December 9, 2022

Difference Business

Meesters van het bedrijfsleven

Hoe u contentcuratie kunt gebruiken om uw B2B-marketinginspanningen omhoog te schieten

How To Use Content Curation To Skyrocket Your B2B Marketing Efforts

Hoe u contentcuratie kunt gebruiken om uw B2B-marketinginspanningen omhoog te schieten

B2B-contentmarketing kan helpen de positie van zoekmachines te verbeteren, de naamsbekendheid te vergroten en een bedrijf als leider in een branche te vestigen. Inhoud kan de zichtbaarheid van het merk vergroten en zaden in de hoofden van lezers planten, wat leidt tot meer verkeer, leads en verkopen.

Contentcuratie brengt echter veel uitdagingen achieved zich mee. Inhoud van hoge kwaliteit die volgens een constant schema wordt geplaatst, kost tijd en energie. Zelfs merken die wel tijdig written content creëren en delen, concurreren satisfied vele andere stemmen uit de branche die hetzelfde doen.

Bovendien, met zoveel informatie en afleiding op world wide web, is het een grote prestatie om meer dan een paar seconden aandacht te krijgen van je gemiddelde internetgebruiker. B2B-inhoud moet beknopt en opvallend zijn en toch waarde toevoegen aan de lezer.

In dit artikel bespreken we het belang van articles curation in B2B-marketing and advertising. We delen ook onze leading 3 guidelines voor zinvolle inhoud die u onderscheidt van uw concurrenten.

Waarom is articles curation belangrijk voor B2B-bedrijven?

Simpel gezegd, B2B contentmarketing genereert meetbare resultaten voor bedrijven. Het is zo populair onder B2B-marketingprofessionals dat: 91% van hen zegt: ze gebruiken het, fulfilled 30% die claimt dat inhoud de hoogste ROI biedt in vergelijking fulfilled elk ander kanaal.

Bron

Kwalitatief hoogwaardige, consistente inhoud trekt niet alleen verkeer aan en vestigt de aandacht op uw bedrijf. Het vestigt uw merk als de belangrijkste stem in uw vakgebied en stimuleert de perceptie van mensen van uw bedrijf als autoriteit in uw branche.

Hoewel inhoud geweldig is in het aantrekken van nieuwe klanten, 63% van de contentmarketeers zeggen dat ze inhoud gebruiken om relaties op te bouwen en de loyaliteit van hun bestaande klanten te vergroten.

Leading 3 suggestions voor het maken van hoogwaardige B2B-articles

B2B-content die volgens een constant schema wordt geplaatst, is essentieel voor elke succesvolle marketingstrategie. Maar welke kwaliteiten zorgen ervoor dat geweldige B2B-articles opvalt tussen de rest?

1. B2B-inhoud van hoge kwaliteit is beknopt

De meest effectieve B2B articles wordt gepresenteerd als microcontent. Microcontent biedt uw lezers korte inhoud zoals statistieken, strategies, grafieken, korte video’s of citaten. Dit soort snelle material – ​​vaak ‘snackable content’ genoemd – komt snel ter zake. Het voegt onmiddellijk waarde toe aan de dag van uw lezer en zorgt ervoor dat ze zich er meer mee bezig zullen houden. Hoewel B2B-advertising heel anders is dan B2C-sociale promoting, kan het toch profiteren van dezelfde beknoptheid.

Het publiek voor de meeste B2B-bedrijven bestaat immers uit collega-industry experts uit hun branche of mensen die hun producten of diensten gebruiken om hun werk efficiënter te doen. Dit zijn precies het soort mensen dat overdag niet alle tijd heeft om door webpagina’s of feeds van sociale media te bladeren.

Terwijl Red Bull kijkers urenlang geboeid kan houden doorway evenementen zoals klifduiken te organiseren en te streamen, kan een B2B-softwarebedrijf moeite hebben om zo’n hoge mate van interesse te genereren. Dit verklaart waarom microcontent zo waardevol is voor B2B-bedrijven, terwijl het wedijvert om de aandacht van veel goed functionerende, drukke professionals.

