April 30, 2024

Difference Business

Meesters van het bedrijfsleven

8 Bewezen tactieken om uw verkoop via social commerce te vergroten

Meer mensen winkelen online dan ooit tevoren. De on-line verkoop zal naar verwachting goedmaken 22,3% van de detailhandelsverkopen in het algemeen tegen 2023. Een groot deel van e-commerce is het gebruik van sociale media om doelgroepen te betrekken en een authentiek merk op te bouwen. Maar nu kunnen sociale media ook als een eigen e-commercemarkt worden gebruikt: social commerce.

Als je een chronische social media-scroller bent, heb je waarschijnlijk typische social media-advertenties gezien die een ingesloten backlink bevatten die je naar de productpagina brengt. Helaas kunnen die added seconden wrijving die de klant ervaart terwijl hij wordt omgeleid naar een e-commercesite, voldoende zijn om een ​​vast publiek weg te jagen.

Social commerce creëert winkelervaringen zonder klanten ooit uit de app te halen. Nee, ze worden niet doorgestuurd naar een bestemmingspagina of web-site. Ze doen op dat minute een aankoop van je put up in hun favoriete application voor sociale media.

Wat is social commerce (en waarom verschilt het van e-commerce)?

Mensen halen e-commerce en social commerce soms doorway elkaar omdat beide gerelateerd zijn aan social media marketing and advertising. In werkelijkheid zijn e-commerce en social commerce twee heel verschillende verkooptechnieken.

E-commerce is uw traditionele on-line winkelervaring. Het is het proces van het genereren van sales opportunities en het creëren van conversies by using online winkels. Of uw klanten nu een aankoop doen in een app of op uw internet site, de marketingstrategie is erop gericht klanten naar uw website, bestemmingspagina of productpagina te trekken om de verkoop te stimuleren en conversies te genereren.

Social-mediamarketing gaat around het adverteren van uw producten, het betrekken van klanten en het genereren van verkeer naar uw internet site of bestemmingspagina waar klanten een aankoop kunnen doen. Alle promoting en betrokkenheid vinden plaats op sociale media, maar het aankoopproces vindt plaats op de e-commercewebsite van de retailer.

Social commerce is de perfecte mix van e-commerce en social media marketing and advertising, waarbij producten rechtstreeks op sociale media worden verkocht. In plaats van zakelijke sociale-media-accounts alleen te gebruiken voor gebruikersbetrokkenheid, stelt sociale handel merken in staat om te profiteren van hun vastgehouden publiek fulfilled ingebouwde winkelmogelijkheden in hun berichten. Op dit moment is social commerce een $ 89,4 miljard marktzal naar verwachting groeien tot $ 604,5 miljard tegen het jaar 2027.

Vóór social commerce ging de client journey van e-commerce ongeveer als volgt: je scrolde doorway sociale media en zag een leuk t-shirt dat je wilde hebben. Je volgde de link naar de productpagina van het bedrijf en ging doorway een langdurig afrekenproces, waarbij je persoonlijke gegevens weggaf aan een merk dat je internet experienced ontmoet.

Achieved social commerce vindt je hele winkelervaring plaats op social media platforms: Zie je dat leuke shirt je gewoon moet hebben, tik je op het product or service en ga je naar de in-application kassa. Uw betalingsgegevens worden automatisch ingevuld in de daarvoor bestemde velden satisfied uw favoriete betaalmethode. Je klikt op ‘nu kopen’ en je shirt is onderweg!

Hier leest u hoe u uw verkoop via social commerce kunt verhogen

Fulfilled verschillende sociale applications kunnen bedrijven transacties uitvoeren binnen hun application zonder externe inbound links te volgen. Instagram, Fb en Pinterest bieden allemaal in-app winkelervaringen. Meer merken slaan aan en bieden klanten waar mogelijk eenvoudige sociale winkelervaringen.

