May 1, 2024

Difference Business

Meesters van het bedrijfsleven

3 manieren waarop data marketingleiders in staat kan stellen om efficiënter en effectiever te zijn – Zymplify

In Marketing 101, en alle zakelijke lessen die ik vermoed, wordt ons eerst geleerd hoe belangrijk het is om zowel efficiënt als effectief te zijn. Efficiënt werken betekent de dingen goed doen, terwijl effectief werken betekent de juiste dingen doen. En wil niet iedereen de juiste dingen op de juiste manier doen? Aangezien het werken aan onze bedrijfsdoelen grotendeels afhankelijk is van het efficiënt en effectief uitvoeren van marketingstrategieën, hoe zorgen marketingleiders ervoor dat dit het geval is?

Met gegevens. Meer specifiek toegang tot kwaliteitsgegevens op volume. De explosie van de hoeveelheid toegankelijke data in de afgelopen 5 jaar heeft het aantal mogelijkheden voor marketeers vergroot om de juiste mensen, op de juiste plaats, op het juiste moment te bereiken.

In deze blog gaan we in op de barrières die marketingleiders tegenkomen bij het uitvoeren van marketingstrategieën, en leggen we de 3 manieren uit waarop gegevens marketingleiders in staat kunnen stellen efficiënter en effectiever te zijn en meer waarde voor hun organisaties te genereren met behulp van:

1. Gedetailleerde targeting

2. Marketinganalyse

3. Samenwerking

Uitdagingen om efficiënt en effectief te werken

Als marketeers weten we allemaal dat een van de eerste juiste dingen die u moet doen bij het plannen en uitvoeren van een marketingstrategie, is om uw doelgroep duidelijk te definiëren en te bereiken. B2B richt zich op het vinden van de beslisser binnen een bedrijf en de interne beïnvloeders. Naarmate het B2B-koperstraject de afgelopen jaren echter is geëvolueerd naar een meer digitale benadering, wordt het voor marketingleiders steeds moeilijker om in een vroeg stadium live in-market-kopers effectief te identificeren en te bereiken.

Bovendien moeten marketingleiders identificeren in welke fase van het koperstraject elke prospect zich bevindt en de juiste marketingboodschap leveren die resoneert met die persoon. En natuurlijk heeft elke effectieve marketingboodschap één ding gemeen: personalisatie. Om te slagen in het leveren van een effectieve marketingstrategie, moeten marketingleiders van dichtbij en persoonlijk met gegevens omgaan.

Aangezien directiekamers na een pandemie een extra vergroot oog werpen op de totale bedrijfsuitgaven, is het de taak van een moderne marketingleider om zo efficiënt mogelijk waarde voor hun bedrijf te genereren.

De laatste tijd is een veelvoorkomende oplossing voor B2B-organisaties om efficiënter te werken, de verkoop- en marketingafdelingen op elkaar af te stemmen. Ja, u leest het goed: sales en marketing werken samen. En ja, ik heb de LinkedIn-memes gezien. Voorheen in concurrentie over welke afdeling de meeste leads genereert, en dus de meeste inkomsten voor het bedrijf. Onderzoek heeft aangetoond dat het creëren van een meer collaboratieve omgeving positieve effecten heeft op het eindresultaat. De uitdaging voor marketingleiders is om dat te helpen realiseren.

Een extra uitdaging voor marketingleiders wanneer het hun doel is om efficiënter te werken, is om prioriteiten te stellen waar ze hun vaak beperkte middelen moeten concentreren. Welk paard moet je steunen? Welke strategie zal het beste werken? Aan welk kanaal of welke kanalen steek je meer energie en budget? Het antwoord ligt meestal in de gegevens.

Hoe gegevens u kunnen helpen efficiënter en effectiever te worden

1. Gedetailleerde targeting

Als u een deelnemer aan Family Fortunes was en zou worden gevraagd ‘hoe gegevens u kunnen helpen efficiënter en effectiever te zijn in uw werk’, zou uw antwoord waarschijnlijk meer gedetailleerde targeting zijn. In een wereld waar het steeds moeilijker wordt om door het lawaai heen te komen en de aandacht van een koper te trekken, aldus Google Thinkzal relevantie net zo belangrijk zijn als bereik.

