Hoe digitale PR helpt bij SEO en waarom het zo belangrijk is

Natalie Small

Wat is digitale PR? Het is een vraag die voor iedereen die nieuw is op het gebied van digitale marketing behoorlijk verbijsterend kan zijn. Zoeken naar een hyperlink, outreachen, beheren van mediarelaties, seeding-lijsten, verwijzende domeinen het is allemaal jargon dat nogal verwarrend kan klinken.

Het wordt tijd dat iemand digitale PR kapot maakt en precies uitlegt waarom het nuttig is.

Wat is digitale PR?

Laten we teruggaan naar de foundation. Volgens De General public Relations and Communications Association (PRCA), “community relations gaat around de manier waarop organisaties met het publiek communiceren, zichzelf promoten en een positieve reputatie en imago opbouwen.

Kortom, digitale PR is een on the net marketingtactiek die merken helpt naamsbekendheid op te bouwen, een hype te creëren en hun inhoud gezien te krijgen.
Het beste digitale PR-diensten combineer Search engine marketing-tactieken en linkbuilding om meetbare resultaten te krijgen die een grote influence hebben.

Digitale PR vs . traditionele PR

De belangrijkste concentration van traditionele PR ligt op het vergroten van de bekendheid van een persoon of merk doorway de pers te targeten fulfilled verhalen die ze mogelijk interessant vinden. De meting is afhankelijk van de dekking, het potentiële lezerspubliek en het sentiment.

Hoewel beide vormen van PR uiteindelijk gaan in excess of het opbouwen van merkbekendheid, richt digitale PR zich ook op het opbouwen van vertrouwen en autoriteit bij zowel Google als potentiële klanten. Digitale PR stelt marketeers in staat om verder te gaan dan alleen het vertellen van merkverhalen en hun concepten toe te passen in brede digitale campagnes waarbij video clip en sociale media.

Het is niet expliciet verweven satisfied linkbuilding, maar in combinatie fulfilled een Website positioning-strategie… Oh boy, kan digitale PR geweldige inbound links bouwen!

Het bouwen van backlinks van andere web-sites naar uw eigen is een geweldige tactiek om zoekmachineoptimalisatie te ondersteunen. Elke keer dat een andere web site (zoals een on the web nieuwspublicatie zoals The Sunshine of Daily Express) een backlink naar uw site bevat, stuurt deze een stem naar Google die aangeeft dat uw web site betrouwbaar en gezaghebbend is. Hoe meer *kwaliteits*-stemmen u krijgt, hoe hoger u in Google komt te staan ​​en hoe hoger uw domeinautoriteit.

BBC nieuws online

We hebben zojuist kort gesproken about de one-way links (of stemmen) die van goede kwaliteit moeten zijn. De reden hiervoor is dat je 100 back links uit dezelfde regionale publicatie zou kunnen hebben, maar ze zullen niet zo waardevol zijn als een handvol sappige one way links van grote landelijke kranten en lifestylemagazines.

Dus waarom is dit dan allemaal belangrijk? Wat maakt het uit hoe hoog je in Google staat? Laten we het simpel stellen: wanneer was de laatste keer dat u doorway 10 pagina’s met Google-resultaten scrolde? Iedereen klikt altijd op een resultaat op de eerste pagina satisfied zoekresultaten, dus ervoor zorgen dat uw internet site boven die van concurrenten staat essentieel voor succes.

Digitale PR is ook veel beter meetbaar dan traditioneel. Satisfied Digital kunt u de domeinautoriteit van internet sites, de doorklikpercentages, de tijd die wordt besteed aan het consumeren van inhoud, sociale aandelen en natuurlijk het aantal inbound links en verwijzende domeinen analyseren. Dit maakt het een stuk makkelijker om ROI aan te tonen en geeft tastbaar bewijs van de affect die digitale PR kan hebben.

Wat zijn de voordelen van digitale PR?

