Laten we eerlijk zijn: het B2B-aankoopproces is onhandig. Het begint meestal met het offerteproces op het ene platform, mogelijk een ander platform voor contracten, nog een ander platform voor facturering en zelfs een mogelijk vierde platform voor betalingen. Schat!
Door al deze stappen in eigen beheer te nemen, bespaart u uw bedrijf en uw klanten tijd en wordt betaald krijgen minder stressvol. Dit is waar HubSpot Payments om de hoek komt kijken. Het voltooien van betalingen binnen uw CRM heeft veel voordelen voor zowel u als uw klanten. Laten we graven.
Voordelen van het gebruik van HubSpot-betalingen voor B2B-bedrijven
Bij het afronden van een aankoop bij een B2B-bedrijf werken klanten meestal met een verkoper. Zelden krijgen B2B-klanten de mogelijkheid om de aankoop eenvoudig online met een creditcard te doen, ook al is dit vaak de manier waarop ze het liefst zaken zouden doen.
Om deze service te kunnen bieden, hebben B2B-bedrijven een betalingsmogelijkheid nodig die aankoopervaringen via alle kanalen mogelijk maakt. Als bedrijf heeft u inzicht nodig in al uw klantgegevens en interacties.
HubSpot-betalingeningebouwd in HubSpot, omvat de volledige koopervaring in uw CRM, zodat u afscheid kunt nemen van ongelijksoortige systemen en hallo tegen snellere betalingen, allemaal op één plek.
Andere voordelen voor B2B-bedrijven:
- Verzamel betalingen in minder tijd
- Weg met ongelijksoortige systemen door alles in huis te halen
- Log in op minder platforms
- Stel terugkerende betalingen in zodat je nooit een factuur/verlenging mist
- Transparantie van klantgegevens voor marketing- en verkoopteams
- Stuur betalingslinks via e-mail, formulieren, bestemmingspagina’s of rechtstreeks met uw klanten
- Automatiseer betalingsworkflows
- Combineer handelsgegevens met klantgegevens
Als je HubSpot Sales Hub of Enterprise al gebruikt, zijn er geen maandelijkse kosten, minima of verplichtingen voor het gebruik van HubSpot Payments. Voor ACH-transacties betaalt u 0,5% van het transactiebedrag en is gemaximeerd op $ 10 per transactie. Voor creditcardtransacties (CC) wordt een toeslag van 2,9% in rekening gebracht.
Hier is hoe HubSpot Payments zich verhoudt tot andere betaalmethoden.
HubSpot | QuickBooks | Streep | PayPal | Vierkant | Shopify | |
CC | 2,9% plat | 2,9% – 3,4% + $ 0,25* | 2,9% + $0,30* (+1% internationaal)* | 2,9% + $ 0,49* | 2,9% + $0,30* | 2,4% – 2,9% |
ACH |
0,5% |
1% Maximaal $ 10 |
0,8% Maximaal $ 5 |
Variabele | 1% $1 Max |
Nvt |
*Per transactie
Lees hoe HubSpot Payments zich verhoudt tot DocuSign en PandaDoc.
De voordelen voor de klant met HubSpot Payments
Wanneer een B2B-klant klaar is om een aankoop te doen, is het laatste wat ze willen doen door hoepels springen. De huidige B2B-inkoopplatforms vereisen vaak een beheersing van acrobatiek om de eindstreep te halen. Klanten worden getroffen door overbodige stappen, meerdere schermen en beperkte transactiemogelijkheden.
Ondertussen leidt al dit gedoe ertoe dat uw bedrijf te maken krijgt met vertraagde verkopen, gemiste kansen, verspilde tijd en zelfs verloren inkomsten. Het zou makkelijker moeten zijn! HubSpot Payments brengt uw bedrijf uit de ijstijd naar de moderne tijd door het koopproces naadloos te laten verlopen.
Andere voordelen voor de klant zijn onder meer:
- Een moderne, heerlijke koopervaring
- De mogelijkheid om op elk apparaat te kopen
- Een verbeterde klantenservice-ervaring via chatbot
- Meerdere betaalmethoden
- Winkel op elk moment van de dag, niet alleen tijdens kantooruren
- Veilig kopen
De HubSpot Payments-tool gebruikt meerdere beveiligingslagen om gevoelige betalingsinformatie te beschermen. De betalingsgegevens van uw klant zijn versleuteld en gecodeerd om te voorkomen dat onbevoegde partijen toegang krijgen tot hun gegevens.
Wie moet HubSpot-betalingen gebruiken?
Een ideaal klantprofiel voor HubSpot Payments ziet er ongeveer zo uit:
Bedrijfsomvang: 50+, hoewel het met elk bedrijf kan werken
Plaats: Alleen VS (HubSpot heeft plannen om in 2023 wereldwijd uit te breiden)
De huidige tech-stack omvat: PandaDoc, Xero, Docusign, Microsoft Office, Stripe, PayPal, QuickBooks, bankoverschrijvingen, bill.com, Chargebee, enz.
Huidige HubSpot-producten: Starter, Professional of Enterprise Hubs
Tekenen dat je klaar bent voor HubSpot Payments:
- Je verkoopt digitale producten (software, diensten, etc.)
- Je verkoopt terugkerende abonnementen of lidmaatschappen
- U hoeft zich geen zorgen te maken over belastinginning
- Je hebt je commerce-oplossing niet nodig om kortingscodes te ondersteunen (voorlopig)
- Je hebt winstoogmerk
Meer bewijs nodig dat HubSpot Payments u helpt sneller inkomsten te genereren? Bekijk deze case study waar één bedrijf erin slaagde de e-commerceverkoop met meer dan 400% te verhogen
Aan de slag met HubSpot-betalingen
In plaats van meerdere tools samen te voegen die uw front- en backoffice beslaan, is het tijd om digitale betalingen aan te bieden via HubSpot-betalingen. U bespaart geld op software, verbetert uw bedrijfsresultaten, vereenvoudigt het klanttraject en maakt uw klanten blij.
Hulp nodig bij het toevoegen van Payments aan uw portal? Neem vandaag nog contact op met ons onboarding-team.
More Stories
Categories of Ethical Dilemmas in Business
How to Start a Foreclosure Cleanup Business “On the Cheap”
The Top 10 Reasons Businesses Succeed