Hoe LinkedIn-evenementen te gebruiken

Natalie Small
Leestijd: 7 minuten

Covid 19 pandemie (die hopelijk achter ons ligt) beperkte de mogelijkheden voor reizen en persoonlijke ontmoetingen. Gelukkig vonden flexibele zakenmensen snel een oplossing en richtten ze zich op on-line evenementen. Een voorbeeld hiervan zijn LinkedIn-evenementen.

Deze netwerkfunctie stelt LinkedIn-leden in staat om workshops, meetups en andere relevante evenementen in hun professionele netwerken te ontdekken zonder persoonlijk get hold of. Ze kunnen deze kans gebruiken om relaties op te bouwen en gemakkelijk lid te worden van gemeenschappen. Na verloop van tijd werd deze opzet een goedkopere optie dan zijn persoonlijke tegenhangers en een uitstekend alternatief voor offline vergaderingen.

Dus, hoe kun je LinkedIn-functions gebruiken voor je eventmarketing? Blijf onze gids lezen en gebruik deze device op het grootste netwerk voor experts ter wereld.

Waarom LinkedIn-situations?

Allereerst een korte herinnering about de grootte van LinkedIn.

Meer dan 830 miljoen leden maken gebruik van dit netwerk, waardoor het ‘s werelds grootste professionele netwerk is. Bovendien zijn er elke week meer dan 9 miljard impressies op de LinkedIn-feed! Tel daarbij op dat zo’n 3 miljoen mensen updates delen op LinkedIn en je hebt achieved relatief weinig inspanning een hoog organisch bereik!

De cijfers die we noemden, maken LinkedIn tot een van de meest effectieve sociale netwerken die u kunt gebruiken om uw bedrijf te promoten. Dit betekent dat:

  • Veel mensen zullen de evenementen zien die u maakt. U kunt uw connecties uitnodigen om deze bij te wonen. Als je een organisator, paginabeheerder of deelnemer bent, kun je wekelijks maximaal 1000 uitnodigingen verzenden. Fulfilled Limiet voor LinkedIn-verbindingen op zijn plaats, is dit een grote toegevoegde waarde die u helpt uw ​​bereik te vergroten.
  • U kunt eenvoudig de evenementen van uw interesse zien en ook uw eigen netwerk uitbreiden. Dit werkt op dezelfde manier als de manier waarop u verbindingssuggesties of groepen ziet die u mogelijk interesseren.
  • U kunt achieved een paar klikken een groot publiek beheren. De functies van LinkedIn-evenementen zijn zo ontwikkeld dat u veel tijd en middelen bespaart die u nodig heeft bij het gebruik van meerdere tools bij het organiseren van evenementen.

De functie werd voor het eerst gelanceerd in 2011 en werd eind 2019 geüpgraded achieved een nieuwe versie. Nu kun je uitgebreide functies gebruiken om evenementen te organiseren by means of LinkedIn.

LinkedIn-gebruikers zijn erg proactief, dus je kunt het voor meer dan alleen zakelijke evenementen gebruiken. Je kunt dit platform gebruiken om elke activiteit te promoten – conferenties, webinars, yogalessen, kookcursussen, muziekevenementen, enz. Deelnemers kunnen via hen get hold of maken en deelnemen, wat een community-setting up en promotietool voor je betekent.

Het creëren van een LinkedIn-evenement om bijvoorbeeld uw aanstaande virtuele top te informeren en te promoten, is een geweldige aanvulling op uw virtuele evenementplan.

Beknibbel in ieder geval niet op zo’n handige tool.

Hoe LinkedIn-evenementen maken?

Laten we meteen naar het bedrijf gaan en uitleggen hoe je LinkedIn-evenementen kunt maken satisfied alle nieuwe functies die in 2022 zijn geïntroduceerd. Het is gemakkelijk om dit te doen vanaf een desktopsite of een mobiele app. Je hebt beheerdersrechten nodig als je dit namens een bedrijfspagina doet. Later kun je het beheren met andere beheerders van de pagina. Het proces is vrij eenvoudig:

​Klik op de Huis icoon bovenaan de pagina.

