December 9, 2022

Difference Business

Meesters van het bedrijfsleven

Het is een slecht idee om tijdens een recessie marketinginspanningen te staken

Why It

De meeste economen stellen nu dat er een kans van 100% is dat de VS binnen een jaar in een recessie terechtkomt. Satisfied tijd om voor te bereiden op een verslechterende economie. Het opnieuw evalueren van uw zakelijke uitgaven is logisch. U vraagt ​​zich misschien af ​​waar u kunt bezuinigen of bezuinigen.

Wanneer ons leven en onze bedrijven op hun kop worden gezet, is het een natuurlijke reactie om in de “hunker down” -modus te gaan. We maken ons zorgen dat onze bedrijven de chaos overleven, dus het is begrijpelijk dat we op alle kosten willen besparen en ons schrap willen zetten voor het ergste. We moeten ons niet slecht voelen more than deze zeer terechte (en soms praktische) reacties.

Het is waar – we weten niet wat de toekomst in petto heeft. Er zijn op dit instant zoveel dingen waar we geen controle above hebben. Ik wil echter een argument aanvoeren dat advertising- en websiteverbeteringen niet de dingen zijn die nu moeten worden opgeschort. Er zijn zelfs veel redenen waarom dit het perfecte moment is voor uw digitale platforms om doorway te gaan – of zelfs meer middelen te krijgen.

Waarom het een slecht idee is om te stoppen met marketing in een economische neergang?

Kijk eens naar deze studie, waaruit blijkt: een sterke stijging van het gebruik van sociale media op dit second. Dit is logisch als je erover nadenkt: zowat iedereen die dat kan, werkt nu vanuit huis, en terwijl ze vanuit huis werken, volgen ze ook de actualiteit op sociale media en gebruiken ze sociale media om hun collega’s en geliefden te bereiken.

Als uw merk campagnes op sociale media uitvoert, is dit misschien een goed moment om uw marketinginspanningen voor sociale media te verdubbelen. Er is veel aandacht en de concurrentie kan op pauze drukken, waardoor u een unieke kans krijgt om opgemerkt te worden.

Met name de toonaangevende platforms zoals Fb en Instagram zullen ongelooflijk hoogwaardige platforms zijn om uw berichten te delen, aangezien mensen baanbrekende verhalen volgen en ruzie maken about politiek op Facebook, en inspiratie en levensverhalen delen op Instagram.

Het maken van een lijst is nu misschien makkelijker dan ooit

Te midden van al deze onzekerheid zoeken mensen overal naar oplossingen en inspiratie. We kijken collectief uit naar de dag waarop we weer kunnen socializen en het leven weer normaal kunnen zien. Dit is het ideale moment om inhoud te maken die inspireert en je publiek helpt vooruit te kijken naar de komende dagen.

Of je nu in B2B of B2C of beide werkt, de klassieke principes van inbound advertising zijn niet veranderd: waarde bieden. Ook in het tijdperk van social distancing kun je van allerlei toegevoegde waarde zijn voor je klanten en potentiële leads. Denk aan alle mensen die thuis satisfied jouw merk kennis kunnen maken.

Dit is misschien het instant om die geweldige nieuwe aanbieding, cursus, podcast, down load, videoserie, webinar of pijlerpagina te lanceren die uw publiek helpt bij het navigeren door hun uitdagingen. Wat een perfecte gelegenheid om inhoud te lanceren die uw e-maillijst, uw aangepaste doelgroepen voor sociale media, uw podcastabonnees, uw videovolgers en elk kanaal waarrond u een group opbouwt, kan opbouwen.

Mensen in zowel de B2B- als de B2C-industrie zijn op dit minute op zoek naar hoop en begeleiding. Jij hebt hier een unieke positie: jij kunt deel uitmaken van de oplossing en hen de hulp bieden die ze zoeken. Nadat we dit allemaal achter de rug hebben, wanneer iedereen uit deze disaster barst en achieved volle kracht terug naar zijn bedrijf gaat, ben jij een deel van de oplossing geweest. Dit geeft u de sociale en zakelijke valuta om die loyaliteit om te zetten in inkomsten.

