April 20, 2024

Difference Business

Meesters van het bedrijfsleven

Maak een onweerstaanbare aanbieding om een ​​functie-voordeeltabel te gebruiken

Elk bedrijf moet een onweerstaanbaar aanbod doen, maar weinigen doen dat. Als u bezig bent met het samenstellen van marketingliteratuur of verkoopbladen, dan bent u hier aan het juiste adres.

Je hebt het harde werk gedaan om een ​​product of dienst samen te stellen – en nu is het tijd om je prospects en klanten alle informatie te geven die ze nodig hebben om JOU te kiezen in plaats van een ander alternatief.

Wat is een onweerstaanbaar aanbod?

Een onweerstaanbaar aanbod is een deal die zo goed is dat klanten er niet aan kunnen weerstaan. Bijvoorbeeld een koop-één-krijg-één-gratis verkoop, of een speciale korting voor nieuwe klanten. Wat het ook is, uw aanbod moet iets zijn dat uw klanten echt willen tegen een prijs die volgens hen te gek is om waar te zijn.

Wat maakt een aanbieding onweerstaanbaar?

Over het algemeen heeft een onweerstaanbaar aanbod een hoge prijs-kwaliteitverhouding. Met andere woorden, uw doelgroep heeft het gevoel dat ze meer waarde krijgen dan waarvoor ze betalen.

Dat betekent dat het jouw taak is om alle elementen van je aanbod te identificeren die veel waarde bieden tegen de laagste prijs.

Een onweerstaanbaar aanbod kan op elk punt van uw leadgeneratie-trechter plaatsvinden.

Uw marketingstrategie kan elk van deze bevatten als onderdeel van uw onweerstaanbare aanbod:

  • Een gratis ebook
  • Bonusdiensten
  • Een garantie om het risico te verminderen
  • Geldteruggarantie
  • Sociaal bewijs
  • Een lijst met voordelen
  • Gratis strategieën

Hoe u onweerstaanbare aanbiedingen ontdekt waar uw doelgroep van houdt

De meest aantrekkelijke aanbiedingen komen voort uit een diep en authentiek begrip van uw publiek.

Er zijn een paar eenvoudige manieren om aanbiedingen te ontdekken waar uw klanten dol op zullen zijn. Vraag je klanten eerst wat ze zoeken in een product of dienst. Zoek ook naar trends in klachten en feedback van klanten. Als u een gemeenschappelijk thema ziet, kan dit een teken zijn dat u uw aanbod moet aanpassen. Doe ten slotte wat competitief onderzoek om te zien wat anderen in uw branche te bieden hebben.

Je kunt veel van deze waardevolle informatie vinden door lid te worden van relevante Facebook-groepen en te zoeken naar zinnen als:

  • “Hoe doe ik”
  • “Uitdaging”
  • “Gefrustreerd”

Een andere geweldige plek om overtuigende feedback te vinden om u te helpen bij het maken van een onweerstaanbaar aanbod, is door Amazon.com te bezoeken en negatieve recensies te lezen, zodat u kunt zien wat de auteur heeft gemist dat het publiek wilde.

In dit artikel laat ik je een van mijn favoriete methoden zien om een ​​onweerstaanbare aanbieding te maken.

Hoe maak je onweerstaanbare aanbiedingen

Het creëren van onweerstaanbare aanbiedingen is een belangrijk onderdeel van elke marketingstrategie. Of je nu betaalde advertenties, direct marketing of contentmarketing gaat gebruiken om in contact te komen met potentiële klanten.

Uw onweerstaanbare aanbod moet duidelijk maken hoeveel waarde uw product of dienst biedt. Iedereen die erover denkt om het te kopen, moet geloven dat de waarde veel hoger is dan de kosten.

Wanneer mensen dingen zeggen als: “Wauw, alleen een idioot zou dat laten liggen!” of “Ik kan niet geloven dat het maar zo veel is… Ik zou het dubbele hebben betaald!”, dan weet je dat je een onweerstaanbaar aanbod hebt.

Dit is het soort sociaal bewijs dat u zal helpen het aantal conversies te verhogen.

Strategische structurering van functies en voordelen

hoe maak je een onweerstaanbaar aanbod

Veel marketeers vertellen u dat u zich moet concentreren op voordelen in plaats van functies. Maar dat kan moeilijk zijn. Ik zeg, als je functies hebt, gebruik ze dan.

Je doel is om contact te maken met klanten, dus als je een klant het gevoel kunt geven dat ze producten en diensten krijgen voor een prijs die te mooi is om waar te zijn, ben je het spel nog een stap voor.

  • Functies -zijn daadwerkelijke items, knoppen, widgets of functies van uw product en dienst. Functies bevatten absoluut geen emotie. Dit zijn items zoals vingerafdrukscanners of webcams op uw computer. Als je met software te maken hebt, is een functie een functie van de software of zelfs een formulier of scherm dat deel uitmaakt van de software. Als u een dienst verkoopt, dan is het kenmerk van uw dienst een taak zoals glazenwassen of printen.
  • Mogelijkheden zijn wat de functies u toelaten om te doen. Met een computerwebcam kunt u de andere partij zien. Net als functies zijn mogelijkheden ook niet emotioneel. Ze breiden gewoon uit op “de wha” die de functie voor de gebruiker mogelijk maakt.
  • Voordelen hebben alles te maken met emoties. webcams zodat u de persoon kunt zien met wie u praat, zodat u ze kunt zien glimlachen. Voordelen zijn gericht op de emotionele beloning die we krijgen door de functie te gebruiken en de mogelijkheden te ervaren die deze mogelijk maakt.