Wil je opvallen in het bloeiende social commerce landschap? Hier zijn enkele bewezen tactieken die u kunt gebruiken om de verkoop van social commerce te vergroten:

1. Identificeer uw populairste sociale kanalen

Om te profiteren van social commerce, moeten merken eerst bepalen welke socialmediakanalen het populairst zijn onder hun doelgroepen om te profiteren van social commerce. Hoewel het misschien een beter idee lijkt om het spel satisfied cijfers te spelen en uw bedrijf op alle denkbare sociale mediakanalen te promoten, verspilt u tijd aan het maken van inhoud voor mensen die niet echt geïnteresseerd zijn in uw producten.

Concentreer u op twee of drie van uw belangrijkste sociale-mediakanalen om het meeste uit uw inspanningen op het gebied van sociale handel te halen. Vraag uw marketingteam welke sociale netwerken de meeste cashflow brengen en waar uw berichten de meeste betrokkenheid opleveren. Onderzoek vervolgens uw publiek om erachter te komen waar ze uw berichten graag zien.

2. Maak je berichten shoppable

Je moet je berichten shoppable maken om deel te nemen aan social commerce. Een shoppable submit is een put up op sociale media waar klanten op een uitgelicht merchandise kunnen tikken en in-app een aankoop kunnen doen. Social commerce maakt het voor doelgroepen gemakkelijker om rechtstreeks vanuit hun vertrouwde sociale-media-applications van merken te kopen. In plaats van uw products in hun feed te zien en naar uw web page te navigeren om af te rekenen, kunnen doelgroepen binnen enkele seconden klant worden.

Wanneer uw berichten shoppable zijn, profiteert u van een vast publiek. Volgens Facebook Insights, 81% van de buyers onderzoek producten op Instagram en Facebook voordat u ze koopt. Waarom zou u het ze niet gemakkelijker maken om te kopen terwijl ze al in de searching-mindset zitten?

3. Onderschat de kracht van sociaal bewijs niet

Sociaal bewijs is informatie die klanten verzamelen op basis van uw on line aanwezigheid, gebruikersrecensies, productbeoordelingen en hoe mensen over uw merk praten op sociale media om hen te helpen beslissen of uw marketingberichten authentiek zijn. Hoe meer positieve recensies uw merk heeft, hoe groter de kans dat uw publiek u zal vertrouwen wanneer u beweringen in excess of uw producten doet in uw posts op sociale media.

Als u niet veel recensies above uw producten heeft, vraag dan uw klanten om opinions. Mensen die uw merk niet kennen, verwachten ongeveer 100 gebruikersrecensies voor elk product or service. Recensies weerspiegelen wat de meeste klanten van uw producten vinden en hoe goed u uw merk heeft gevestigd achieved een breed klantenbestand.

4. Aanpassen aan sociale klantenservice

Wanneer klanten winkelen op uw e-commercesite en vragen hebben above een bepaald product, kunnen ze navigeren naar het gedeelte ‘Contact’ of uw chatbot gebruiken om een ​​vraag in te dienen. Maar hoe zit het met uw social commerce-customers? Het zou onhandig voor ze zijn om naar uw web site te gaan om een ​​vraag te stellen, dus ze zullen waarschijnlijk een of andere vorm van sociale klantenservice.

Om een ​​naadloze klantenservice-ervaring te creëren, merken moeten berichten op sociale media omarmen om vragen te beantwoorden en problemen voor klanten op te lossen. Afhankelijk van de schaal van het bedrijf kun je ervoor kiezen om deze vragen handmatig te beantwoorden of dit doorway een chatbot te laten doen. Op deze manier wordt de social commerce-reis niet onderbroken door externe backlinks en further wrijving.

5. Werk samen satisfied influencers

Influencers hebben al een publiek van trouwe volgers die op hun mening vertrouwen. Om uw bereik te vergroten en de effectiviteit van uw social commerce-aanpak te verbeteren, werkt u samen satisfied influencers die populair zijn in uw demografische doelgroep.

Vind relevante sociale accounts om mee samen te werken en maak gebruik van uw gezamenlijke specialized niche. Bepaal welke influencers het meest relevant zijn voor uw publiek en neem get in touch with op om te zien of ze geïnteresseerd zijn in een evaluation van uw product or service in ruil voor een gratis sample.

