wervingsmanager om een wervingsbehoefte te identificeren en een persona — een fictief profiel van de ideale kandidaat van uw bedrijf.
Tijdens de volgende stap van de voorbereidingsfase bepalen de recruiter en de wervingsmanager hoeveel vergoeding een kandidaat wordt aangeboden. Deze informatie wordt gebruikt om een vacature te maken fulfilled een overzicht van de functie, verantwoordelijkheden, salarisbereik, voordelen en informatie more than het bedrijf.
sourcing
Na het maken van een persona en vacature, zal een recruiter mond-tot-mondreclame, interne werving, verwijzingen van werknemers, sociale media, vacaturesites of carrièrewebsites zoals LinkedIn en Glassdoor gebruiken om werkzoekenden te vinden die passen bij de ideale kandidaat-persona.
screening
Na het vinden van potentiële kandidaten, zal een recruiter fulfilled behulp van HR-software program zorgvuldig de cv’s en begeleidende brieven van sollicitanten beoordelen. Vervolgens voert de recruiter een telefoonscherm of een on-demand interview uit.
Voor de meeste leiders op het gebied van talentacquisitie is het screenen van cv’s het meest tijdrovende en uitdagende onderdeel van werving.
Selecteren
Na screening en shortlisting van kandidaten, zal de recruiter bepalen welke kandidaat het beste bij de functie past door middel van persoonlijke of virtuele interviews.
Een recruiter zal kandidaten diepgaande vragen stellen om meer te weten te komen more than hun professionele achtergrond en kwalificaties tijdens een persoonlijk gesprek. De recruiter kan kandidaten ook schrijfopdrachten of een reeks taken laten voltooien om te bewijzen dat ze een goede keuze zijn voor de functie.
Zodra de recruiter de beste kandidaat heeft geselecteerd, controleren ze de referenties van de kandidaat of bestellen ze een antecedentenonderzoek.
In dienst nemen
De aanwervingsfase is de belangrijkste van het proces.
Nadat de recruiter de beste kandidaat voor de functie heeft gekozen, neemt hij make contact with op achieved de kandidaat met een officieel aanbod voor een baan en moet hij mogelijk onderhandelen over de voorwaarden van het aanbod. De kandidaat voelt zich misschien meer op zijn gemak bij het ontvangen van een baanaanbieding van de comprehensive-cycle recruiter in plaats van de wervingsmanager, omdat de recruiter gedurende het hele wervingsproces het primaire contact van de kandidaat is geweest.
Onboarding
De laatste fase van het volledige wervingsproces is de onboarding-fase. Tijdens de onboarding-fase van het proces wordt een aanwerving geïntegreerd in het bedrijf. De whole-cycle recruiter zal de nieuwe medewerker vertrouwd maken satisfied de bedrijfscultuur en teamleden door middel van een gastvrije oriëntatie of een introductietraject.
Whole-cycle wervingsstrategie
- Identificeer de ideale kandidaat voor de functie.
- Zoek potentiële kandidaten.
- Bekijk de cv’s en sollicitatiebrieven van kandidaten.
- Voer persoonlijke of virtuele interviews met kandidaten op de shortlist.
- Neem get hold of op achieved de beste kandidaat achieved een officiële vacature.
1. Identificeer de ideale kandidaat voor de rol.
Een kandidaat-persona is een beschrijving van uw ideale sollicitant. Doorway een kandidaat-persona te maken, kan uw recruiter de beste sollicitant voor de functie kiezen door in te zoomen op de criteria waaraan uw ideale kandidaat moet voldoen.
Om een persona te creëren, begint u door uzelf vragen te stellen around uw ideale kandidaat om hun vaardigheden, kwalificaties, ervaring, opleiding en achtergrond te identificeren. In welke branche werken ze bijvoorbeeld momenteel? Bekleden zij de functie waarvoor u zoekt? Wat zijn hun professionele doelen? In welke werkomgeving gedijen ze?
Nadat u de vragen hebt beantwoord, interviewt u supervisors in uw bedrijf die toezicht houden op uw ideale kandidaat en vraagt u naar de vaardigheden die werknemers zouden helpen om in de rol te gedijen. Gebruik de aanbevelingen van de professionals om de persona van uw ideale kandidaat te vormen.
2. Vind potentiële kandidaten.
Maak advertenties die gericht zijn op werkzoekenden die passen bij uw ideale kandidaat-persona. Plaats de advertenties op sociale media websites en vacaturesites zoals: LinkedIn, Facebooken Glazen deur om potentiële kandidaten te bereiken die op zoek zijn naar nieuwe functies.
U kunt promoties en overplaatsingen ook gebruiken om bestaande werknemers te werven die mogelijk in aanmerking komen voor de functie. Interne werving kan uw bedrijf helpen verminder de inwerktijd, verhoog het moreel en bespaar tijd en geld.