U maakt en deelt niet alleen inhoud of bouwt een lijst achieved contactpersonen op je bouwt klantrelaties op.

Advertising and marketing heeft geen pauzeknop het is een motor

In tijden van turbulentie is het verleidelijk om marketing te zien als een schakelaar die aan en uit kan worden gezet, of een pauzeknop, iets dat we in de wacht kunnen zetten en dan verdergaan waar we gebleven waren als de zaken stabieler zijn. Maar zo werkt het gewoon niet.

Marketing is een motor die langzaam get started en vervolgens momentum opbouwt terwijl je hem op gang brengt (vliegwiel iedereen?). Hoe meer brandstof u toevoegt en hoe meer vaart u krijgt, hoe sneller en effectiever het zal zijn.

Maar wat de grote winnaars echt onderscheidde, was hun vermogen om het aanvankelijke succes om te zetten in een duurzaam vliegwiel, zelfs als ze achter de pioniers begonnen.

Jim Collins

Auteur van Turning the Flywheel: een monografie om goed tot geweldig te begeleiden

“Maar wat de grote winnaars echt onderscheidde, was hun vermogen om het aanvankelijke succes om te zetten in een duurzaam vliegwiel, zelfs als ze achter de pioniers begonnen.”

Jim Collinsauteur van Turning the Flywheel: een monografie om goed tot geweldig te begeleiden

De sleutel hier is het idee van in stand houden uw inspanningen om succes op de lange termijn te behalen.

Als je plotseling alles tot stilstand brengt, moet je opnieuw beginnen door vanaf nul momentum op te bouwen. Als ze al een tijdje niets van je hebben gehoord, moet je misschien je inspanningen verdubbelen om de loyaliteit van je publiek opnieuw te verdienen. En als uw concurrentie in deze vreemde tijden doorgaat, moet u mogelijk opnieuw Search engine optimization-ranglijsten behalen. Je bent je houvast kwijt al het werk dat u heeft gedaan om uw positie binnen uw markt te verstevigen.

In plaats van uw marketinginspanningen tot stilstand te brengen, kunt u uw inspanningen waarschijnlijk beter volhouden of zelfs vergroten, zodat u sterk blijft als de storm voorbij is. Op dit minute is uw advertising and marketing de beste investering die u in uw merk kunt doen.

Is uw contentmanagementsysteem klaar?

Iets om about na te denken als u uw aanwezigheid op sociale media en marketinginspanningen vergroot: is uw contentmanagementsysteem (CMS) klaar om nieuwe klanten te verwelkomen? Dit is misschien het second om te overwegen een nieuwe bestemmingspagina toe te voegen en uw proces te stroomlijnen.

Het heeft geen zin om uw marketinginspanningen op te voeren als u niet voorbereid bent op een toestroom van nieuwe sales opportunities. Het is alsof je te veel drinking water in een badkuip giet – het zal zeker overlopen en een enorme puinhoop maken.

Bent u toegerust om de nieuwe contacten die uw merk ontdekken op de markt te brengen? Een CMS-programma zoals HubSpot kan u helpen nieuwe bezoekers bij te houden en uw volgende e-mailmarketingcampagne te starten.

Bedrijven vinden zichzelf opnieuw uit – uit noodzaak

Terwijl sommige bedrijven het momenteel helaas moeilijk hebben, nemen anderen deze tijd om zichzelf opnieuw uit te vinden. Van places to eat tot brouwerijen tot winkelszijn veel B2C-bedrijven op talloze creatieve manieren hun acties aan het aanpassen als reactie op het coronavirus.

B2B-bedrijven worden minder getroffen en floreren in sommige opzichten (get Zoom bijvoorbeeld). Veel industrieën, fulfilled name technologie, ervaren een ongekende vraag omdat werknemers hun most effective doen om op afstand te werken en contact te houden achieved hun groups.

