Historisch gezien hing het verkrijgen van inhoud boven aan de resultatenpagina van een zoekmachine meestal af van het vermogen van uw team om te voldoen aan de regels van het algoritme van Google, hoe complex, obscuur en soms ook ongeschreven.
Dat beeld verandert echter nu AI achter de schermen van de topzoekmachine is gearriveerd, zegt Dale Bertrand, Fire en Spark’s content- en SEO-strateeg. De machine learning levert nauwkeurigere, adaptievere en contextuelere zoekresultaten. Het geeft marketeers ook een andere benadering van het succes van zoekresultaten: een doelgerichte strategie.
Ontwikkel een doelgerichte #SEO-strategie die het #AI-algoritme van @Google zou bevallen, zegt @joderama via @CMIContent @pageonepower. Klik om te tweeten
Op de ContentTECH Summit 2022 en een recente Vraag het aan de CMWorld Community interview, besprak Dale wat Google’s grotere afhankelijkheid van een AI-gestuurd algoritme betekent en hoe een doelgerichte aanpak uw merk kan helpen concurreren met – en zelfs verslaan – grotere vissen in de SEO-zee.
Zoeken naar meer SEO-intelligentie
In de begindagen van digitaal zoeken gebruikten de oprichters van Google de linkstructuur van het web om de meest relevante paginaresultaten te rangschikken. “Kortom, als u de juiste links naar uw website en de juiste zoekwoorden op uw pagina’s had, zou u goed scoren”, zegt Dale.
Maar nu is het belangrijker om te begrijpen hoe die AI-engine wordt getraind dan om technische SEO-regels te volgen. Dale zegt dat het doorvoeren van deze mentaliteitsverandering kan helpen om uw inhoud op weg te helpen naar meer zichtbaarheid in zoeken en betere marketingprestaties in het algemeen.
Het is nu belangrijker om te begrijpen hoe die #AI-engine wordt getraind dan om technische #SEO-regels te volgen, zegt Dale Bertrand van @Fire_and_Spark via @joderama @CMIContent @pageonepower. Klik om te tweeten
Ingenieurs bepalen de technische kwaliteitsrichtlijnen
Menselijke ingenieurs zijn nog steeds betrokken bij het rangschikken van inhoudsrelevantie. Maar in plaats van het algoritme te programmeren, is het hun rol om de betrouwbaarheid, de nauwkeurigheid van de inhoud, het gezag en de verbinding met andere relevante inhoudsaanbieders over het betreffende onderwerp te beoordelen.
“Die kwaliteitsinformatie wordt verzameld als een grote dataset van websites die zijn beoordeeld, wat deel uitmaakt van wat ze invoeren in het algoritme van Google om de AI te trainen”, zegt Dale. “Er is daar een groot, lang document – de gids voor webkwaliteitsbeoordelaars. Elke marketeer kan het lezen om te zien waar de beoordelaars op letten bij het bouwen van de trainingsdataset voor de AI van Google.”
ADVERTENTIE
Gidsen voor linkbuilding in de branche
Begin met het bouwen van gezaghebbende links met onze handleidingen voor het bouwen van links, compleet met bewezen tactieken en best practices om u de links te geven die u verdient. Kies uit B2B, SaaS, YMYL, e-commerce en hospitality & travel. Download nu.
AI voegt gedragssignalen toe
Vanaf dat moment neemt de AI-engine van Google het over, volgt het zoekgedrag, analyseert intentiesignalen en correleert die inzichten met de kwaliteitsbeoordelingsgegevens om de meest relevante inhoud voor een zoekopdracht te bepalen.
Maar, zegt Dale, onthoud: “De AI-engine van Google geeft niet om uw inhoud – het geeft alleen om zijn eigen prestaties.” Het is op zoek naar bevestiging dat de inhoud die het selecteert, zoekers een bevredigende ervaring zal bieden. Het is jouw taak om ervoor te zorgen dat het de inhoud van je merk als een kans ziet om te winnen.