U ziet aan uw linkerhand een paneel. Hier, je zult zien Evenementen. Klik op de Toevoegen pictogram ernaast.

Er verschijnt een pop-upvenster waarin u wordt gevraagd belangrijke informatie more than uw evenement toe te voegen. De modus voor het maken van evenementen is behoorlijk gedetailleerd, dus je kunt het volgende aanpassen:

Evenement naam. Voeg een unieke naam toe die uw evenement herkenbaar en gemakkelijk vindbaar maakt. Bijvoorbeeld: “Trends in fraudedetectie in de AdTech-industrie”. Dit is hoe alle mensen die werkzaam zijn in bedrijfsanalyses in AdTech-bedrijven die geïnteresseerd zijn om op de hoogte te blijven van de tendencies, het kunnen vinden.

Geschikte tijdzone. Handig als je internationale evenementen organiseert.

Datum en tijd van uw evenement. Stel de datum en tijd in waarop uw evenement begint en eindigt.

Als je een evenement maakt vanuit een paginaprofiel, heb je de mogelijkheid om een LinkedIn-registratieformulier. Dit is hoe LinkedIn-leden zich kunnen registreren voor je evenement als het niet voor iedereen toegankelijk is. Houd er rekening mee dat je ook je privacybeleid moet bekendmaken om je bezoekers te informeren more than hoe je van plan bent hun informatie te gebruiken.

Beschrijving. Typ hier een korte beschrijving om meer informatie te geven in excess of het thema van het evenement.

Sprekers. Commence met het typen van de naam van de sprekers en als ze LinkedIn-leden zijn, kun je ze selecteren in een vervolgkeuzemenu. Ze worden ook allemaal automatisch uitgenodigd voor het evenement.

Nadat je de elementaire informatie hebt ingevuld, heb je nog maar een paar stappen more than.

Deel je evenement om het te promoten en typ een korte beschrijving zodat mensen de inhoud gemakkelijk kunnen begrijpen. Selecteer vervolgens de deelnemers. Klik op plaatsen, en je evenement is gemaakt!

Onthoud dat je de afspraakdetails kunt wijzigen nadat je deze hebt gemaakt. Ga gewoon naar de bewerkingsoptie van uw evenementen en werk bij wat nodig is.

Functies en equipment van LinkedIn-evenementen

Er zijn zoveel geweldige functies die u kunt gebruiken bij het maken van on the web evenementen op LinkedIn. Om ze allemaal gemakkelijker te kunnen implementeren, hebben we ze in twee fasen opgedeeld: voor en tijdens/na het evenement.

Voor het evenement

LinkedIn-evenementen hebben unieke functies waarmee u uw doelgroep kunt bereiken. Ze krijgen bijvoorbeeld gepersonaliseerde aanbevelingen by means of het gedeelte ‘Mijn netwerk’.

Organische ontdekking op de pagina van het evenement werkt ook voor u – het zal u helpen de interesses van uw publiek te matchen. Daarnaast heb je een optie om het evenement met je volgers te delen nadat je het hebt gemaakt.

Stel dat u zich richt op vrouwen in STEM die geïnteresseerd zijn in het ontmoeten van mensen uit de branche en om op de hoogte te blijven van de laatste developments. Aangezien ze waarschijnlijk pagina’s en groepen about het onderwerp zullen volgen, zullen LinkedIn-algoritmen uw evenement aan hen tonen.

Ze zullen u ook de doelgroep voor uw campagne voorstellen. U kunt deze suggesties gebruiken, bewerken of het publiek opnieuw instellen als u zelf uw publiek wilt kiezen.

