Excuses voor de stilte bij het posten. Ik nam een lange, broodnodige familievakantie – bijna volledig digitaal vrij. Ik zit nu weer in het zadel, opgeladen en weer vol energie in excess of alles wat er in martech gebeurt. Fulfilled een enorme achterstand aan toffe dingen om satisfied je te delen.
Hier is de eerste…
Business-automatiseringsbedrijf Workato (openbaarmaking: ik ben een adviseur van hen) heeft onlangs hun 2022 Werkautomatiseringsindex. Het is geen enquête, maar eerder de geaggregeerde gegevens van 900 van hun middelgrote en zakelijke klanten van februari 2021 tot januari 2022.
Met andere woorden, het is de grondwaarheid van wat een zeer grote steekproef van bedrijven is eigenlijk automatiseren. Harde empirische gegevens, geen zachte vooringenomen meningen.
De eerste bevinding die me opviel, is de grafiek bovenaan dit bericht. Bijna de helft (47%) van de automatiseringen die op hun platform zijn gemaakt, is gebouwd doorway zakelijke gebruikers — geen IT- of technische specialists.
Dit is ongeveer internet zo’n klinkende goedkeuring van de invoering van “geen code” en gedecentraliseerde technologie-ondersteuning als men zou kunnen vragen – temeer omdat de klanten van Workato in excess of het algemeen grote bedrijven zijn satisfied sterke IT-afdelingen, geen slordige, zeer vlotte start-ups.
Ik ben dol op scrappy, zeer vloeiende startups, die de belangrijkste gebruikers zijn van de meeste “no code” -platforms. Maar ze hebben vaak veel meer vrijheid in hoe ze te werk gaan dan een gevestigde onderneming. Sommige mensen hebben betoogd dat zo’n gedecentraliseerde, gedecentraliseerde empowerment van niet-IT-experts niet zou werken in een groter bedrijf met formeel IT-beheer. Deze gegevens van Workato weerleggen dat argument vrij sterk.
Het is inderdaad de snelgroeiende categorie van niet-IT “bedrijfsactiviteiten”-gurus – marketingoperaties, verkoopoperaties, inkomstenoperaties, CS-operaties, enz. – die gezamenlijk het grootste aantal automatiseringen bouwen (23,2%). Significant Ops bloeit! Dit is niet in de laatste plaats omdat Large Ops-groups grotere bedrijven helpen zich aan te passen fulfilled het soort behendigheid dat wordt gebruikt door slordige, zeer vloeiende startup-concurrenten die hen proberen te ontwrichten.
Dit is ook niet alleen een marketingoperatie.
Advertising and marketing en revenue staan zelfs op de derde plaats in de afdelingen die gebruikmaken van automatisering. Het grootste aantal geautomatiseerde processen in deze index waren voor financiën en boekhouding (26%). Gross sales en advertising hadden de helft minder (13%).
(Toegegeven, dit kan zijn omdat Workato specifiek meer wordt gebruikt binnen financiën en boekhouding, evenals IT. Als je rekening houdt met alle automatiseringen die marketingoperaties en verkoopoperaties gebruiken in hun CRM’s en MAP’s, hebben ze waarschijnlijk meer totale automatiseringen. Maar het punt is dat deze toename van bedrijfsautomatisering niet uniek is voor promoting en verkoop.)
Dus wat automatiseren marketingops-professionals? Dit zijn de clusters op hoog niveau:
Als campagneactiviteiten een beetje te vaag klinken, legt Workato uit wat er in zit:
“Alles in een campagne die niet gerelateerd is aan qualified prospects, inclusief creatieve en kopieergoedkeuringen, bestandsopslag en het vastleggen van prestatiegegevens. Het kan betekenen dat CRM-systemen, promoting-applications en projectbeheertools satisfied elkaar moeten worden verbonden, zodat groups de impact van campagnes kunnen plannen, uitvoeren en meten. Doorway campagne-uitvoeringsprocessen te automatiseren, kunnen creatieve bronnen gegevensinvoer vermijden en campagneleiders verwijderen handmatige stappen uit rapportage.”
Benieuwd naar de neven en nichten van promoting ops in revenue ops en wat ze automatiseren?
(Ik vermoed dat in veel bedrijven veel van deze ‘verkoop’-automatiseringen worden uitgevoerd – of op zijn minst gezamenlijk worden beheerd – door het marketingteam. samen onder die paraplu.)
Om de cirkel rond te maken, volgt hier nog een fascinerende statistiek uit dit rapport:
Terwijl in het hele bedrijf 47% van de automatiseringen werd gebouwd doorway zakelijke gebruikers (in plaats van IT), binnen advertising en verkoop dat proportion sprong naar 70%.
Dat is een van de hoogste verhoudingen tussen organization-consumer builders en IT-builders van welke afdeling dan ook — fulfilled uitzondering van klantensucces, waar 72% van de automatiseringen wordt gebouwd doorway zakelijke gebruikers: overdracht van verkoop naar klantsucces, onboarding en education van klanten workflows, geautomatiseerde klantervaring en NPS-enquêtes, enz.
Advertising and marketing, verkoop, klantenservice: alle teams waar de processen die worden geautomatiseerd draaien om de klantreis en sterk afhankelijk zijn van de domeinexpertise van ops-leiders die binnen die afdelingen zijn ingebed.
Dit is geïncarneerd Massive Ops.
More Stories
Career Opportunities in Picture Making
Why Is Data Science the NextGen Career Field?
Do Medical Coders Have a Recession Proof Job?