Bewijs dat uw #content heeft wat nodig is voor betere zoekresultaten. Bouw momentum op via de gemeenschap en toon multifactor-autoriteit, zegt Dale Bertrand van @Fire_and_Spark via @joderama @CMIContent @pageonepower. Klik om te tweeten
Gedeeld doel bevordert multifactor-autoriteit
Dale bespreekt twee manieren waarop merken kunnen bewijzen dat hun inhoud heeft wat nodig is om de door AI gewenste resultaten te leveren:
- Bouw momentum op via de gemeenschap. Een community achter uw merk bezoekt regelmatig uw website, houdt zich bezig met en linkt naar uw website. Ze bevelen uw producten en diensten aan en versterken uw site. Dale zegt dat deze acties blijk geven van een hoge mate van intimiteit met de klant. De AI van Google gebruikt de artefacten van succes van deze inhoud – hoge betrokkenheid, laag bouncepercentage en hoge klikfrequentie – om te bevestigen dat uw site en inhoud geliefd zijn.
- Demonstreer multifactor-autoriteit. Een deel van AI’s onderzoek naar merken die resoneren met online consumenten, is het bedrijf dat je houdt, zegt Dale. Gezaghebbende personen, organisaties en beïnvloeders kunnen bijdragen aan de autoriteit van uw merk door te linken naar, te citeren en uw inhoud te versterken op hun kanalen en platforms.
Bewijs dat uw #content heeft wat nodig is voor betere zoekresultaten. Bouw momentum op via de gemeenschap en toon multifactor-autoriteit, zegt Dale Bertrand van @Fire_and_Spark via @joderama @CMIContent @pageonepower. Klik om te tweeten
MET DE HAND GEKOZEN GERELATEERDE INHOUD:
Doel gebruiken om SEO-kracht op te bouwen
Dale beschrijft een SEO-strategie die kan helpen autoriteit en momentum op te bouwen door zich te concentreren op een doel waarin uw merk gelooft: “Hopelijk staat uw merk ergens voor. Maar [for SEO]het is nog beter als je merk actief een verandering promoot die je in je branche wilt zien.”
Door uw inhoud te gebruiken om waardevolle gesprekken rond die verandering op te bouwen, geeft u de tools aan degenen met een gevestigde interesse om uw merkboodschappen te verspreiden. Deze gegevens rond deze wederkerige relatie demonstreren de merktractie die de AI van Google ziet als bewijs dat uw inhoud een solide zoekweddenschap is.
Dale deelt een voorbeeld van een klant:
Ik werkte met een merk dat handgemaakte kinderproducten verkocht. De Amerikaanse regering stond op het punt een wet aan te nemen die het zo zou hebben gemaakt [small businesses like this] zou hebben moeten testen ter waarde van $ 100.000 voordat ze een enkel product mochten verkopen. We waren in staat om de beweging tegen die wet te leiden en die om te zetten in een SEO-campagne die autoriteit, backlinks en websitebetrokkenheid genereerde – allemaal dingen waar de AI van Google naar op zoek is.
Hij legt het proces uit dat hij gebruikte om die resultaten te bereiken:
Stap 1: Zoek spraakmakende groepen en leer over de doelen die ze steunen
Vind potentiële partners – influencers, non-profitorganisaties, belangenorganisaties en anderen die werken aan een doel waarin uw bedrijf mogelijk een belang heeft. Het kan een organisatie zijn die heeft geschreven over het helpen van eerder opgesloten mensen bij het vinden van een baan, influencers die door veteranen gerunde bedrijven promoten, of een evenement dat kansarme jongeren in uw lokale gemeenschap ondersteunt.
Als je geschikte kandidaten hebt gevonden, onderzoek dan hun posities en hoe ze daarover communiceren in hun online gesprekken. “Je moet begrijpen welke problemen deze influencers belangrijk vinden, waar ze over schrijven, wat er gaande is in hun sociale gesprekken. Al die dingen zijn doelen voor je doelgerichte SEO-campagne”, zegt Dale.
Stap 2: Kies een missie die je content ondersteunt
Zodra je een gebied hebt gevonden met voldoende basissupporters, kun je er een missieverklaring omheen maken voor de SEO-campagne van je merk. Het moet iets zijn waar uw merk authentiek mee kan spreken; anders zal het publiek er dwars doorheen kijken. “Het moet gebaseerd zijn op de waarden van uw organisatie, want u gaat erachter staan. Als je er niet om geeft hongerige kinderen te eten te geven, kan dat uiteindelijk niet de missie zijn’, zegt Dale.
