Een maken jaarlijks marketingplan die aansluit bij de groeidoelstellingen van uw bedrijf is geen sinecure. Echter, inkomende marketingprogramma’s van het volgende niveau – degenen die uitlijnen advertising-, verkoop- en serviceteams — gebruik de kracht van het vliegwiel.
Een inbound marketingplan dat is gecentreerd rond het vliegwiel maakt gebruik van kracht, wrijving en het momentum dat de combinatie creëert, en het is ontworpen om complexe organisaties te helpen hun behoeften te vervullen. groei doelen.
Als u begint achieved uw marketingplanningsproces voor 2023, raadpleegt u onze infographic voor een overzicht van het proces dat samenvat hoe u een approach maken. Hieronder gaan we dieper in op elke stap, dus lees verder!
VERWANT: Free of charge sjabloon voor jaarlijks inkomend marketingplan
1. Identificeer initiatieven voor bedrijfsgroei voor het komende jaar
Een marketingplan ontwikkeld rond onduidelijke – of erger nog, onbekende – initiatieven voor bedrijfsgroei is een oefening in zinloosheid. Neem get hold of op met belangrijkste afdelingshoofden en besluitvormers om hun inbreng te verzamelen in excess of de collectieve toekomstvisie. Leun mee in gesprekken en rondetafelgesprekken die iedereen op één lijn brengen voordat je begint achieved het formuleren van een program.
Het vermijden van de fout om een marketingplan in een silo te bouwen, voegt waarde toe, versnelt de buy-in en biedt een toegewijd pad voor uw inkomende inspanningen.
2. Stel goed gedefinieerde doelen en voortgangsbenchmarks in
Een team samenstellen om inzichten en perspectieven te bieden over groei-initiatieven is één ding. Komt naar consensus above doelen en hoe succesvolle voltooiing van die doelen eruit ziet, is een andere.
De sleutel hier is tweeledig. Eerst, wees realistisch. Bekijk de doelstellingen van het huidige jaar en de prestaties tot nu toe om te begrijpen wat redelijk is in termen van verwachtingen en prestaties.
10 tweede, definieer hoe de vooruitgang zal worden gemeten. Wees specifiek around critical performance indicators (KPI’s) voor het aantrekken en omzetten van prospects, MQL- en SQL-percentages, en een regelmatige voortgangs-/doelenbeoordelingsfrequentie – above het algemeen fulfilled intervallen van 90 dagen.
3. Specificeer budgetparameters
Web als bij doelen en benchmarks, moet je realistisch zijn around de geld dat je moet uitgeven het uitvoeren van een jaarlijks inbound marketingplan. Het kennen van het brutobudget helpt gewoon bij het beheer van het “grote plaatje”.
Welke tactieken zijn het waard om geld achter te laten om het rendement op investering (ROI) te maximaliseren? Is er een betere manier om de frequentie, het inhoudsformaat, de technologieën, enz. aan te passen om binnen de geplande uitgaven te blijven en toch te genereren? voldoende resultaat?
VERWANT: De absoluut beste marketingbudgetsjablonen – een should-study voor B2B-marketingmanagers
4. Geef prioriteit aan strategieën en tactieken die aansluiten bij groei-initiatieven en doelen
Achieved alles op zijn plaats – het pad, doelen, voortgangsbenchmarks, price range – kunt u eindelijk beginnen met het jaarlijkse marketingplanningsproces, het belangrijkste: de tactieken. Aangezien inbound wordt gevoed doorway inhoud, is het essentieel om zowel het type inhoud dat u wilt ontwikkelen als de kanalen te identificeren die u voor distributie wilt gebruiken.
Creëren driemaandelijkse inhoudsplannen dat de onderwerpen en indelingen specificeert, is een effectieve manier om een regelmatige cadans te ontwikkelen en ervoor te zorgen dat u elk distributiekanaal (weblogs, video’s, geavanceerde inhoud, enz.) optimaal gebruikt, inclusief uw web-site.
Zorg ervoor dat u niet achterblijft doorway een doorway groei gedreven ontwerp (GDD) te implementeren om uw web site te behouden vers, suitableen bijgewerkt fulfilled continu leren en verbeteren. Negeer ook niet bewezen focus on-based strategieën. Account-based promoting (ABM) richt uw inspanningen op potentiële beste pasvormen. Verbeter bovendien de resultaten satisfied immediate mail, e-mailexplosies en beurzen.
5. Blijf flexibel en wendbaar
Uw jaarlijkse marketingplan is essentieel voor het navigeren door het komende jaar. Maar onthoud, het is niet in steen geschreven onvoorziene omstandigheden zal ontstaan. U wilt wendbaar genoeg zijn om gegevens more than wat werkt en wat niet het hele jaar door te gebruiken om aan te passen.
Overweeg een jaarlijks marketingplan te gebruiken in combinatie satisfied driemaandelijkse marketingroadmaps satisfied specifieke aandachtsgebieden en tactieken voor de komende 90 dagen. Dit betekent niet dat je je marketingplan moet laten ontsporen, maar gewoon aanpassen het om de variabelen aan te pakken en tegelijkertijd uw grotere initiatieven op schema te houden.
Als u nu nadenkt about het maken van een B2B-marketingplan, kijk naar de bovenstaande infographic. U wordt eraan herinnerd dat het marketingplanningsproces niet zo intimiderend is.
Lees meer above de essentie van het maken van een jaarlijks marketingplan in onze gratis gids. Klik hieronder om het nu te lezen en obtain daarna het bijbehorende sjabloon om je eigen strategy te maken.
More Stories
Why Every Nurse Should Consider Legal Nurse Consulting
10 Reasons Why Consultants Fail
Why a Data Center Disaster Recovery Plan Is Essential To Every Business