Hoe ga je verder met digitale marketing in 2022?

Natalie Small

Tegen het einde van 2022 zullen mensen around de hele wereld meer dan 12,5 biljoen uur on line. Uitgesplitst, dat is zes uur en 58 minuten per dag voor de gemiddelde internetgebruiker op alle apparaten. Wat meer is, bijna drie van de tien Amerikaanse volwassenen zeggen dat ze hun apparaten “bijna continuous” gebruiken.

Deze cijfers maken de alomtegenwoordigheid van onze digitale wereld duidelijk. Ze spreken ook above het feit dat marketeers nu meer dan ooit authorities op het gebied van digitale advertising and marketing moeten zijn. Maar wat betekent dat? Wij dit probleem in 2014 aangepaktmaar met digitale internet marketing die voortdurend wordt uitgebreid, vinden we dat het onderwerp een update verdient.

Digitale marketing and advertising gedefinieerd

Laten we beginnen met een duidelijke definitie van digitale marketing and advertising, vooral omdat het regelmatig wordt verward met inbound promoting. Het zijn twee heel verschillende disciplines!

Digitale promoting verwijst naar de tactieken die marketeers on-line gebruiken. Alle vormen van online promoting – bijvoorbeeld internet sites, sociale media, e-mail en zoekmachines – worden gebruikt om get in touch with te leggen met prospective clients en klanten.

Inbound internet marketing is een methodiek. Het wordt gebruikt om proactief potentiële klanten te bereiken fulfilled aanbiedingen van interessante inhoud en ervaringen. Het doel van inbound internet marketing is om langdurige relaties op te bouwen achieved potentiële klanten doorway waardevol te zijn en zelfs hun problemen op te lossen.

Om aan de steeds toenemende vraag te voldoen, breidt digitale marketing and advertising zich voortdurend uit naar nieuwe tactieken. Hoewel de beproefde tactieken nog steeds krachtig zijn – e-mailmarketing, sociale media en bloggen, om te beginnen – zijn er nieuwere, toonaangevende tactieken in beeld gekomen – bijvoorbeeld Connected Television (CTV) -advertenties en shoppable video’s.

Verbonden tv-advertenties — Volg het slimme geld

Als je hebt vertrouwd op traditionele kabeltelevisiecommercials om je merk te promoten, is de toekomst duister.

Het slimme geld is nu aan CTV-advertenties. Hier zijn enkele redenen waarom.

Elk jaar snijden meer huishoudens het snoer van kabeltelevisie door. Een eMarketer-rapport het volgende gevonden:

  • Tussen 2016 en 2021 hebben meer dan 25,5 miljoen huishoudens (50 miljoen kijkers) hun kabelrekening voor betaaltelevisie afgesloten.
  • Dit jaar (2022) zal meer dan 55% van de volwassen bevolking van de VS hun kabelsnoer doorknippen.
  • Tegen het einde van 2023 zal minder dan de helft van de huishoudens een betaald tv-abonnement hebben, waardoor het totale aantal daalt tot 65,1 miljoen.

Als betaaltelevisie afneemt, stijgt CTV. Volgens de Het jaarlijkse themarapport van Motion Photograph Association:

  • In 2021 groeide het aantal online streamingplatforms (movie-abonnementen) in de VS tot 353,2 miljoen – een stijging van 14% ten opzichte van 2020.
  • Virtuele betaal-television-abonnementen, zoals YouTube Television en Hulu, groeiden tot 14,5 miljoen in 2021, een stijging van 18% ten opzichte van 2020.
  • Achieved een omzet van $ 40,2 miljard overtroffen de inkomsten uit on-line online video-abonnementen die van satelliet-television.

Het is duidelijk dat CTV-advertenties de toekomst van tv set-reclame zijn. Het is nu tijd om te zoeken naar marketingmogelijkheden op platforms zoals Hulu, Amazon Key Video en Peacock, om maar een paar van de vele digitale kanalen te noemen die tegenwoordig beschikbaar zijn.

Bij het lanceren van CTV-advertenties is uw aanpak anders dan bij het inzetten van traditionele kabeladvertenties. Hier zijn vijf praktische suggestions die uw CTV-advertentieresultaten zullen verbeteren.

  • Strategie. Beschouw CTV-advertenties niet als solo-tactieken. Zie deze advertenties in de bovenste trechter als een manier om uw tactieken in de lagere trechter te verbeteren en hogere conversies te genereren.
  • System. CTV-advertenties worden gekocht by way of een desire-facet system (DSP). U moet de juiste DSP voor uw campagne kiezen op basis van verschillende factoren, waaronder technologie, functionaliteit, rapportage, analyse en kosten, en platformpartnerschap.
  • Meting. Er zijn veel manieren om de prestaties van CTV-advertenties te meten, waaronder bereik, vertoningen, kosten for every voltooide weergave (CPCV), videovoltooiingspercentage (VCR) en view-by means of-conversies. Een van de belangrijkste is het voltooiingspercentage van de online video, het aantal keren dat een video clip tot het einde is bekeken. Streef naar minimaal 75%.
  • Advertentielengte. Ga voor afwisseling, waaronder advertenties van 15, 30 en 60 seconden, om uw bereik te maximaliseren, de CPCV te verlagen en het voltooiingspercentage van uw video’s te verbeteren.
  • Frequentie. Dit is hoe vaak een enkele kijker een van uw advertenties ziet. De vuistregel is om een ​​frequency cap for each persoon versus for every apparaat in te stellen. Zo voorkom je vermoeidheid van de kijkers, terwijl je advertenties toch nieuwe kijkers kunnen bereiken.

