Sociale media staan vol fulfilled zogenaamde Starbucks-hacks satisfied ingewikkelde recepten die zijn gericht op het verlagen van prijzen of het openen van geheime menu-opties.
De hashtag #starbuckshack heeft alleen al bijna een half miljard sights op TikTok, en accounts op sociale media die zijn gewijd aan de detaillering van formules voor drankjes die niet echt op het menu van Starbucks staan, hebben duizenden volgers.
Veel Starbucks-medewerkers hebben er echter genoeg van dat klanten hun winkels binnenlopen en verzonnen drankjes bestellen die ze op sociale media hebben gezien – waarvan het personeel zelf nog nooit heeft gehoord.
Vorige maand uitte de vakbond Starbucks Employees United haar frustratie around die ingewikkelde bestellingen en suggereerde in een tweet dat het bedrijf zijn werknemers niet genoeg betaalde om steeds meer tijdrovende bestellingen te verwerken.
Een woordvoerder van Starbucks was niet bereikbaar voor commentaar toen er call werd opgenomen doorway Fortuin.
‘Het brengt me tot stilstand’
Veel Starbucks-medewerkers hebben publiekelijk gesproken in excess of hun hekel aan het moeten uitvoeren van op maat gemaakte bestellingen die voldoen aan de grillen van klanten in plaats van waarvoor ze zijn opgeleid.
Een barista die bij een Starbucks in Kentucky werkt, vertelde de Amerikaanse voedselpublicatie Eter deze week dat ongeveer een kwart van de drankjes die ze maakt een of andere vorm van maatwerk heeft, eraan toevoegend dat klanten vaak niet dachten dat het personeel nog nooit eerder had gehoord van zogenaamde ‘geheime menu’-merchandise.
“Een klant bestelde een blended latte satisfied aardbeienkoudschuim met een geheime menunaam, en toen ik het uitdeelde, zeiden ze: ‘Zo ziet het er niet uit’ en lieten het me op hun telefoon zien,” zei ze.
“Het brengt me tot stilstand, terwijl ik probeer te bedenken wat ze willen, hoe het te maken, het daadwerkelijk te maken, en vaker wel dan niet, het opnieuw te maken, zowel omdat ik ergens een fout heb gemaakt of omdat de persoon het terugstuurde – ofwel omdat het niet leek op de foto’s die ze hadden of omdat ze de smaak niet lekker vonden.”
Een andere Starbucks-barista, die in winkels in New York en Ohio heeft gewerkt, vertelde: Eter ongeveer tweederde van de drankjes die hij moet maken, zijn “een hack-drankje of een TikTok-drankje.”
“Ik begon onronisch te vrezen dat jongere klanten de winkel binnenkomen”, zei hij, en merkte op dat het aantal speciale drankjes dat werd besteld het afgelopen jaar was toegenomen en steeds complexer werd.
Eind september ging de TikTok-movie van een gestresste Starbucks-medewerker die klanten aanspoorde om te stoppen satisfied proberen het systeem te spelen viraal.
“Koop gewoon een Pumpkin Spice Latte,” zei hij, terwijl hij uitlegde dat “hacks” op het menu moeilijke werkomstandigheden creëren voor de barista’s van de koffieketen.
Vorige weekde TikTok-video van een andere barista werd meer dan 4,2 miljoen keer bekeken, waarbij de vrouw onthulde dat zij en haar collega’s een bestelling hadden geannuleerd omdat een klant een zak van 5 cent op de Starbucks-app had gekocht en vervolgens hun hele bestelling in het “more verzoek” plaatste sectie in een poging om de prijs van hun drankje drastisch te verlagen.
Echter, sommige barista’s zijn aan boord satisfied de groeiende menu-hacktrend, delen hun eigen inhoud on line die koffieliefhebbers strategies geeft around hoe ze meer of goedkopere menu-opties kunnen openen.
Schrijf je in voor de Fortune-functies e-maillijst zodat u onze belangrijkste functies, exclusieve interviews en onderzoeken niet mist.
More Stories
Revlon and Its Founder, Charles Revson
YEP – Young Entrepreneurship Program
How Important is Due Diligence When Buying a Business?