Influencers zijn de sleutel tot het omslagpunt

Natalie Small

Soms merken we dat we als marketingleiders verstrikt raken in het nieuwste glanzende item, de te dure cursus of TikTok-uitdaging en de belangrijkste marketingprincipes uit het oog verliezen die ons hebben gebracht waar we nu zijn. Van die kernreeksen van principes, Het kantelpunt van Malcolm Gladwell is een van de meest impactvolle reduce die ik als marketeer heb geleerd. Nu 22 jaar oud, zijn de uitgangspunten van het boek web zo waar als altijd.

Voor degenen die niet bekend zijn, onderzoekt Gladwell waarom bepaalde developments een kritische massa (lees: schaal) bereiken en andere niet, en het instant waarop ze dat wel doen, wordt het Tipping Issue genoemd. De drie kernprincipes van Gladwell voor explosieve groei zijn de wet van de weinigen (er zijn maar een paar sleutelfiguren nodig om iets aan te slaan), de plakkerigheidsfactor (hoe “verslavend” uw product or service of ervaring is) en de kracht van context (de omgeving moet de verspreiding van uw merk/merchandise/ervaring mogelijk maken).

Gladwell legt uit dat voor marketeers zoals de trouwe abonnees die deze e-mail elke 7 days openen, er drie soorten mensen zijn die cruciaal zijn om een ​​trend of campagne te helpen schalen buiten het omslagpunt: Experts, Connectors en Informants.

Professionals zijn uw lokale professionals. Ze hebben een passie voor uw merk, merchandise of branche, misschien zelfs irrationeel. Connectors lijken iedereen te kennen en maken graag een introductie. Informanten zijn cruciaal voor het delen van informatie en worden gezien als betrouwbare informatiebronnen.

Als deze mensen bekend voorkomen, is dat omdat ze dat ook zijn. Als marketingleiders noemen we ze vaak influencers. We zijn constant bezig satisfied het zaaien van producten, lobbyen voor inhoud in ‘UGC-stijl’ en verminderen de controle op promotionele inhoud en weggeefacties terwijl we proberen te resoneren achieved hun publiek.

Influencers zijn op dit moment niet nieuw voor marketingleiders ze zijn gewoon een ander wapen om in te zetten, aangezien merken de oorlog om aandacht proberen te winnen fulfilled zo min mogelijk dollars.

Maar het vinden van de juiste influencers die een blend zijn van connectoren, experts en informanten is slechts het halve werk. Marketingleiders moeten ze klaarstomen voor succes achieved de juiste context en plakkerigheid om de marketingcampagne van een merk echt van de grond te krijgen.

Zoals fulfilled veel dingen in marketing and advertising, is wat oud is weer nieuw. Hulp nodig bij het maken van de perfecte influencer-campagne? Laten we verbinden!

Next Post

VS zet Chinese bedrijven op de zwarte lijst wegens vermeende steun aan Russisch leger

De regering-Biden heeft vijf Chinese bedrijven op een zwarte lijst voor export geplaatst wegens het overtreden van sancties doorway naar verluidt steun te verlenen aan Russische militaire en defensiebedrijven voor en tijdens de invasie van Oekraïne. De handelsafdeling plaatste de Chinese bedrijven op de “entiteit lijst”, die Amerikaanse bedrijven effectief […]