Hoe effectieve inhoud bovenaan de trechter te creëren

Natalie Small

In tegenstelling tot de andere secties van uw marketingtrechter, geeft uw leading-of-funnel een kritische eerste indruk van uw merk. Uw ToFu moet dus vrij zijn van knelpunten om uw marketingstrategie te optimaliseren.

Er zijn twee primaire manieren om een ​​effectieve ToFu te creëren: 1) een groter advertentiebudget voor de ToFu bieden, en 2) effectieve ToFu-inhoud creëren. De vorige tip is eenvoudig. De laatste suggestion heeft wat uitleg nodig. Dat is wat we hier zijn om te doen.

Hier leest u hoe u effectieve inhoud bovenaan de trechter kunt maken voor potentiële klanten. Zorg ervoor dat u deze guidelines in acht neemt bij het maken van uw contentstrategie.

1. Maak informatieve inhoud

Best-of-the-funnel information is bedoeld om te informeren, onderwijzen of entertainen, niet om te verkopen. De major-of-funnel houdt zich voornamelijk bezig achieved het krijgen van die eerste aandacht voor leadgeneratie. Leg die interesse extensive met boeiende stukjes inhoud die hen door het klanttraject leiden.

Hierboven is een voorbeeld weergegeven van een interessante ToFu-blogpost die Spiralytics heeft gemaakt achieved betrekking tot wat Vine verkeerd heeft gedaan. De informatieve blogpost helpt bij het aantrekken van verkeer, waardoor Spiralytics een kans krijgt om een ​​geweldige eerste indruk te maken. Als je het artikel doorloopt, zul je merken dat er onderaan ook een CTA staat. Dat is de poging van Spiralytics om leads te vangen en ze door de verkooptrechter te duwen.

Hier volgen enkele snelle strategies voor het maken van informatieve inhoud.

  • Maak bloginhoud rond zoekwoorden die relevant zijn voor uw purchaser persona’s. Als u net begint met uw weblog, is het beter om te schrijven voor minder concurrerende prolonged-tail-zoekwoorden.
  • Bewerk, proeflees en doorloop je stuk inhoud opnieuw voordat je het publiceert. Vergeet niet dat uw inhoud het imago van het merk zal dragen. Meer inhoud fulfilled onjuiste informatie en grammaticale fouten zal een negatief result hebben op uw merk.
  • Volg de AP-stijl van schrijven voor duidelijkere en meer hoogwaardige inhoud.

Als alternatief kunt u ook de onderstaande guidelines opnemen voor uw bericht op sociale media:

  • Hergebruik uw educatieve blogs in educatieve video’s je kunt posten op YouTube. Dit vergroot het bereik van uw informatieve inhoud met minimale inspanning.
  • Gebruik korte soorten inhoud voor uw socialemediakanalen. Als een snel medium hebben kijkers op Fb, Instagram en TikTok geen tijd om 10 minuten aan inhoud door te nemen.

Major-of-the-funnel content material werkt het beste als het een groter bereik krijgt. Daarom wordt het weergegeven als het breedste deel van de verkooptrechter. Het creëren van informatieve inhoud biedt niet alleen waarde aan uw lezers, maar kan, als het goed is geschreven en gemaakt, ook viral gaan doorway delen en betrokkenheid. Dat zorgt voor meer naamsbekendheid.

2. Beantwoord de veelgestelde vragen

Een belangrijk onderdeel van het creëren van informatieve major-of-the-funnel-inhoud is het beantwoorden van de meest prangende vragen van uw customer persona’s. Dat is meestal hoe de klantreis begint. Maar voordat contentmarketeers articles maken die op deze vragen is gericht, moeten ze eerst weten wat hun publiek vraagt. Dit maximaliseert uw contentmarketing pogingen.