Microcontent betekent niet altijd dat u slechts kleine stukjes informatie tegelijk verstrekt. Het kan ook komen in de vorm van een samenvatting van een artikel met belangrijke punten die uw artikel samenvat voor degenen die niet de tijd hebben om het hele artikel te lezen. Deze aanpak kan een enorm verschil maken in uw vermogen om de aandacht van besluitvormers in uw branche te trekken en de inkomende cashflow van uw bedrijf.

2. De beste B2B-material voegt altijd waarde toe

Het is verleidelijk voor B2B-bedrijven om te vertrouwen op pluisjes en uitgebraakte inhoud om hun weblogs en sociale-mediapagina’s te vullen. Als u uw volgers echter drukke, zinloze of overbodige inhoud geeft, wordt de integriteit van uw merk aangetast.

B2C-articles kan volstaan ​​met opvallende stunts om reacties van consumenten op sociale media te krijgen, maar makers van B2B-content moeten dieper duiken. B2B-inhoud is zeer gespecialiseerd en moet lasergericht zijn om waarde te leveren aan lezers.

Verder is er de verwachting dat deze information professioneel wordt geleverd, wat marketeers enorm beperkt in wat ze kunnen doen om een ​​reactie van hun publiek te krijgen. Maar je kunt er niet omheen: B2B-articles kan op niets anders vertrouwen dan kwaliteit om zich te onderscheiden.

Bron

B2B-material moet vooral nuttig en pertinent zijn. Tenzij uw inhoud feitelijke informatie of bruikbare recommendations heeft gegeven die betekenis hebben in uw professionele omgeving, heeft het de plank misgeslagen. Hoewel een paar ongewone of vermakelijke stukken altijd welkom zijn, zouden ze eerder uitzondering dan regel moeten zijn. Een deel van de beste B2B-inhoud komt in de vorm van actuele stukken die verband houden satisfied branchetrends of het laatste nieuws in uw vakgebied, waardoor informatie in perspectief wordt geplaatst of dichte onderwerpen worden samengevat om ze gemakkelijk te kunnen lezen.

Alles wat het werk van uw lezers gemakkelijker maakt of hen meer kennis op de werkplek doet lijken, zal wonderen doen om te stimuleren uw doelstellingen voor reputatiebeheer onder uw demografische doelgroep.

3. Lasergerichte inhoud is de beste keuze voor B2B-internet marketing

We hebben het belang genoemd van beknopt zijn en tegelijkertijd waarde toevoegen satisfied uw B2B-inhoud. Het is ook belangrijk om lasergericht te zijn als het gaat om het soort onderwerpen dat u in uw inhoud behandelt. Een diepgaand begrip van uw publiek – van wie de meesten waarschijnlijk deel uitmaken van een nichegroep die applicable is voor uw specifieke branche – is de sleutel tot het creëren van unieke en boeiende inhoud.

Dit is waar de inhoud vaak faalt. Veel makers van inhoud proberen waarde toe te voegen, maar kiezen ervoor om algemener te zijn in hun inhoud om lezers die misschien niet bekend zijn satisfied hun branche te vervreemden.

Dit is de verkeerde benadering. Het is precies deze subset van professionals die u het meest wilt aantrekken. Er zijn maar weinig dingen die ervoor zorgen dat u een toonaangevende autoriteit in uw branche wordt dan het creëren van zeer specifieke inhoud die is afgestemd op het soort problemen en zorgen dat in uw vakgebied voorkomt.

Dat wil niet zeggen dat uw B2B-inhoud beladen moet zijn fulfilled vakjargon of ontoegankelijk moet zijn voor mensen die net in uw vakgebied beginnen. Het betekent alleen dat uw inhoud een diep begrip van uw doelklant en ideale doelgroep moet tonen en gericht moet zijn op het verbeteren van hun professionele leven in plaats van alleen algemeen advies of algemene inzichten te bieden.

Conclusie

B2B-inhoud moet vestig uw merk als een betrouwbare, gerenommeerde leider in uw branche, en het is essentieel voor het stimuleren van de verkoop en het verhogen van de omzet.

Goede B2B information onderscheidt zich doorway snel en bondig waarde toe te voegen, altijd achieved regard voor de tijd van je lezer. De beste B2B-articles is sterk afgestemd op uw ideale doelgroep of doelniche, waardoor uw merk stevig wordt neergezet als lid van de group die het meest relevant is voor de producten of diensten die uw bedrijf aanbiedt.

Bezig fulfilled laden…