Voor inspiratie more than het maken van CTV-advertenties die werken, ga naar YouTube’s Best 10 lijst van de beste CTV-advertenties in 2021. De nummer één CTV-advertentie is voor Saint Jude Kid’s Investigate Clinic.

Winkelbare video’s — Click-to-Acquire gemak

Pre-pandemische consumenten maakten een langzame maar gestage verschuiving van winkelen in fysieke winkels naar sociaal winkelen online. Maar tijdens de twee jaar van de pandemie veranderde de verschuiving versneld satisfied ongeveer vijf jaar. Bovendien wordt verwacht dat het volume van de sociale verkoop zal hit $ 101,1 miljoen al in 2023. Resultaten zoals deze hebben de weg vrijgemaakt voor een hogere deelname aan een van de nieuwste digitale winkeltrends: winkelbare video’s.

Shoppable-video’s bevatten specifieke producten en bevatten ingesloten links waarmee kijkers erop kunnen klikken, meer in excess of het solution kunnen leren en het onmiddellijk kunnen kopen zonder de video clip te verlaten.

De superkracht van dit advertentieformaat is de videocomponent zelf. Videomarketing koelt niet snel af. In werkelijkheid, meer dan 84% van de buyers hebben gemeld dat ze een products of dienst hebben gekocht na het bekijken van een merkvideo.

Deze interactieve video van Ikea is een goed voorbeeld van een shoppable video. Terwijl het kijkers begeleidt bij het kiezen van items voor een kleine ruimte, biedt het klikbare elementen die kopers information geven over de merchandise die worden bekeken, samen met de optie om ze onmiddellijk te kopen.

Enkele toonaangevende ideal tactics voor het maken van goed presterende shoppable-video’s zijn:

Informeer kijkers dat ze naar een interactieve shoppable online video kijken. Een paar manieren om dit te doen, zijn onder meer het strategy aan het begin van de online video introduceren, voice-overs of gesproken tekst toevoegen, een gastheer rechtstreeks tot de kijkers laten spreken en dit aankondigen in de videobeschrijving.

lvoeg binnen de eerste seconden een shoppable link toe. Je kijkers verwachten een klikbare backlink, dus geef ze er meteen een. Het zal hun interesse vergroten en hen de kans geven om de functie te ervaren. Ga dan door achieved het toevoegen van klikbare inbound links naarmate de display vordert, zelfs af en toe satisfied meer dan één tegelijk.

Sta langere opnamen toe op klikbare momenten. Geef uw kijkers meer tijd voor interactie doorway de lengte van de productfoto’s achieved klikbare pictogrammen uit te breiden tot enkele seconden of langer.

Vermijd de opnames te vol met te veel klikbare opties. Het is beter om je te concentreren op een paar objects per opname dan om het frame te vol te maken. Als u te veel aan een lijst toevoegt, loopt u het risico de consument in verwarring te brengen en de kans te missen dat ze beslissen dat ze het product willen. Een goede vuistregel is om je te concentreren op twee tot drie producten for every shot.

Denk fullframe. Dit betekent een item in het volledige body fotograferen versus te ver weg, te dichtbij of te geabstraheerd. Dit geeft kijkers een beter gevoel voor het solution en als resultaat een betere verkoop.

Werk samen fulfilled specialists op het gebied van digitale marketing

Hoewel de nieuwste en beste digitale marketingtrends opwindende nieuwe kansen kunnen bieden om consumenten te bereiken, kunnen ze ook een uitdaging zijn om te produceren en te beheren. Omdat u de leercurve moet doorlopen, kunnen ze ook tijdrovend zijn. Werken met een digitaal marketingbureau kan u helpen uw digitale marketingvoetafdruk snel uit te breiden – en uw pool van potentiële klanten.

De Kuno Inventive staff kan op al deze gebieden helpen. We hebben bedrijven waarin we geloven geholpen hun merkstrategie te ontwikkelen, websites te ontwerpen die converteren, een contentmarketingplan op te stellen om kopers aan te trekken en op te leiden, en hun inspanningen te versnellen achieved betaalde advertenties. Bekijk onze case scientific studies om te zien hoe we onze klanten helpen resultaten te behalen.

Vraag een consult aan

Next Post

Hoe u uw CRM kunt optimaliseren om meer klanten te winnen

Een CRM- of Purchaser Connection Administration-instrument is een allesomvattende softwareoplossing die wordt gebruikt om relaties en interacties fulfilled partners, potentiële klanten en bestaande klanten te beheren. CRM-oplossingen zoals crm.com.au is een handig hulpmiddel dat de activiteiten en functies van teams in verschillende afdelingen van een organisatie, zoals bedrijfsontwikkeling, promoting of […]