December 9, 2022

Difference Business

Meesters van het bedrijfsleven

Hoe u Gen Z-statistieken kunt gebruiken voor uw marketingstrategie

generation Z

generatie Z |  gen Z

Generatie Z, of Gen Z, verwijst naar de demografie die na millennials komt, die bestaat uit individuen die na 1996 en vóór 2010 zijn geboren. Hoewel ze een klein deel van de bevolking uitmaken, vormt Gen Z een aanzienlijk deel van de consumentenbasis. We kunnen verwachten dat ze de komende decennia een invloedrijke groep zullen blijven.

U vraagt ​​zich waarschijnlijk af waarom bedrijven zelfs maar zouden moeten overwegen om zich op Gen Z te richten. Om te beginnen maken ze het goed 40% van het consumentenbestand. Laten we eens kijken naar enkele statistieken around deze unieke demografie die u kunt gebruiken om uw marketingstrategie te bepalen.

Denk eerst mobiel

Tegenwoordig heeft meer dan de helft van de tieners een smartphone, en 40% voelt zich verslaafd naar hen. Dit heeft belangrijke implicaties voor marketeers – van hoe u fulfilled hen communiceert tot wat u hen aanbiedt.

De millenniumgeneratie wordt er vaak van beschuldigd aan hun smartphones gekluisterd te zijn, maar het jongere cohort, Generatie Z, is echt cellular-first. En daarom moet uw web site mobielvriendelijk zijn. Dat gezegd hebbende, moet u zich concentreren op het ontwerp van uw web site voor de beste gebruikerservaring op mobiele apparaten. Een eenvoudige manier om dit te doen, is ervoor te zorgen dat uw startpagina responsief is en dat er inbound links zijn voor online winkelen, sociale media en andere belangrijke functies.

Gen Z is altijd en op elk apparaat klaar om informatie te ontvangen. Ze willen dat merken net zo toegankelijk zijn op sociale media, e-commercesites, fysieke locaties en meer, zodat ze de informatie kunnen vinden die ze nodig hebben wanneer ze die nodig hebben. U kunt deze kennis gebruiken om relevante inhoud te creëren die rechtstreeks aansluit bij hun smaak om deze lucratieve demografie huge te leggen, waar ze zich ook bevinden.

Merken moeten gepersonaliseerd worden

De dagen van gebombardeerd worden door berichten van bedrijfsmerken zijn voorbij voor deze demografie. Merken die iets meer kunnen bieden en een persoonlijk tintje kunnen geven, kunnen de Gen Z-markt aanboren en de vruchten plukken. Gen Z is opgegroeid fulfilled technologie, dus ze willen zich verbonden voelen en willen dat hun ervaring op alle mogelijke manieren wordt gepersonaliseerd bij interactie satisfied uw merk.

Als uw bedrijf producten of diensten aanbiedt die pertinent zijn voor de interesses van Gen Z, dan raden we u aan een on the web aanwezigheid te ontwikkelen doorway digitale marketingstrategieën zoals on the net advertenties, sociale media, blogs of e-mailcampagnes te implementeren en goed te letten op wat er vandaag de dag trending is op online .

EEN 2017-enquête door IBM ontdekte dat 77% van Gen Z’s het ermee eens was dat authenticiteit essentieel is bij het nemen van aankoopbeslissingen, en 68% zei dat eerlijkheid en transparantie net zo belangrijk waren. En 75% was het ermee eens dat kwaliteitsproducten het waard zijn om voor te betalen.

En wist u dat de meerderheid van Gen Z zichzelf enigszins milieubewust of zeer milieubewust beschouwt bij het kopen van producten? Dit betekent dat als merken duurzame productiepraktijken hanteren, ze goed ontvangen kunnen worden doorway deze doelgroep, omdat duurzaamheid sterk bij hen past. Uw consumenten zullen zich beter voelen bij het kopen van producten als ze weten hoe duurzaam het productieproces voor die goederen was.

E-mailmarketingcampagnes voor Gen Z

Gen Z is een omnichannel-generatie. Ze zijn de eerste digital natives en zijn overal op sociale media te vinden. Ze zijn opgegroeid in een wereld waar ze alles kunnen krijgen wat ze willen achieved slechts een paar klikken, dus als het op winkelen aankomt, zijn ze op zoek naar geweldige aanbiedingen, freebies of free of charge verzending. In feite, volgens MediumGen Z (60%), millennials (67%) en generatie X (64%) vertrouwen vaker op hun e-mailinbox voor on the net winkelen.