Je kunt je klanten ook vragen om merkbeïnvloeders te worden. Vraag ze bijvoorbeeld om written content met uw producten te delen onder een specifieke hashtag, maak een beloningsprogramma of vraag klanten om videotestimonials met de kans om in een van uw berichten te worden vermeld.

6. Kies voor personalisatie

Volgens een onderzoek van Accenture 91% van de klanten zeggen dat ze eerder winkelen bij merken die gepersonaliseerde ervaringen bieden. Maak gebruik van personalisatie om de aandacht van belangrijke doelgroepen te trekken.

Bied klanten bijvoorbeeld productsuggesties op basis van wat ze in het verleden op uw web site hebben gekocht. Aanbevelingen zijn een geweldige manier om de aandacht van uw publiek te trekken through relevante sociale media-inhoud.

U kunt een concentrating on op paginaniveau resource om gepersonaliseerde productaanbevelingen in te stellen bij het afrekenen. Het activeert automatisch specifieke suggesties op foundation van wat klanten in het verleden hebben gekocht. Focusing on op paginaniveau is ook een geweldige manier om winkelwagenformaten te verbeteren met aanbevelingen voor cross-advertising.

Professional-tip: Unbounce’s Slim verkeer instrument is een andere geweldige manier om de klantreis te verbeteren met gepersonaliseerde ervaringen. Gebruik het om uw bezoekers automatisch naar de bestemmingspagina-variant te sturen die hen waarschijnlijk zal converteren op basis van hun gedrag.

7. Ga in gesprek achieved je publiek

Om je publiek een geweldige social commerce-ervaring te bieden, mag je het belangrijkste niet vergeten: wees sociaal! Betrek uw klanten in de opmerkingen, vraag om comments, ontdek wat ze wel en niet leuk vinden aan uw producten en bied ze waardevolle inhoud aan om te consumeren.

Sta klanten toe om reacties te plaatsen op uw shoppable posts, zodat ze u vragen kunnen stellen more than uw product waar anderen ze kunnen zien. Op deze manier ontwikkel je ook een doorway gebruikers geleide veelgestelde vragen om de klantreis achieved je merk te verbeteren.

8. Bouw en examination uw bestemmingspagina’s

Ja, een landingspagina is een externe hyperlink. En hoewel sociale handel een strikt sociale winkelervaring vereist, zullen doelgroepen die nog geen aankoop hebben gedaan, waarschijnlijk naar uw zakelijke sociale account navigeren om hun owing diligence te doen.

Het hebben van back links naar uw bestemmingspagina’s (bijvoorbeeld in uw bio) is een goede strategie om uw sociale aanwezigheid online op te bouwen. Bestemmingspagina’s helpen klanten ook om meer more than uw merk te weten te komen en een gevoel van loyaliteit te creëren bij de socialemediagemeenschap van uw merk. (Zorg er wel voor dat u niet vergeet ze te testen en te optimaliseren.)

Pro-suggestion: Achieved Unbounce kunt u ook winkelbare bestemmingspagina’s bouwen met de Stripe-application van Good Builder voor een echt naadloze winkelervaring.

Verkoop meer schelpen door sociaal te worden

Social commerce is niet zomaar een voorbijgaande rage, het is een nieuwe manier voor klanten om te winkelen en uw merk te ervaren vanuit hun favoriete applications. Omdat veel klanten sociale netwerk-apps gebruiken om merken en producten te onderzoeken, is het alleen maar logisch dat bedrijven profiteren van dit geboeide publiek om verkopen te maken satisfied social commerce.

Er zijn veel manieren waarop merken hun social commerce-aanpak kunnen verbeteren. Enkele van de ideal procedures zijn onder meer: identificeren waar uw doelgroepen on the net rondhangen, gebruikmaken van sociale klantenservicetechnieken en aankopen promoten via social evidence en influencers.

Een andere manier om uw sociale handel gemakkelijk te maken, is door Unbounce’s Smart Duplicate te gebruiken om alles binnen enkele seconden te maken, van opvallende productbeschrijvingen tot boeiende sociale media-kopieën.