May 14, 2024

Difference Business

Meesters van het bedrijfsleven

Door conflicten sorteren voordat je aan het werk gaat

Door conflicten sorteren voordat je aan het werk gaat

Met forse annuleringen van vluchten, uitdagende reizen en bergen bagage is de zomervakantie in volle gang. Terwijl werknemers zich klaarmaken om verder weg te reizen na een aantal jaren van verblijf.

Hun vakantietijd boeken, ervoor zorgen dat ze een reisverzekering hebben en beginnen na te denken over wat ze moeten nemen.

Bagage is meer dan alleen een plek om kleding en telefoonopladers op te bergen. Of u nu op vakantie bent of weer aan het werk bent, de bagage van eerdere ervaringen wordt ook meegenomen voor de rit. Wanneer een manager de taak heeft om een ​​technisch probleem op te lossen, grijpen ze misschien naar hun zak met vaardigheden.

Het kan echter vaak een last worden, waardoor de voortgang naar het beoogde doel wordt vertraagd of zelfs gestopt.

Conflictervaringen, vooroordelen en veronderstellingen uit het verleden hebben allemaal een grote invloed op hoe individuen reageren op problemen wanneer ze zich voordoen.

Mentale bagage moet worden uitgepakt, geanalyseerd en opnieuw verpakt met de goederen die het meest nuttig zijn voor de komende reis om turbulentie te verminderen bij het omgaan met deze moeilijke situaties.

BAGAGE CONTROLEREN

Tijdens een conflict kan het verleidelijk zijn om na te denken over wat iemand anders verkeerd heeft gedaan en wat hij in plaats daarvan had moeten doen. Door fouten te maken wordt het niet beter. Daarom is het uitpakken van onze conflictgerelateerde bagage een goed begin.

Conflictgedrag, vooroordelen, vooroordelen en denk- en gedragspatronen die in de loop van de tijd zijn ingesleten, maken allemaal deel uit van deze psychologische bagage. Minder tijd besteden aan het wijzen naar anderen en meer tijd besteden aan het onderzoeken en begrijpen van onszelf is nodig om met deze overtollige bagage om te gaan. Een nuttige eerste stap is om je meer bewust te worden van je triggerplekken. Een personeelslid kan bijvoorbeeld gevoeliger zijn als hun bijdrage aan een nieuw project niet wordt erkend als ze eerder een collega zijn tegengekomen die krediet steelt voor hun werk. Het is mogelijk dat een manager een geschil binnen zijn team niet opmerkt als hij de gewoonte heeft om conflicten te negeren. Onderzoeken hoe deze triggers conflicten kunnen veroorzaken, wordt mogelijk gemaakt door ze beter te begrijpen.

MAAK JE EIGEN OORDEEL, LEES NIET IN RECENSIES

Er is geen reden voor elke toerist om op dezelfde ervaring te anticiperen, alleen omdat een ABC-recensent klaagde dat de incheckmedewerkers afstandelijk waren. Aannames doen tijdens een gevecht kan zeer schadelijk zijn. Een teamlid kan denken dat dit opnieuw zal gebeuren als ze feedback krijgen voor het bevragen van het management. Dan kunnen ze ervoor kiezen om te zwijgen en frustratie te ervaren, of ze kunnen ervoor kiezen om hun standpunt te uiten terwijl ze dezelfde ongunstige reactie verwachten.

Door je te concentreren op de mogelijke onderliggende aannames, kun je dit overwinnen. Een betrouwbare vriend of collega kan worden benaderd om dingen met u te bespreken om perspectief te krijgen. Iemand die niet direct bij de kwestie betrokken is, bevindt zich mogelijk in een goede positie om misvattingen te identificeren, een uitdaging te bieden en blinde vlekken te benadrukken. Ze kunnen informeren naar eerdere teamvergaderingen of zich afvragen of er andere mogelijke verklaringen zijn voor het gedrag van de manager.

REIZEN MET NIEUWSGIERIGHEID

Conflicten zijn moeilijk te beheersen, deels omdat mensen de neiging hebben om te blokkeren wanneer ze worden bedreigd, wat een natuurlijke reactie is. Om de neiging tot terugtrekking tegen te gaan, moet men zich inspannen om de andere partijen bij een geschil te begrijpen. Goed opletten is een slimme methode om dit aan te pakken. Besteed aandacht aan hoe mensen communiceren in gesprekken, zowel mondeling als non-verbaal, en houd je aandacht bij het nu in plaats van het verleden het heden te laten verduisteren. Naast observatie kan het stellen van vragen leerzaam zijn. Vraag mensen hoe het met ze gaat en wat hun huidige situatie is. Dat kan wijzen op een breed scala aan extra stressoren op hun gedrag en cognitie. In het geval dat iets wat gezegd is u van streek heeft gemaakt, laat de andere persoon dat dan weten en vraag om hun mening. Dit zou het pad kunnen effenen voor een beter begrip.

LAATSTE GEDACHTEN

Conflicthantering is als reizen. Plannen, begrijpen waarom sommige routes oncomfortabel aanvoelen en zich soms op onbekend terrein wagen. Wat de locatie ook is, het is van cruciaal belang om op de hoogte te zijn van de bagage die wordt vervoerd, zorgvuldig te kiezen wat u inpakt en onnodige tassen weg te gooien.

BEL VANDAAG (657) 258 – 0577 OF e-mail ons op [email protected]!

BEKIJK ONZE SOCIAL MEDIA KANALEN

Facebook: Klik hier

Instagram: Klik hier

Twitter: Klik hier

TikTok: Klik hier

LinkedIn: Klik hier

Andere MCDA CCG-bronnen die onze lezers nuttig vinden …

Waarom HR uitbesteden: voor- en nadelen

NetSuite versus QuickBooks: “Wat is geschikt voor mijn bedrijf?”

8 Veelvoorkomende tekortkomingen in de zakelijke boekhouding en boekhouding

6 financiële tips voor schone zakelijke boeken het hele jaar door

Hoe een CPA het hele jaar door uw bedrijf verder kan helpen dan belastingaangifte

Ontgroeit uw bedrijf uw boekhoudsoftware? 7 veelbetekenende tekens

CFO versus financieel controller: belangrijke verschillen om te begrijpen