Het belang van bedrijfswaarderingen » Vreugdevuur voor kleine bedrijven

Natalie Small

Beslissen om uw kleine bedrijf te verkopen is nooit een gemakkelijke keuze. Of je nu fulfilled pensioen wilt, moeite hebt om het hoofd boven water te houden achieved zakelijke uitgaven, of je hebt gewoon geen passie meer voor de branche, het verkopen van een bedrijf kan emotioneel pijnlijk zijn.

Laten we het gemakkelijk maken doorway het belang van a . te bespreken bedrijfswaardering door derden. Dan kunt u klaar zijn voor of en wanneer het tijd is om uw bedrijf te verkopen.

Wat is bedrijfswaardering?

Bedrijfswaardering is een expression om te ontdekken hoeveel uw bedrijf waard is wanneer u klaar bent om het aan een andere eigenaar te verkopen. De process evalueert activa, cashflow, passiva en andere elementen van uw bedrijf, zodat potentiële kopers weten wat ze u moeten betalen om de nieuwe eigenaar te worden.

Neumann Associates, een toonaangevende zakelijke makelaardij aan de oostkust, legt uit: “Houd er bij het zoeken naar een gecertificeerde bedrijfswaardering rekening mee dat een van de belangrijkste concepten “Goodwill” is, die alles kan definiëren, van toegewijde klanten tot zakelijke companions op lange termijn.

Om te begrijpen hoe deze relaties worden gewaardeerd en hoe de waarde van een bedrijf als geheel wordt geëvalueerd, is het belangrijk om te kijken naar de methoden die door verschillende bedrijven voor bedrijfswaardering worden gebruikt. Als dat eenmaal is vastgesteld, kunnen de componenten worden afgebroken.”

Stelt gerust dat het bedrijf niet ondergewaardeerd is

Sommige bedrijfseigenaren denken misschien dat het gebruik van hun belastingaangifte is de juiste manier om een ​​bedrijf te waarderen. Natuurlijk, dit toont uw totale inkomsten en afgeschreven uitgaven, maar er is meer informatie nodig om de totale werkelijke waardering van een bedrijf te krijgen.

Laten we het bijvoorbeeld hebben more than bedrijfsmiddelen. Een extern bedrijf met ervaring op het gebied van bedrijfswaardering zal evalueren:

  • Geld op rekening controleren.
  • Spaarrekening fondsen.
  • Ander contant geld (zoals wat er momenteel in uw kassa staat) en kasequivalenten.
  • Debiteuren.
  • Waarde van handelsmerken en patenten voor producten.
  • Verhandelbare effecten.

Als u deze belangrijke elementen vergeet op te nemen, kan een bedrijf ondergewaardeerd worden wanneer alleen een belastingaangifte wordt gebruikt. Bedrijfsmiddelen voegen waarde toe aan een onderneming en mogen niet ontbreken bij het opstellen van een bedrijfswaardering.

Fungeert als een momentopname voor zakelijke prestaties

Wanneer potentiële zakelijke kopers geïnteresseerd zijn in de aankoop van uw kleine bedrijf, willen ze een momentopname van hoe het presteert. Wat zijn de maandelijkse verkopen? Wat is de totale cashflow voor de maand en een algemeen jaar voor dit bedrijf?

Hoe beter het bedrijf presteert, hoe meer de koper de vestiging op zijn naam wil hebben. Fulfilled op zijn minst een geweldige cashflow, een geweldig merchandise of dienst die frequent verkoopt, en geïnteresseerde klanten om het inkomen binnen te laten blijven, kunnen potentiële kopers massaal toestromen om uw bedrijf te kopen als het deze drie elementen heeft.

EEN bedrijfswaardering zal deze momentopname helpen vergemakkelijken en een gemakkelijk verteerbaar rapport produceren van wat het bedrijf werkelijk doet, vooral wanneer het wordt uitgevoerd door een derde partij. Bedrijfswaarderingsbureaus hebben verschillende formules en formaten die ze gebruiken voor verschillende soorten bedrijven en advocaten en potentiële kopers zullen weten hoe ze de verstrekte informatie veel gemakkelijker kunnen ontcijferen dan wanneer ze alleen toegang hebben tot de zakelijke back-close (wat natuurlijk op een bepaald moment zal gebeuren). punt ook).

Eigenaren weten hoe lang het duurt om winst te maken

Natuurlijk doen we allemaal zaken om winst te maken. Op foundation van de waarde van het bedrijf en het jaarlijkse inkomen, zal de nieuwe eigenaar willen weten hoe lang het zal duren om winst te maken op zijn investeringsrendement na de aankoop van uw bedrijf.

Stel dat uw bedrijf $ 100.000 waard is en dat u een jaarlijks netto-inkomen heeft van $ 80.000 for every jaar. Dat komt neer op ongeveer $ 6.667 for every maand. Het duurt een jaar en drie maanden om de investering terug te verdienen. Alle inkomsten daarna worden beschouwd als winst uit de investering van de nieuwe eigenaar.

Hoe sneller een nieuwe eigenaar winst kan maken fulfilled uw bedrijf, hoe meer hij geïnteresseerd zal zijn om het te kopen. Praat achieved uw bedrijfswaarderingsvertegenwoordiger zodat u dit belangrijke detail bij de hand heeft om potentiële kopers te informeren. Het afstemmen van de zakelijke momentopname op een potentiële bedrijfseigenaar zal de zaken ook veel aantrekkelijker maken, omdat ze gemakkelijker manieren zullen vinden om verticale markten uit te breiden en nieuwe te creëren.

Het laten uitvoeren van een bedrijfswaardering is belangrijk omdat het ervoor zorgt dat uw bedrijf niet ondergewaardeerd wordt, het fungeert als een momentopname van de bedrijfsprestaties en potentiële eigenaren weten hoe lang het duurt om winst te maken satisfied hun investering. Neem de further stap en overweeg bedrijfswaarderingsdiensten, zodat u klaar bent om uw bedrijf op de juiste manier te verkopen. Ze helpen een huidige bedrijfseigenaar ook manieren te vinden om het bedrijf te laten groeien of processen op te schonen om in de tussentijd meer te verdienen, waardoor de waarde van het bedrijf alleen maar verder wordt verhoogd.

Next Post

Angst voor recessie? Dit is wat je zou moeten doen

We hebben veel van onze gemeenschap gehoord above de vraag of ze zouden moeten kopen, verkopen, aannemen, ontslaan, enz. Niemand weet precies wat ze zouden moeten doen. Neem eerst en vooral even de tijd om op adem te komen. De angst voor een recessie wordt door de media uitgezonden, waarbij […]