Je zult er misschien versteld van staan ​​hoeveel voordelen digitale PR biedt het gaat niet alleen om SERP-posities! Hier zijn enkele van de redenen waarom zoveel bedrijven nu investeren in digitale PR:

Vestigt u als branche-qualified

Het creëren van buzz in de pers die uw merk positioneert als een skilled achieved voorkennis, zal een blijvende indruk van uw merk achterlaten in de hoofden van potentiële klanten.

Verhoogt organisch verkeer

Door backlinks naar uw site te krijgen in belangrijke publicaties, kunt u garanderen dat mensen op de url klikken om meer te weten te komen about de campagne en het verhaal.

Verhoogt de naamsbekendheid en het sentiment

Wanneer het publiek om goede redenen de naam van uw bedrijf in het nieuws blijft zien verschijnen, zullen ze er nota van nemen. Doorway boeiende inhoud te maken die echt nuttige informatie geeft, zullen klanten positief more than uw merk denken.

Genereert omzet

Hoewel verkoop niet het hoofddoel is van een digitale PR-campagne, zult u waarschijnlijk meer verkopen genereren naarmate meer mensen uw web-site bezoeken.

Creëert merkloyaliteit

Klanten zien hun waarden graag weerspiegeld in de merken waarvan ze kopen. Als je doorway middel van je PR-campagnes kunt laten zien waar je voor staat, zul je merken dat merkentrouw vanzelf volgt.

Krijgt sociale aandelen

Een excess bonus van digitale PR is dat campagnes het potentieel hebben om grote betrokkenheid op sociale media te krijgen. Of het nu gaat om een ​​infographic en video die viraal gaat, of veel Fb-shares van een artikel, er is veel potentieel om sociale media in uw voordeel te gebruiken.

Verbetert domeinautoriteit en zoekrangschikking

Regelmatige inbound links van hoge kwaliteit zullen u helpen uw algemene domeinautoriteit op te bouwen en op hun beurt uw SERP-ranglijst te verhogen – gelukkige dagen!

Pagina met zoekresultaten van Google

Is kostenefficiënt

PR-campagnes hoeven geen arm en een been te kosten. Een eenvoudige index satisfied goede gegevens die echt nuttig is, kan de foundation zijn van een geweldige campagne.

De verschillende soorten digitale PR

Wanneer de meeste mensen denken aan digitale PR, associëren ze het satisfied grote flitsende heldencampagnes fulfilled alle toeters en bellen eraan. Hoewel dat zeker het geval kan zijn, zijn er enkele andere, meer ingehouden vormen van digitale PR die nog steeds back links kunnen aantrekken en de naamsbekendheid kunnen vergroten.

Wat is fundamentele PR?

Vaak above het hoofd gezien, maar nog steeds internet zo belangrijk, gaat fundamentele PR over, nou ja, het bouwen van je fundamenten! In wezen gaat het om het vertellen van het verhaal van uw bedrijf. Voorbeelden zijn:

  • Nieuwe afspraken
  • Verhalen van medewerkers
  • liefdadigheidsinitiatieven
  • Grote klant wint
  • Nieuwe producten/diensten
  • Developments in de industrie

Believed leadership is een van de belangrijkste vormen van fundamentele PR. Dit is wanneer uw bedrijf optreedt als een professional en toonaangevend commentaar geeft – dit kan vervolgens naar journalisten worden gestuurd als een verhaal dat laat zien dat uw bedrijf voorop loopt in uw vakgebied.

Wat is newsjacking/reactieve PR?

Newsjacking is een essentieel onderdeel van elke normally-on PR-strategie. Het is een geweldige manier om een ​​constante stroom van backlinks en verkeer te krijgen en het is een zeer waardevolle PR-techniek.

Doorway applications te gebruiken om de verzoeken van journalisten om commentaar te volgen, doorway het laatste nieuws te scrollen en continual in het hart van de huidige nieuwscyclus te staan, gaat newsjacking over het grijpen van kansen om een ​​deskundig commentaar te geven of waardevolle inzichten toe te voegen aan een al trending onderwerp.

