Een responsieve e-maillijst is de eerste stap naar het opbouwen van naamsbekendheid. Gebruikmakend van uw e-maillijst om uw telefoonlijst op te bouwen is een goede volgende stap.
Gelukkig kun je de twee integreren door click-to-call-knoppen in je e-mail in te sluiten. Hierdoor kan uw publiek u feedback geven, dringende zorgen sneller uiten en met u communiceren vanaf meerdere platforms.
Blijf lezen om te ontdekken welke soorten e-mails baat hebben bij click-to-call-telefoonnummers en een stapsgewijze handleiding voor het toevoegen ervan.
Wat is een click-to-call-telefoonnummer?
Een click-to-call-telefoonnummer of een klikbaar telefoonnummer is een link in een e-mail waarmee een bellende app wordt geopend. Dus als u de e-mail op uw telefoon opent, opent de link de telefoon-app met het vooraf ingevulde telefoonnummer.
Wanneer u een klikbaar telefoonnummer aan uw e-mails toevoegt, begint u met het testen van een click-to-call-knop voor mobiele apparaten. Als uw publiek ermee bezig is, test dan een desktopversie.
Houd contact met uw ondersteunings-/callcenterteam om te zien of het aantal oproepen toenam toen de e-mail uitging. Gecombineerd met een goede klikfrequentiezou een hoog belvolume een indicator van succes zijn.
Waarom zijn klikbare telefoonnummers belangrijk in e-mail?
Er zijn een paar redenen waarom een klikbaar telefoonnummer belangrijk is in een e-mail:
- Het bouwt vertrouwen op bij uw publiek
- Het vereist minder inspanning van uw publiek dan het schrijven van een e-mail
- Het geeft klanten een directe manier om contact te maken met uw bedrijf
Direct bellen is een voordeel wanneer uw e-mailinhoud conversatie en betrokkenheid stimuleert. Een klikbaar telefoonnummer is gunstig voor verkoop, klantenondersteuning en e-mails met advies.
1. Verkoop e-mails
Elimineer stappen tussen prospects willen om contact met u op te nemen en daadwerkelijk contact met u op te nemen.
2. E-mails voor klantenondersteuning
Geef klanten de mogelijkheid om snel contact op te nemen voor ondersteuning. Een klant die al in de war is, wil misschien niet typen (en wachten op) een e-mailantwoord. Door een klikbaar telefoonnummer te gebruiken, kunnen ze sneller contact opnemen.

3. Consultatie-e-mails
Merken met interne consultants (zoals stylisten, diëtisten of technici) kunnen baat hebben bij een klikbare telefoonnummerknop in HTML. Klanten kunnen ze gebruiken om rechtstreeks in contact te komen met experts, waardoor de connectiviteit en merkbekendheid toenemen.
In dit voorbeeld wordt een klikbaar telefoonnummer voor een stylist toegevoegd.

4. Feedback-e-mails
Klikbare telefoonnummers in gebruikte feedback-e-mails na aankoop (of post-interactie) u toegankelijker maken voor uw klant.
In dit voorbeeld wordt het klikbare telefoonnummer gebruikt om feedback te krijgen over de winkelervaring van de klant.

5. Pakket-e-mails retourneren
Het plaatsen van retourverzoeken via aanvraagformulieren en shopping-apps kan vervelend zijn – het gebruik van een klikbaar telefoonnummer om een retourverzoek te plaatsen is veel gemakkelijker voor de klant.
Dit voorbeeld gebruikt een HTML-klikbaar telefoonnummer voor retourverzoeken als onderdeel van een milieuvriendelijk initiatief.

Voeg geen click-to-call-knop toe als u een verhoogd belvolume niet kunt ondersteunen. U wilt niet dat abonnees alleen bellen om in de wacht te worden gezet. En als je een groot Apple Mail-publiek, houd er rekening mee dat de click-to-call-functie op Mac FaceTime opent. Weet u niet zeker waar uw unieke publiek zich mee bezighoudt? Ontdek het met E-mailanalyse van lakmoes.
Hoe maak je een HTML-telefoonlink in een e-mail?
Stap 1
Begin met het maken van uw link zoals u elke andere zou doen.
More Stories
Categories of Ethical Dilemmas in Business
How to Start a Foreclosure Cleanup Business “On the Cheap”
The Top 10 Reasons Businesses Succeed