Als je aan de B2B-kant staat of in een overvolle markt opereert, kan het de moeite waard zijn om een unieke of zelfs enigszins controversiële missie te volgen om je merk te onderscheiden. “[You might think] duurzaamheid is een goed [purpose to build on]maar zoveel bedrijven hebben dit onderwerp opgepakt dat het de naald niet verplaatst vanuit het perspectief van zoekmarketing”, zegt Dale.
In plaats van alleen een actueel onderwerp te kiezen, stelt hij voor om een niche te zoeken, zoals een kritieke verandering die de toeleveringsketen voor uw branche beïnvloedt of een regelgevend probleem dat van invloed is op de productkosten, om rond te komen. Als u dit doet, kunt u uw merknaam toevoegen aan relevante gesprekken waarmee uw grotere, prominentere concurrenten mogelijk niet worden geassocieerd.
Stap 3: Maak “citeerbare” inhoud die is afgestemd op uw missie
Het doel is niet om de betrokkenheid van uw merk bij het gekozen doel te bevorderen; het is om inhoud te maken die uw partnerorganisaties kunnen citeren bij het maken hun zaak voor de oorzaak. “De inhoud is de brandstof voor hun pleitbezorging – het geeft hen geloofwaardige, gezaghebbende informatie die ze in hun argumenten kunnen gebruiken”, zegt Dale.
Bijvoorbeeld, zegt Dale, interview iemand die persoonlijk door de missie wordt geraakt, schrijf een opiniestuk over de verandering die uw bedrijf voorstaat, of publiceer een origineel onderzoeksrapport. “Dit is het soort inhoud dat” [they] organisch zouden vermelden en ernaar zouden linken terwijl ze probeerden hun punt over te brengen in hun eigen inhoudsgesprekken. Dat is hoe je de diepere betrokkenheid en meer backlinks krijgt die de AI van Google kan zien”, zegt Dale.
Stap 4: Neem contact op met andere gelijkgestemde influencers
Met een verzameling doelgerichte inhoud die wordt geciteerd en waarnaar wordt gelinkt, kunt u de autoriteit en het bereik van uw inhoud vergroten door de resultaten te delen met andere beïnvloeders die om het onderwerp geven. Maar in plaats van een geweldige e-mailcampagne te voeren, kunt u individueel contact met hen opnemen via e-mail of een persoonlijk bericht op sociale kanalen.
Richt uw berichten in deze outreach op het bevorderen van de missie. “We promoten niet ons bedrijf, onze producten en diensten, of onze inhoud. We zeggen: ‘Hé, ik zag dat je een groot voorstander bent van het helpen van eerder opgesloten jongeren bij het vinden van een baan. We hebben een interview waar je publiek in geïnteresseerd zou zijn … zou je ons willen helpen het te promoten?’” legt Dale uit.
Niet alleen zullen influencers eerder reageren op dit soort outreach, maar ze zijn misschien ook meer bereid om je inhoud te promoten zonder compensatie, omdat het hen helpt inhoud te creëren in een gebied waar ze gepassioneerd over zijn, zegt Dale.
Stimuleer een gedeeld doel en vind meer zoeksucces
In een druk landschap, waar het moeilijker dan ooit is om een toppositie op SERP’s te bereiken, is het tijd voor marketeers om te stoppen met proberen het zoekalgoritme te slim af te zijn. Door een gedeeld menselijk doel centraal te stellen in uw SEO-strategie, zal uw inhoud alle signalen van autoriteit, relevantie en waarde uitzenden waarnaar de AI van Google op zoek is.
MET DE HAND GEKOZEN GERELATEERDE INHOUD:
Omslagafbeelding door Joseph Kalinowski/Content Marketing Institute
More Stories
Why Every Nurse Should Consider Legal Nurse Consulting
10 Reasons Why Consultants Fail
Why a Data Center Disaster Recovery Plan Is Essential To Every Business