LinkedIn heeft hier iets geweldigs gedaan. Berichten about evenementen onderscheiden zich van andere inhoud in de feed. Dit maakt het moeilijker voor uw evenementen om te verdwalen in de zee van inhoud.

Satisfied LinkedIn hoeft u zich geen zorgen te maken dat u uw bezoekers eraan herinnert dat er een evenement nadert. Je bezoekers krijgen een 7 days van tevoren, drie dagen voor en een dag voor het evenement een melding. Ze zullen ook op de hoogte worden gesteld als een van hun connecties het bijwonen.

Houd je bezoekers betrokken voordat het evenement begint en warm ze op voor het komende evenement. LinkedIn biedt tal van opties, van het stellen van vragen, het maken van polls, het interviewen van uw sprekers of het plaatsen van veelgestelde vragen.


Bron: Linkedin-blog site

Commence een paar weken van tevoren fulfilled dergelijke berichten. Dit zal de deelnemers helpen om vertrouwd te raken satisfied de onderwerpen. Ze kunnen het ook gebruiken als een gelegenheid om andere deelnemers te ontmoeten. Het heeft een positieve invloed op de betrokkenheid en het netwerkpotentieel van uw evenement.

Houd uw LinkedIn-evenementenfeed dynamisch. Iemand kan bijvoorbeeld de voorkeur geven aan datavisualisatie boven video’s, dus wees creatief fulfilled je berichten. Het doel hier is om inhoud te plaatsen die uw bezoekers geïnteresseerd houdt.

LinkedIn-evenementchat is nog een geweldige functie die u kunt gebruiken. Chat is de plek waar al je bezoekers samen kunnen komen en zakelijke connecties kunnen opbouwen. Zo kan het netwerken al voor het evenement zelf beginnen! Vervolgens kun je, afhankelijk van de betrokkenheid van je deelnemers in de chat, de toon zetten voor het hoofdevenement.

Zoals je kunt zien, heeft LinkedIn handige functies toegevoegd aan hun evenementen, dus gebruik ze verstandig. Veel LinkedIn-evenementen hebben een te lage activiteit. Dit komt vooral door de angst dat hun publiek zich zou kunnen vervelen. Maar integendeel, ze kunnen hun interesse verliezen en zich niet gewaardeerd voelen als je ze niet voor het evenement vermaakt.

Verplaats je in de schoenen van je bezoekers. Stel je voor dat je je hebt aangemeld voor een evenement en geen activiteit van de organisatoren ziet – je zou ze minder serieus nemen dan wanneer ze regelmatig hun activiteiten voorafgaand aan het evenement zouden doen.

Tijdens/na het evenement

Er is een optie voor uw deelnemers om een ​​pushmelding te ontvangen zodra uw evenement begint. Dit is een laatste kans om hen te herinneren aan de vervaldatum voor het geval ze enkele van de vorige waarschuwingen hebben gemist.

Nadat het evenement is afgelopen, moet u prioriteit geven aan het verzamelen van vertoningen. U kunt peilingen en feedbackformulieren gebruiken die deel uitmaken van de LinkedIn-evenementenfeed. Dit is ook een geweldige manier om de betrokkenheid van je bezoekers na het evenement hoog te houden. Ze kunnen achieved elkaar blijven communiceren en ook dicht bij uw bedrijf blijven.

Afterwards kunt u gebruik maken van de mogelijkheid van retargeting die LinkedIn heeft voor soortgelijke toekomstige projecten.

Hoe LinkedIn evenementenanalyse te gebruiken

Satisfied LinkedIn Gatherings Analytics kun je zien of de moeite die je hebt gestoken in het organiseren van on-line evenementen zijn vruchten heeft afgeworpen of dat je een andere aanpak nodig hebt. Dit is nog een geweldige functie die door LinkedIn is toegevoegd en waarmee u de kwaliteit van uw activiteiten kunt bepalen en gebieden kunt identificeren die u kunt benutten of verbeteren. U neemt datagestuurde beslissingen about vervolgstappen en kunt uw promotie, focusing on, betrokkenheid, enz. verbeteren als u niet tevreden bent fulfilled hoe uw evenementen verlopen.