Hier zijn enkele handige manieren om de veelgestelde vragen van uw publiek te kennen:

  • Doe zoekwoordenonderzoek. Hulpprogramma’s voor trefwoordonderzoek zoals Ahrefs bieden u relevante zoektermen die u kunt targeten. Dit geeft u een breder scala aan onderwerpideeën en verbetert uw campagne voor zoekmachineoptimalisatie.
  • Term lid van on the net communities zoals Reddit en Facebook Teams. Uw verkoopteam kan zich hier ook bij aansluiten voor een betere interactie achieved trechtervooruitzichten. U kunt veelgestelde vragen verzamelen van de verschillende community-platforms die inzichten delen en verschillende onderwerpen in uw specialized niche bespreken.

Zodra u deze KPI’s hebt bepaald, kunt u deze pijnpunten als volgt aanpakken:

  • Maak instructieblogs en video’s. Sommige internetgebruikers willen uitgebreide handleidingen in excess of bepaalde zaken, zoals hoe je moet schaken, hoe je een digitaal printbedrijf get started, enz.
  • Gebruiken gestructureerde gegevens voor uw inhoud. Gestructureerde gegevens labelen elke tekst, afbeelding en ingredient in uw inhoud zodat deze gemakkelijk doorway zoekmachines kan worden geïdentificeerd. Dit maximaliseert de functionaliteit van pagina’s satisfied zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s), waardoor uw weblog een hoogtepunt wordt voor zoekopdrachten in veelgestelde vragen.

Volgens naar Moz, wordt 8% van de Google-zoekopdrachten geformuleerd als vragen. Die 8% is een publiek dat veel converteert en wiens aankoopbeslissing kan worden beïnvloed door oplossingen voor hun problemen te bieden. Plaats uw inhoud voor deze mensen voor meer gekwalificeerde potential customers.

Uw verkoopteam zal ook betere verkooppraatjes maken als u de veelgestelde vragen van uw publiek kent.

3. Wees constant op sociale media

Vaak surfen uw prospective customers op sociale media in plaats van op Google te zoeken. Dat betekent dat je een breder publiek kunt bereiken satisfied boeiende social media information. Het is tenslotte een cruciaal onderdeel van advertising om uw publiek te ontmoeten waar ze zijn.

Doorway regular te zijn achieved uw bericht, zullen sociale-mediaplatforms weten dat uw pagina actief is. Consistentie verbetert ook de betrokkenheid en helpt u bij het opbouwen van uw sociale-mediaprofiel.

Hier zijn enkele ideas die u kunt volgen om uw socialemediastrategie te verbeteren:

  • Houd je aan een goede social media kalender. Je zou minstens één keer for every dag moeten posten. Hierboven ziet u een voorbeeld van een degelijke sociale-mediakalender.
  • Gebruik alleen social media kanalen die pertinent zijn voor je doelgroep. Dit voorkomt dat uw marketingteam dun wordt verspreid.
  • Deel je weblogs op je relevante social media kanalen.
  • Als je Facebook en Instagram gebruikt, publiceer dan verhalen en berichten en overweeg om are living te gaan. Maak optimaal gebruik van het platform dat u gebruikt.
  • Blijf bij een enkele toon en boodschap. Merkconsistentie is net zo belangrijk als een consistente betrokkenheid bij uw publiek.

In deze scenario’s waarin uw inhoud voor het eerst de foundation raakt achieved potential customers op sociale media, dient uw activiteit daar als de top rated van de trechterinhoud.

4. Moedig aanmeldingen voor e-mailnieuwsbrieven aan

Uw geoptimaliseerde ToFu is helemaal voor niets als het mensen niet dieper in de verkooptrechter brengt. Een manier om mensen in die richting te duwen, is het aanmoedigen van aanmeldingen voor e-mailnieuwsbrieven by way of uw topinhoud.

Zodra een direct zijn e-mailadres aan u heeft gegeven, worden ze beschikbaar voor uw e-mailmarketingcampagne. Moedig aanmeldingen voor e-mailnieuwsbrieven aan door er iets voor terug te geven. Een vaste regel in e-mailmarketing is het gebruik van een leadmagneet om: laat je e-maillijst groeien.

