Waarom Domo Everywhere alles is voor tech-titan Trimble

Natalie Small

Trimble zegt graag dat het de manier waarop industrieën werken verandert. En met een goede reden. Satisfied meer dan 2.000 verleende patenten voor technologische vooruitgang, bouwt het geavanceerde, multinationale bedrijf kerninnovaties op het gebied van connectiviteit, modellering en information-analyse voor klanten in de landbouw, de bouw en transport.

Domo ging onlangs om tafel zitten met Ron Kost, directeur Company Intelligence (BI) van Trimble om de reis van zijn bedrijf beter te begrijpen achieved Domo In all places, de ingebouwde analysetool waarmee organisaties snel en eenvoudig gegevens kunnen delen achieved partners en routinetaken kunnen automatiseren.

In zijn twee decennia bij Trimble heeft Kost een sleutelrol gespeeld in de digitale transformatie van het bedrijf. In dit interview deelt hij zijn inzichten around het bouwen van dataprocessen van de volgende generatie die industriële technologie voor klanten transformeren.

V: Wat is de achtergrond van Trimble satisfied BI-oplossingen en het gebruik van details om de besluitvorming te ondersteunen?

A: Trimble bedient als geheel een verscheidenheid aan industrieën. Op dit instant ben ik gefocust op de transportsector, waar we close-to-conclusion-oplossingen bieden op alle gebieden, waaronder transportbeheer, onderhoud, routering en optimalisatie, mobiliteit en telematica, monitoring en zichtbaarheid, en veiligheid en compliance. Vanuit een informatiestandpunt is het een zeer complexe industrie.

Wat we met het Domo-system vonden, was een methode om onze gecentraliseerde gegevensopslag te gebruiken, al deze complexe oplossingen en gegevenspunten samen te brengen en onze klanten één enkele bron van waarheid binnen het system te bieden.

V: Waar was u naar op zoek toen u op zoek ging naar een lover om aan uw gegevensbehoeften te voldoen?

A: Onze oorspronkelijke gedachten waren om iets te vinden dat gemakkelijk te tillen en te verschuiven zou zijn, en niet te arbeidsintensief wat betreft implementatie. We wilden iets op de cloud dat ons een oplossing bood van datavisualisatie tot aan de achterkant fulfilled dataverwerking, indien nodig.

En we wilden onze eigen info-engineeringgroep meenemen. We hebben hier een zeer getalenteerd team dat veel goed werk doet om een ​​gecentraliseerd company datawarehouse te bouwen.

We wilden ook onze datapartner gebruiken bovenop ons gestructureerde datasysteem en een proces bouwen dat het gemakkelijk maakt om die details te beheren en in te zetten bij klanten.

V: Hoe vond je het proces om je workforce samen te brengen fulfilled het Domo-team om Domo All over the place te implementeren?

A: Het is goed geweest! We zijn in juli 2020 begonnen en ik denk dat er aan beide kanten verrassingen zijn geweest, zoals bij elk challenge van deze omvang. Domo reageert erg snel en dat was ook een leuk onderdeel van dit project. Je hebt een vertrouwd ondersteuningssysteem dat luistert naar onze unieke situatie. Ze kunnen reageren en komen achieved tijdige oplossingen om het system te laten schalen zoals wij dat nodig hebben.

Vraag: Wat was uw eerste gebruiksscenario?

A: We hebben Domo voor het eerst geïntroduceerd voor ons system genaamd Expose Company Intelligence. Het koppelt gegevens aan elkaar voor zelfservice transportrapportagemogelijkheden bovenop ons business datawarehouse. Dit was het grote gecentraliseerde onderdeel dat we nodig hadden, en we zullen werkgebieden toevoegen die meer gericht zijn op het inbedden van Domo in onze producten.

V: Wat is het voordeel van Domo Everywhere you go voor uw klanten?

A: We leveren een gestructureerd, op transport gebaseerd dataplatform fulfilled verpakte dashboards en visualisaties, die op hun beurt helpen de time-to-value voor onze klanten met naar schatting 90% te verschuiven. Onze klanten hoeven zich niet langer zo zwaar te concentreren op de upfront facts-architectuur, validatie en analyse, en kunnen binnen een paar weken reside gaan achieved een volledige conclusion-to-conclude BI-oplossing.

V: Hoe heeft Domo Everywhere you go uw bedrijfsresultaten helpen verbeteren?

A: De mogelijkheid om al onze gegevensinhoud samen te brengen in één cloudoplossing, heeft ons een behoorlijk aanzienlijke winst opgeleverd wat betreft de time-to-market place voor het product or service. We hebben 40% van onze tijd en ontwikkelingsuitgaven verminderd aan ons plan om ons analyseproduct naar de cloud te verplaatsen en een oplossing voor klanten te krijgen.

Domo All over the place heeft Trimble een snellere time-to-sector gegeven en een veel betere levertijd voor onze gebruikers, wat op zijn beurt een get-winsituatie heeft opgeleverd voor zowel Trimble als onze klanten.

V: Waar heb je nog uitdagingen en hoe helpt Domo Just about everywhere deze op te lossen?

A: We hebben klanten die nog steeds op papier gebaseerde systemen en spreadsheets gebruiken en geen analisten inhuren, dus ze willen dat onze producten hen meteen alles geven wat ze nodig hebben. Dan hebben we klanten die 150 IT-medewerkers in dienst hebben achieved datawetenschappers die onze gegevens voor hun eigen behoeften willen gebruiken.

Het is dus een breed spectrum en we proberen die goede plek te vinden voor hoe we elke use-case ondersteunen. Maar de meeste van onze klanten willen meer dan alleen de information die ze krijgen. Ze willen een gebruikersinterface en platform waarmee ze hun gegevens kunnen beheren en een aantal kant-en-klare transportoplossingen en KPI’s kunnen krijgen. Dit is wat Trimble en Domo onze klanten bieden.




Next Post

Seth Godin en Brian Solis bespreken hoe u uw merk betrouwbaarder kunt maken

Savvas Stavrinos, pexels.com door Ari Bendersky voor Salesforce 360 Een sleutel tot het opbouwen van meer vertrouwen bij klanten? Wees menselijker. Marketinggoeroe Seth Godin en Salesforce vice-president en wereldwijde innovatie-evangelist Brian Solis geven hun kijk op het opbouwen van klantvertrouwen. Voor veel bedrijven is het een ultiem doel om doorway […]