3. Bekijk de cv’s en sollicitatiebrieven van kandidaten.
Gebruik software package voor het volgen van sollicitanten (ATS) om de cv’s en sollicitatiebrieven van sollicitanten te scannen op criteria die passen bij uw ideale kandidaat-persona, zoals opleiding, jarenlange ervaring en eerdere functietitels.
Als je cv’s en sollicitatiebrieven handmatig bekijkt, scan dan elk cv op trefwoorden die overeenkomen met de openstaande vacature. Verdeel ze vervolgens in 3 categorieën: cv’s die niet voldoen aan de requirements voor de functie, cv’s die aan enkele criteria voldoen en cv’s die aan alle criteria voldoen. Controleer de cv’s in elke categorie nogmaals.
Plaats de kandidaten die het dichtst bij de ideale kandidaat-persona van uw bedrijf staan op een shortlist.
4. Voer persoonlijke of virtuele interviews uit satisfied kandidaten op de shortlist.
Het interviewen van kandidaten op de shortlist kan u helpen de beste fit voor de baan te vinden. Doorway kandidaten te interviewen, kunt u meer te weten komen around hun ervaringen en kwalificaties, hun potentieel om in uw bedrijfscultuur te passen en hun gentle expertise, zoals hoe ze presteren onder druk.
Het voeren van gestandaardiseerde interviews kan u ook helpen om kandidaten objectief te bekijken en vooroordelen voorkomen in het sollicitatieproces.
5. Neem contact op achieved de beste kandidaat met een officiële vacature.
Na het afnemen van interviews, een officiële vacature aanbieden aan de beste kandidaat. Without a doubt raadt aan om telefonisch get in touch with op te nemen fulfilled de kandidaat dezelfde dag als hun laatste gesprek of binnen één dag na het nemen van uw beslissing.
Voordelen van complete-cycle werving
Entire-cycle werving verbetert de efficiëntie van het wervingsproces op vijf belangrijke manieren:
Sneller aannemen
Het volledige wervingsproces vermindert de time-to-use, waardoor het wervingsproces efficiënter wordt. Time-to-retain the services of is een maat voor de tijd tussen het instant waarop een kandidaat de pijplijn binnenkomt en het minute waarop deze officieel wordt aangenomen. Een verkorte time-to-hire verkleint het risico op a bedrijf dat hooggekwalificeerde kandidaten misloopt die mogelijk tegelijkertijd bij andere bedrijven solliciteert.
Gestroomlijnde strategie
Het gebruik van een volledige wervingsstrategie stroomlijnt het wervingsproces. Het elimineert vertragingen die worden veroorzaakt doorway communicatiekloven, omdat het proces wordt afgehandeld door één recruiter of bureau dat een eenvoudige strategie kan ontwikkelen en deze tot het einde kan volgen.
Verbeterde kwaliteit van aanwerving
De kwaliteit van de aanwerving satisfy de waarde die een nieuwe medewerker bijdraagt aan het algehele succes van een bedrijf. Verbetering van de kwaliteit van inhuur verhoogt de betrokkenheid van medewerkers, verbetert de werktevredenheid en productiviteit en verlaagt de omzetkosten.
Een full-cycle recruiter implementeert een meer gepersonaliseerd en grondig proces dan een traditionele recruiter. Als gevolg hiervan verbetert werving gedurende de hele cyclus de kwaliteit van de aanwerving door nauwkeurig de beste kandidaat voor een functie te identificeren.
Verhoogde verantwoordelijkheid
Omdat één persoon het volledige wervingsproces van de volledige cyclus beheert, zijn alle successen en mislukkingen van het proces hun verantwoordelijkheid. De recruiter profiteert van deze verantwoordelijkheid omdat hij geen kandidaat kan verliezen door fouten van iemand anders.
Verbeterde communicatie
Bij complete-cycle werving blijven kandidaten gedurende het hele wervingsproces in get in touch with fulfilled één persoon. Daarom neemt het proces alle mogelijke zorgen weg die een kandidaat kan hebben above vertragingen die worden veroorzaakt door miscommunicatie tussen inhurend personeel.
Resultaten van het volledige wervingsproces
Een goed uitgevoerd wervingsproces satisfied een volledige cyclus zal resulteren in een medewerker die zich op de eerste dag voorbereid voelt. Dit is allemaal te danken aan een comprehensive-cycle recruiter die hen door het wervingsproces heeft geleid, de communicatie heeft onderhouden en de nodige informatie heeft verstrekt more than de functie en het bedrijf.
More Stories
Behavioral Targeting For Advertising Banners
Advertising Schmadvertising!
Social Media Advertising Vs Traditional Marketing Campaigns