Dus hoe zorg je ervoor dat ze je e-mails openen? De beste manier is om relevante inhoud te sturen die is aangepast aan hun interesses. Maar als je de juiste boodschap niet kunt overbrengen, maak het dan kort en krachtig! Onthoud dat Gen Z er niet van houdt om overspoeld te worden met informatie. Maar zorg er ook voor dat alle one-way links in uw e-mail klikbaar zijn, zodat ze niet op de pagina hoeven te jagen voor meer informatie above het onderwerp.

Ook voor deze generatie is communiceren via video essentieel. Overweeg om YouTube-hyperlinks op te nemen in uw e-mailnieuwsbrief. Videomarketing zal de betrokkenheid bij deze demografie vergroten, die: meer video consumeren dan welke andere leeftijdsgroep dan ook op aarde — maar vergeet niet: minder is meer!

Influencers zijn de sleutel

Beïnvloed door net en sociale media is Generatie Z altijd verbonden. Als dit het geval is, is de kans groter dat ze worden beïnvloed doorway wat hun vrienden op Instagram en Snapchat posten dan wat je ooit in een marketingcampagne zult zeggen. Dit kan in uw voordeel werken als u influencers vindt die aansluiten bij uw merkboodschap en doelgroep. Je kunt ze free of charge monsters of andere promotionele producten geven die ze kunnen gebruiken in berichten around je product or service!

Gen Z staat bekend om hun mening en de merken waar ze van houden. Als gevolg hiervan zijn influencers een krachtige manier om deze doelgroep te bereiken. Survey Monkey vond dat 61% van Gen Zers kopen waarschijnlijk bij een online winkel als het is aanbevolen door iemand die ze volgen op Instagram. Overweeg dus om een ​​Instagram-marketingstrategie te maken satisfied influencers die al een sterke aanhang hebben opgebouwd voor deze generatie.

Wees echt, echt, realistisch!

Gen Z is meer geïnteresseerd in kwaliteit dan in kwantiteit. Ze willen weten wat het achtergrondverhaal is achter een product or service en hoe het is gemaakt. Ze zullen ook eerder een duur merchandise kopen als ze denken dat het lang meegaat en van generatie op generatie kan worden doorgegeven. Satisfied dit in gedachten kunt u overwegen uw prijsstructuur opnieuw te evalueren, duurzame materialen te gebruiken en de duurzaamheid van uw producten in uw marketingmateriaal te benadrukken. Hoezeer marketing and advertising ook instinctief kan zijn, het is belangrijk om de nuances van uw publiek te begrijpen om een ​​zinvolle verbinding tot stand te brengen.

Gen Zers werden digitaal geboren

Smartphones zijn een intrinsiek onderdeel van het leven van Gen Z, dus ze verwachten een onmiddellijke reactie wanneer ze make contact with opnemen achieved merken. Ze zijn doorgaans meer technisch onderlegd dan oudere generaties, dus het is ook belangrijk om een ​​socialmediastrategie in uw marketing and advertising op te nemen.

Nu u meer weet in excess of Gen Z en hun gedrag een beetje beter begrijpt, is het tijd om deze informatie in uw marketinginspanningen te gebruiken! Overweeg ook om samen te werken achieved digitale marketeers op hoog niveau die uw bedrijf kunnen helpen on the web make contact with te leggen achieved mensen en nieuwe verbindingen tot stand te brengen via sociale-mediaplatforms zoals Instagram, Pinterest, TikTok en meer. Ze weten ook hoe ze websites kunnen optimaliseren voor mobiele weergave en kunnen advies geven over manieren om een ​​gebruiksvriendelijkere ervaring op alle apparaten te ontwerpen. 10 slotte, als het gaat om het gebruik van gegevens, kunnen bureaus het verkeer van verschillende bronnen volgen, zodat u een nauwkeurig beeld van uw publiek krijgt zonder al te veel te vertrouwen op giswerk.

Nu je inzicht hebt gekregen in hoe je op de markt kunt brengen voor Generatie Z, is het tijd om die kennis in te zetten voor je marketinginspanningen!