Een tabel met functies en voordelen maken

maak een onweerstaanbaar aanbod met een functievoordeeltabel

Wanneer u het bestand opent, ziet u dat er onderaan twee tabbladen zijn. Het eerste tabblad heet “Feature-Benefit” en bevat drie kolommen (Features, Capabilities, Benefits). Het enige wat u hoeft te doen is uw functies op te sommen (één per rij) en vervolgens de mogelijkheden op te sommen die deze functie toestaat (u kunt meerdere mogelijkheden per rij hebben). Vermeld vervolgens in de derde kolom alle voordelen die deze functie en mogelijkheid uw klant bieden (u kunt meerdere mogelijkheden per rij hebben).

Het tweede tabblad heet “Klant wil-tabel”, dit is de functie-mogelijkheden-voordelen-grafiek die op zijn kop is gezet en gebaseerd op wat uw klant wil.

De wensen van de klant zijn precies dat: maak een lijst van al hun wensen (één per rij) met de stem van de klant. Bijvoorbeeld: “Ik wil dat mijn pizza binnen 30 minuten of minder warm voor mijn deur staat.” Geef vervolgens in de tweede kolom alle functies weer die voldoen aan de wens van de klant. Met ons pizzavoorbeeld zou je kunnen zeggen: “We hebben 10 locaties in elke postcode” of “We hebben 100 chauffeurs in jouw stad”. Dit zijn allemaal “kenmerken” die het mogelijk maken dat een pizza binnen 30 minuten of minder warm voor je deur staat.

Waardevolle aanbiedingen Laat uw bedrijf en winst groeien

Wanneer u de tijd neemt om elke functie die uw product en dienst biedt op een rijtje te zetten, deze afstemt op de mogelijkheden en voordelen en dan een stap verder gaat en die items vergelijkt met de andere alternatieven die strijden om de aandacht van uw klanten — u zult versteld staan ​​van de perspectief dat je krijgt.

U zult een nieuwe opwinding en waardering voor uw product en service vinden die u misschien niet eerder heeft gehad. Een ander voordeel is het toegevoegde perspectief dat uw verkopers en klanten zullen krijgen naarmate ze meer leren over wat klanten willen en waar de compromissen zijn voor klanten terwijl ze alternatieven in de markt verkennen.

Bouw een bundel

Een goed voorbeeld van bundels is wat McDonalds meer dan 40 jaar geleden deed met hun Value Meals. U kunt hetzelfde doen.

Begin met het maken van klantsegmenten op basis van interesses of aankoopgeschiedenis en verkopen. Op deze manier kunt u beginnen met het op de markt brengen en verkopen van aanbiedingen die de meeste mensen in uw segmenten waardevol zouden vinden.

Nu kunt u verschillende functies en voordelen mixen en matchen tot waardevolle aanbiedingen die uw klanten willen kopen.

Maak van bonussen een onderdeel van uw marketing

Te veel bedrijven hangen vast aan hun kernaanbiedingen en zien de kracht van bonussen over het hoofd.

Bonussen kunnen de waarde van uw totale aanbod verhogen en zelfs de hoeveelheid geld die uw klanten willen uitgeven, vergroten.

Hoe bonussen te creëren

Ik raad mijn klanten altijd aan een à-la-cartelijst te maken van alles wat ze voor hun klanten doen, bijvoorbeeld:

  • dezelfde dag e-mailreactie
  • telefoongesprekken
  • klaar voor jou
  • helpen bij het implementeren van strategieën
  • online cursustoegang
  • toegang tot een gemeenschap

Dit zijn vaak zachte of onzichtbare delen van je aanbod die beloven dat ze veel waarde creëren die je heel weinig kost, maar waar je bezoekers graag voor betalen.

Bied een betalingsplan aan

Als u een bedrijf bent dat dure diensten aanbiedt, is dit een goed idee waarmee uw klanten geld bij u kunnen uitgeven.

Dit kost geen tijd en moeite om te implementeren, terwijl het het voor uw publiek gemakkelijker maakt om toegang te krijgen tot uw dure aanbod en hun doelen te bereiken.

Een van de geweldige dingen van het aanbieden van een betalingsplan is dat het het voor uw prospects gemakkelijker maakt om te kopen en tegelijkertijd uw winst te vergroten.

Betaal na resultaten

Als u een consultant of expert bent op een gebied waar er weinig vertrouwen is in resultaten, kunt u een onweerstaanbaar aanbod doen waarbij de klant niet voor uw product of dienst hoeft te betalen totdat ze de door u beloofde resultaten behalen.

Dit is een vorm van risico-omkering en vereist dat uw bedrijf de verantwoordelijkheid neemt achter het aanbod dat u verkoopt.

Aan de andere kant krijg je VEEL sociaal bewijs dat je kunt gebruiken in je marketing.

Bied vroegboekkorting aan

Miljoenenconsulenten hebben dit concept voor altijd gebruikt om een ​​onweerstaanbaar aanbod te creëren.

U zult merken dat wanneer een coach een programma met hoge vergoedingen verkoopt, zij u vooraf de beste deal geven. Meestal krijgen ze bonussen en toegang tot aanvullende cursussen die hen geen extra geld kosten, maar veel waarde bieden.

Klaar om onweerstaanbare aanbiedingen te doen voor uw bedrijf?

Onweerstaanbare aanbiedingen zijn de sleutel tot zakelijk succes in de drukke markt van vandaag. Door gebruik te maken van de tips die we hebben geschetst, kunt u aanbiedingen maken die uw klanten onweerstaanbaar zullen vinden en uw omzet en winst verhogen. Wacht niet langer – begin vandaag nog met het in praktijk brengen van deze ideeën!