80% van de kopers doen eerder zaken met een merk dat van begin tot eind een gepersonaliseerde ervaring biedt. Bovendien wordt slechts 16% van het koperstraject besteed aan het praten met sales, dus de taken van het leveren van deze gepersonaliseerde ervaring liggen volledig op de schouders van marketingleiders.

Dus hoe kunnen data de marketeer helpen in hun missie om gepersonaliseerde merkervaringen te creëren? Door van meet af aan gebruik te maken van intentiegegevensbronnen. Intent-gegevensbronnen vinden kopers die tekenen vertonen dat ze actief op zoek zijn naar een product of dienst, waardoor marketeers niet alleen toegang hebben tot een pool van prospects in hun doelgroep, maar ook tot de informatie die ze kunnen gebruiken voor personalisatie.

Met behulp van intentiegegevens kunnen we informatie achterhalen over de bedrijfsgrootte, rol, onderwerpen die ze leuk vonden, evenementen waarin ze interesse hebben getoond en of ze bepaalde webpagina’s hebben bezocht. We kunnen dan afleiden in welke fase van de kopersreis elke prospect zich bevindt en wat hun specifieke pijnpunten en doelen zijn.

Schermafbeelding overspanning

Wanneer prospects bij Zymplify bijvoorbeeld interesse hebben getoond in het onderwerp ‘marketingautomatiseringssoftware of iets dergelijks, leiden we hieruit af dat ze zich in de zeer vroege stadia van de kopersreis bevinden en dienen we ze bovenaan de trechterinhoud die voor hen relevant is.

Wanneer prospects onze website hebben bezocht, en in het bijzonder onze prijspagina’s, kunnen we concluderen dat ze zich in het midden van de trechter bevinden en hen overeenkomstige inhoud aanbieden die hen zal aanmoedigen om de volgende stap te zetten.

Intentiegegevens zorgen ervoor dat marketingstrategieën effectiever zijn. Het is echter Surge die ervoor zorgt dat ze efficiënt zijn. Surge is de platformtool van Zymplify die prioriteit geeft aan kopers die de hoogste interesse aangeven. Zodra een prospect meer dan één van onze 6 Intentiepijlers laat zien, worden ze naar de top van de lijst geduwd voor targeting.

6 pijlers van intentie

Surge helpt marketingleiders efficiënter te werken door hen in staat te stellen hun tijd en middelen te prioriteren door zich te concentreren op de prospects die het meest waarschijnlijk zullen converteren.

Download de Overspanningsinformatieblad om meer te weten te komen.

2. Marketinganalyse

Sir Francis Bacon zei in 1597 ‘kennis is macht’, en meer dan 400 jaar later, toen gegevens een waardevolle valuta zijn, konden geen woorden meer resoneren. Om ervoor te zorgen dat marketingleiders de juiste dingen op de juiste manier doen, moeten ze eerst toegang hebben tot informatie die hen kan helpen begrijpen wat de juiste dingen zijn en welke manier om ze uit te voeren het beste is. Met het op handen zijnde vertrek van cookies van derden in 2023, moeten marketingleiders zich voorbereiden op hoe ze marketingactiviteiten en klantgedrag in de toekomst willen volgen.

Er zijn verschillende factoren waarmee marketingleiders rekening moeten houden bij het kiezen van de kanalen waarop ze zich moeten concentreren en om efficiënter en effectiever te zijn. Welk kanaal genereert de meeste inkomsten? Waar komen onze websitebezoekers vandaan? En onthoud, niet al het organische verkeer is te danken aan die uitstekende SEO-strategie. Welk kanaal is het meest kosteneffectief? Tot en met de afzonderlijke kanaalstatistieken. De geest kan echt versteld staan ​​van de hoeveelheid beschikbare gegevens.

Wees echter niet bang, bij Zymplfy hebben we er onze prioriteit van gemaakt om al deze datapunten te vereenvoudigen tot bruikbare inzichten voor marketingleiders zoals jij.

Met onze tool voor advertentieprestaties kunt u de prestaties van elk advertentieplatform rechtstreeks vergelijken met de andere. Het maakt het voor u gemakkelijker om snelle beslissingen te nemen die de resultaten verhogen. Meer verkeer naar uw website zien via Google Display Ads EN de kosten per klik zijn lager dan bij sociale advertenties. Laten we meer budget toewijzen om het websiteverkeer nog meer weer te geven en te vergroten.