Op welke unieke manieren kan uw bedrijf de gemeenschap in de huidige omgeving van dienst zijn, en hoe kunt u waarde toevoegen? Wat kunt u doen om uw boodschap te kantelen en aan te passen in het tijdperk van sociale afstand en toch op de voorgrond te blijven van de gedachten van uw klanten?

Dit is het perfecte second om terug te gaan naar jouw unieke waardepropositie. Wat kun jij nu bieden dat niemand anders kan? Dit is wat uw merk succesvol maakte vóór de pandemie. Hoe kun je die unieke waarde pakken en veilig en toegankelijk maken tijdens social distancing? Wat creatieve manieren waarop u uw klanten kunt helpen? (En als je nog een stap verder wilt gaan, hoe kun je deze inspanningen dan delen op social media en nog meer klanten aantrekken?) Bij het aanbieden van een andere dienst, merchandise of nieuwe manier van zakendoen moet je marketing and advertising zijn. Hoe weet de consument het anders?

Ja, er is negatief nieuws, daar bestaat geen twijfel above. Maar er zijn ook een aantal geweldige mogelijkheden als je de tijd neemt om te kijken.

Een recessie is het instant om marktaandeel te vergroten

Niemand zegt het graag hardop, maar het is vrijwel geaccepteerd dat we tijdens en na deze pandemie een recessie zullen meemaken. We weten niet hoe lang (of kort) het zal zijn, maar het is waarschijnlijk.

Wanneer dit gebeurt, zal uw concurrentie waarschijnlijk bezuinigen. Dit is je kans om terrein te winnen. Nogmaals, je wilt dat vliegwiel draaiende houden en je vaart erin houden.

Verhoogde uitgaven voor advertising and marketing en reclame tijdens een recessie kunnen vruchten afwerpen. Van Forbes:

“… er zijn een aantal onderzoeken geweest die bijna een eeuw teruggaan en die de voordelen aantonen van het handhaven of zelfs verhogen van advertentiebudgetten tijdens een zwakkere economie. De adverteerders die hun advertentie-uitgaven in stand hielden of verhoogden, verhoogden de omzet en het marktaandeel tijdens de recessie en daarna.

Het artikel vervolgt:

Er zijn verschillende redenen om te adverteren tijdens een vertraging.

  • Het “geluidsniveau” in de productcategorie van een merk kan dalen wanneer concurrenten bezuinigen op hun advertentie-uitgaven. Het stelt adverteerders ook in staat om een ​​merk te herpositioneren of een nieuw product te introduceren.
  • Merken kunnen in moeilijke tijden het imago van bedrijfsstabiliteit op de consument uitstralen.
  • De kosten van reclame dalen tijdens recessies. De lagere tarieven creëren een ‘kopersmarkt’ voor merken. Scientific studies hebben aangetoond dat reclame voor direct mail, die op korte termijn voor een grotere omzetgroei kan zorgen, tijdens een recessie toeneemt.
  • Wanneer marketeers bezuinigen op hun advertentie-uitgaven, verliest het merk zijn “share of intellect” bij de consumenten, met het potentieel om huidige – en mogelijk toekomstige – verkopen te verliezen. Een toename van het ‘share of voice’ leidt doorgaans tot een toename van het ‘share of market’. Een toename van het marktaandeel resulteert, fulfilled een toename van de winst.

Veel bekende bedrijven zoals Kellog’s en Amazon werden de onbetwiste leiders in hun sector door de promoting tijdens recessies te verhogen. En ze zijn nu eigenlijk niet meer te stoppen.

Het is jouw beslissing om te maken

Dus wat moet jouw merk doen in deze vreemde tijden? Dat is iets wat alleen jij kunt beantwoorden. Er zijn veel zeer reële overwegingen om doorway te werken, waaronder cashflow en financiële situaties die bepalen waar u wel en niet geld kunt uitgeven.

Als het echter haalbaar en realistisch is om uw promoting op dit second voort te zetten – of zelfs uit te breiden – kan dit de komende maanden en jaren exponentieel renderen.