Je moet snel, reactief en oprecht behulpzaam zijn – maar de beloningen zijn het waard.

Een journalist helpen achieved een opmerking in hun uur van nood is ook een geweldige manier om een ​​relatie fulfilled hen op te bouwen, zodat u de volgende keer dat commentaar nodig is, hun bron bent.

krant-

Soms kan een reactief verhaal dat tremendous nieuwswaardig is slechts een paar uur nodig hebben om zich om te draaien, maar het kan binnen een dag honderden back links binnenhalen!

Het is een geweldige manier om snel back links binnen te halen en kan voor een hele reeks sectoren worden gebruikt – of het nu gaat om het bespreken van de belangrijkste financiële inkomsten van een groot bedrijf uit hun bedrijfsrapportagekalenders, of om te laten zien hoeveel zoekopdrachten naar sweatervesten zijn toegenomen nadat Harry Variations was papped in New York – de mogelijkheden zijn eindeloos.

Wat is campagnegestuurde PR?

Dit zijn de grote jongens.

Digitale PR-campagnes zijn er in veel verschillende soorten en maten en kunnen andere elementen van contentmarketing aantrekken. De meeste campagnes beginnen achieved diepgaande ideeënsessies waar getrainde PR’s (zoals die van ons bij Hallam) de koppen bij elkaar steken om een ​​aantal baanbrekende ideeën te bedenken die merken als professionals zullen positioneren en banden zullen opbouwen.

Campagnes bestaan ​​vaak uit diepgaande facts, duplicate en style and design en kunnen ook worden uitgebouwd met video, productontwikkeling en zelfs OOH-elementen en stunts. Campagnes geven u het potentieel om een ​​grote indruk te maken in het nieuws en in uw branche, waardoor u uw contentmarketing naar een nieuw niveau kunt tillen.

Simpel gezegd: ze moeten creatief zijn en je moet opvallen in de inbox van een journalist.

Belangrijkste leerpunten

  • Bij PR draait alles om communiceren satisfied het publiek, het promoten van uw bedrijf en het opbouwen van een positieve merkreputatie.
  • Terwijl traditionele en digitale PR veel overeenkomsten vertonen, voegt digitale PR de mogelijkheid toe om cross-channelcampagnes te creëren die meetbare resultaten opleveren en one-way links op te bouwen die helpen bij Web optimization.
  • Digitale PR gaat verder dan alleen linkbuilding en naamsbekendheid, maar verhoogt ook het verkeer en de verkoop, krijgt sociale aandelen en positioneert merken als specialists.
  • Er zijn drie hoofdtypen digitale PR: fundamenteel, newsjacking en campagnegestuurd. Elk heeft een andere functie, maar wanneer ze gelijktijdig werken, produceren ze ongelooflijke resultaten.

Tot slot

Digitale PR is een belangrijk onderdeel van elke contentmarketingstrategie. Naast de affect die het kan hebben op Search engine optimisation, is het een geweldige manier om uw merk in een positief daglicht te stellen, meer bezoekers te trekken en klantenloyaliteit op te bouwen.

Hulp nodig bij uw benadering van PR?

Als onze digitale PR-gids u heeft doen nadenken about hoe PR naast de rest van uw contentmarketingstrategie zou kunnen werken om de resultaten voor uw bedrijf te verbeteren, kunnen wij u helpen.

Neem contact op om een ​​informeel gesprek te regelen en meer te weten te komen more than hoe onze authorities uw bedrijf on-line kunnen laten bloeien.


Als u hulp nodig heeft bij uw digitale PR-strategie, aarzel dan niet om get in touch with satisfied ons op te nemen.

Next Post

Wat maakt een goed website-ontwerp?

Werkt uw website voor – of tegen u? Er zijn bepaalde elementen van een web-site-ontwerp die de gebruikerservaring en merkperceptie kunnen maken of breken. Als u op het punt staat een nieuwe zakelijke web-site te krijgen, of op het punt staat een herontwerp van een web site te ondergaan, zorg […]