Hier zijn enkele geweldige ideeën voor leadmagneten:

  • Een free of charge ebook satisfied waardevolle informatie. Dit is de meest voorkomende.
  • Webinars waar experts een les houden voor uw sales opportunities.
  • Een kortingsbon.
  • Een free of charge item dat potential customers kan claimen bij je fysieke winkels.
  • Een gratis proefversie voor uw SaaS.

Zolang het uw klanten gratis waarde biedt, wordt dat als een leadmagneet beschouwd. In het geval van Spiralytics is het een gratis marketingconsult. Klik hier om te profiteren.

Zodra u een e-maillijst heeft verzameld, volg je e-mails om te weten wie uw nieuwsbrief heeft ontvangen en geopend, zodat u uw gekwalificeerde leads effectief kunt volgen.

5. Voeg een sterke get in touch with-to-action toe aan je content material

Je hebt geweldige articles van de bovenste plank gemaakt die pertinent en boeiend is. Wat nu?

U wilt dat uw potential customers naast de keuze voor uw leadmagneet ook andere acties ondernemen. Welke actie u ook wilt dat ze ondernemen, maak het duidelijk fulfilled behulp van krachtige oproepen tot actie. Bij Spiralytics bevatten sommige blogs een klikbare CTA, zoals ‘Neem vandaag nog speak to satisfied ons op voor een gratis consult’.

Hier zijn enkele recommendations voor het opnemen van een CTA in uw inhoud:

  • Voeg bruikbare inzichten toe aan uw inhoud. Dit gaat naadloos above naar uw CTA, waardoor kijkers meer worden aangesproken.
  • Voeg een of twee CTA’s toe. Je zou je publiek niet willen overladen met een dozijn CTA’s die hen vertellen om verschillende dingen te doen.
  • Nooit schoenlepel in uw CTA’s. Uw CTA’s moeten echt en natuurlijk aanvoelen achieved de relaxation van het inhoudsstuk.

U moet ook sterke CTA’s opnemen in uw e-mailnieuwsbrieven.

6. Vraag om comments en suggesties

Contentcreatie is tweerichtingsverkeer. Schakel reacties op uw blogs en video’s in om effectieve topinhoud te maken. Neem deze opmerkingen, filter de opmerkingen die geen waarde toevoegen eruit. Gebruik de relaxation als inspiratie en inzichten om betere content te maken.

Het lezen van opmerkingen geeft je ook een idee van de andere pijnpunten van je publiek. Dit kan inspireren tot meer inhoud die resoneert satisfied uw doelgroep.

Statistieken zoals paginaverkeer kunnen u alleen kwantitatieve gegevens opleveren. Maar u hebt ook kwalitatieve gegevens nodig om de prestaties van uw ToFu-inhoud beter te begrijpen. Deze kwalitatieve gegevens komen in de vorm van opmerkingen van lezers en kijkers.

En je hoeft niet te wachten op de reacties. U kunt proactief naar gebruikersfeedback zoeken doorway erom te vragen through e-mail, sociale media en andere kanalen.

Conclusie

Uw top rated-of-funnel (ToFu) inhoud zal dienen als uw eerste indruk voor een heleboel potentiële sales opportunities. Laat het tellen door informatieve inhoud te publiceren. Relevante inhoud van hoge kwaliteit zal uw prospects vertellen dat u een betrouwbaar merk bent. Bovendien zet het u opzij als een believed chief in uw branche.

Beantwoord veelgestelde vragen doorway blogposts te maken rond deze vragen. Maak, naast blogs, gebruik van uw activiteiten op sociale media om een ​​groter publiek te bereiken.

Uw ToFu-inhoud moet een sterke CTA bevatten. Vertel qualified prospects bovendien om zich te abonneren op uw e-maillijst. U kunt leadmagneten gebruiken om het aantal aanmeldingen te vergroten. Vraag ten slotte om suggestions en suggesties van uw publiek, zodat u in de toekomst betere material van de bovenste plank kunt maken.

Volg al deze stappen en uw prime-of-the-funnel-inhoud zal leads rechtstreeks doorway uw verkooppijplijn leiden.

Nieuwe call-to-action