Waarom is dit een waardevolle functie voor marketeers? Als je internet als wij bent, heb je de strijd doorgemaakt om de ROI van je evenementen te berekenen, heb je geprobeerd de achtergrond van je bezoekers te achterhalen, enz., en heb je daar veel tijd aan besteed. Hier krijgt u direct veel gegevens, zoals:

Bezoekers- en deelnemersgegevens. Als je de organisator van het evenement bent, kun je al je bezoekers van het evenement zien (zelfs als je ze niet hebt verplicht om zich aan te melden by way of het registratieformulier). Je ziet ook het aantal totale en unieke bezoeken, wat meestal aangeeft hoe interessant of goed gepromoot je evenement was.

Demografische gegevens. Hier kunt u meer te weten komen above uw doelgroepen – hun functietitels, bedrijfstakken, bedrijven waarvoor ze werken, enz. Dit is een geweldige manier om te zien of u uw doelgroep hebt bereikt.

Betrokkenheidsstatistieken. Je kunt de reacties en opmerkingen van je bezoekers volgen die ze tijdens je evenement hebben gemaakt. Waarom is betrokkenheid een belangrijke maatstaf? Omdat het de interesse van uw publiek laat zien. Nul reacties betekent meestal dat je er niet in geslaagd bent om je publiek te betrekken bij deelname, en dat je er meer aan zou moeten werken in toekomstige evenementen.

Kun je LinkedIn-evenementen promoten?

Natuurlijk. Zoals bij bijna elke online marketingactiviteit, kunt u betalen voor een groter bereik.

Hoewel LinkedIn-evenementen geweldig zijn, komen ze niet zonder uitdagingen. Soms kan het traag zijn om mensen naar je evenement te krijgen. Je moet je connecties uitnodigen, berichten plaatsen in excess of de evenementen in verschillende LinkedIn-groepen en veel handmatig werk doen.

Uiteindelijk zal al deze moeite misschien niet de moeite waard zijn, omdat je dan een onvoldoende aantal mensen kunt bereiken. Dus je kunt beter voorkomen dan sorry. Als je niet zeker weet of je evenement je doelgroep organisch zal bereiken, moet je advertenties op LinkedIn weergeven. Ga gewoon naar de LinkedIn Campaign Manager Device-sectie en zoek Structure Party Ads om uw evenement te promoten.

Een combinatie van organische en gesponsorde benaderingen bij de promotie van uw evenement geeft u de beste resultaten, als uw spending budget het toelaat.

Conclusie

Ongeacht de area of interest waarin u zich bevindt, LinkedIn-evenementen helpen u bij uw marketinginspanningen voor evenementen. Bij hen krijg je free of charge distributie, contentbeheer en analyses van je eventmarketing (hierover vertellen we hieronder meer). Je kunt ze inzetten als exclusief netwerkevenement of combineren fulfilled andere on-line kanalen en offline evenementen. De evenementen hoeven niet op LinkedIn te worden gehouden, waardoor het een vrijblijvend, boeiend kanaal is dat u kan helpen uw doelgroep te bereiken.

Van on the net workshops en seminars tot meetups en meer LinkedIn situations geven jou als B2B marketeer een krachtige software die je kan helpen achieved merkontwikkeling en invloedrijk on the internet bereik.

Next Post

We zijn officieel B Corp™ gecertificeerd

We zijn ongelooflijk trots om aan te kondigen dat we officieel een Qualified B Corporation® zijn. Na het einde van een uitdagend sollicitatieproces van 18 maanden om de B Corp™-position te bereiken, is dit ongetwijfeld een van onze grootste prestaties als bedrijf. Hoewel we zeker niet excellent zijn, zijn we […]
De vijf disfuncties van een team