De lancering van een nieuw model of modelupdate brengt altijd uitdagingen met zich mee voor autofabrikanten. Ze moeten zich zorgen maken over alles, van voertuigproductie, onderhoud en training. Stel je nu de lancering voor van een compleet nieuwe lijn als een elektrisch voertuig waar niemand ervaring mee heeft. Combineer dat met het bestaande tekort aan arbeidskrachten in Japan door een laag geboortecijfer en een vergrijzende samenleving. Nissan bevond zich achter dit dilemma en hoe ze door deze cruciale tijd moesten navigeren.
De lancering van Nissans nieuwe elektrische voertuig in de Nissan Tochigi-fabriek in Japan draaide om de nieuwe e-powertrain-motor. Terwijl het bouwen van een auto op gas is als een elektrisch voertuig, voelde de elektrische e-powertrain-motor als een vreemd concept. Het trainen van het voltallige personeel was een cruciaal onderdeel van de lancering van het voertuig. Nissan vroeg zich af hoe ze iedereen zouden opleiden en tegelijkertijd efficiënt konden blijven.
Het antwoord was Mixed Reality, waarbij Microsoft HoloLens en Dynamics 365 Guides werden gebruikt om de manier waarop Nissan trainde te veranderen. Traditionele één-op-één door een instructeur geleide training veranderde in hands-on training op eigen tempo. Moeilijk te lezen en te begrijpen trainingshandleidingen werden vervangen door stapsgewijze instructiekaarten. Dit hielp de cursist om de kennis te begrijpen, het behoud van kennis te verbeteren en de tijd tot competentie te verkorten.
More Stories
What Is The Importance of Digital Marketing for Branding?
6 Mistakes That Can Ruin Your Online Travel Business
Surefire Means of Promoting Online Branding