Advertentieprestaties

Marketinganalyses zijn cruciaal bij het berekenen van het marketingrendement op investering. Wist je dat 45% van de CFO’s heeft een marketingvoorstel afgewezen of niet volledig gefinancierd omdat het een duidelijke waardelijn miste? Om overtuigd te worden om meer geld uit te geven aan Google Ads, een nieuwe website te tekenen of te investeren in een influencer-marketingstrategie, moet de directiekamer een tastbare stijging van de inkomsten kunnen zien. Met toegang tot marketinganalysegegevens kunnen marketeers uitgaven voor bepaalde marketingtactieken toeschrijven aan een toename van de verkoop.

Bij Zymplify gebruiken we duidelijke visuals om het voor marketingleiders gemakkelijker of beter gezegd efficiënter te maken om uitgaven of activiteiten op bepaalde kanalen toe te schrijven aan een toename van het aantal leads tot aan de gegenereerde omzet.

Campagnebouwer

Duidelijk kunnen laten zien hoe een bepaalde marketingactiviteit in het verleden omzet heeft gegenereerd, zorgt ervoor dat de directiekamer niet in staat zal zijn om toekomstige marketingcampagnes te bestrijden.

3. Samenwerking

Een duidelijke uitdaging voor marketingleiders is om te werken aan het op één lijn brengen van verkoop- en marketingteams binnen hun organisatie met als uiteindelijk doel om als eenheid efficiënter en effectiever te werken. Klinkt eenvoudig, toch? Helemaal niet, maar een noodzakelijke stap om uw bedrijf op grote schaal te laten groeien.

Hier is hoe dit eruit zou zien. Marktonderzoek zou ons vertellen dat het gemiddeld duurt 7 tot 9 klantcontactpunten voor potentiële prospects om te overwegen uw product te kopen. Sommige verkoopcadansen bestaan ​​zelfs uit 29 touchpoints om succes te garanderen. Uw merk zo vaak onder de aandacht van deze kopers brengen, is alleen mogelijk met data. En als sales en marketing als het ware uit dezelfde datasheet zingen, wordt het heel haalbaar.

Een legacy-probleem van teams die afzonderlijk werken, zijn gegevenssilo’s. Veel bestaande IT-infrastructuur was niet uitgerust voor de explosie van data en organisaties begonnen de voordelen in te zien van het hebben van één zicht op hun klanten en leveranciers. Dit heeft geleid tot datasilo’s tussen organisaties.

Wat betekent dit voor marketingleiders? Wanneer het de taak is om een ​​uitzonderlijke gepersonaliseerde klantervaring te bieden, is miscommunicatie tussen marketing, verkoop en de klanten het laatste wat je wilt.

Stel je dit voor. Sales spreekt al maanden met een potentiële koper? Introductie van het product en hoe het het bedrijf zal helpen zijn problemen op te lossen. Het bedrijf is klaar om op de stippellijn te tekenen en plotseling krijgen ze een toestroom van marketing-e-mails en advertenties die gericht zijn op kopers bovenaan de trechter. Beschamend voor alle betrokkenen. En gemakkelijk te vermijden door een gezamenlijke aanpak tussen verkoop- en marketingteams.

Bij Zymplify hebben we ons data-, marketing- en verkoopplatform gecreëerd om dit probleem te voorkomen. Verplaats eenvoudig leads en deals uit marketing-e-maillijsten en remarketingadvertenties met behulp van marketingautomatisering in Workflow. Maak lijsten met prospects voor verkoop en marketing om tegelijkertijd te targeten, en creëer op het juiste moment meerdere contactpunten die uw merk top of mind houden.

Werkstromen

Met verkoop- en marketingteams die vanuit één gecentraliseerd platform werken, is het gemakkelijk om de juiste dingen op de juiste manier te doen. Om nauwkeurige verkoop- en marketingstrategieën uit te voeren die leads genereren en waarde voor uw bedrijf vergroten.

Zie Zymplify in actie

Als u geïnteresseerd bent in het vinden van in-market kopers die direct passen bij uw ideale klantprofiel en ze feilloos van potentiële prospect naar tevreden klant te brengen, meld u dan aan voor de gratis proefperiode van Zymplify.

Wilt u met een Zymplify-expert praten over hoe ons platform persoonlijk voor uw bedrijf kan werken? Meld je dan hier aan voor een gratis gepersonaliseerde demo.