April 20, 2024

Difference Business

Meesters van het bedrijfsleven

Hoe de verwachtingen van SEO-klanten te beheren?

How to manage SEO clients

Hoe de verwachtingen van SEO-klanten te beheren?

30 seconden samenvatting:

  • Search engine marketing is duur, maar biedt geen tastbare garanties op het gebied van rankings of verkeer. Geen marvel dat zoveel ondernemers in de war zijn
  • Alle Search engine marketing-klanten zijn anders. Het is belangrijk om hun eerdere ervaring achieved Search engine marketing te begrijpen voordat u uw relatiebeheerstrategie fulfilled elk van hen ontwikkelt.
  • Doorway een nieuwe guide en hun beslissers te leren kennen, kunt u uw support op een nuttigere en gemakkelijker te begrijpen manier positioneren
  • Het opleiden van klanten is vaak nodig om te weten wat ze kunnen verwachten van een Website positioning-services

Seo is een vaak onbegrepen branche. Ik heb nogal wat bedrijfseigenaren gezien die ervan uitgaan dat een Website positioning-adviseur een soort magische knop heeft die de organische zoekzichtbaarheid van de internet site binnen een bepaalde tijd kan vergroten.

Hoewel dat tien jaar geleden misschien het geval was, is de Seo-industrie veel verder geëvolueerd dan manipulatieve tactieken die (om eerlijk te zijn) in het verleden als een charme werkten.

De Search engine optimisation van vandaag gaat more than het verbeteren van web sites, op alle mogelijke niveaus, van inhoudswaarde tot bruikbaarheid. Het doet alles beter en sneller. Er is geen enkel factor dat moet worden verbeterd en dat zeker een enhance zal geven aan organische posities. Het werkt consequent aan een web page als geheel om hopelijk een geleidelijke groei te zien.

Om het nog erger te maken, hebben de meeste Search engine optimisation-klanten een lange geschiedenis van Website positioning-werk dat op hun internet site is uitgevoerd. En dat werk kan hebben geleid tot een geleidelijk verlies van rankings en organische zoekresultaten. Het is belangrijk om die uit te zoeken, omdat die rode vlaggen kunnen voorkomen dat die bedrijven enige vooruitgang zien, zelfs als ze blijven investeren in de Website positioning-strategie voor de lange termijn.

Dus hoe kunt u de verwachtingen van uw Search engine marketing-klanten goed beheren zonder ze af te schrikken?

Begrijp uw Search engine optimization-klant

Het klinkt misschien extreem cynisch, maar de beste Web optimization-klant is degene die al is verbrand door te veel beloven en te weinig waarmaken van die beloften. Deze klanten begrijpen beter waarom Search engine marketing-resultaten niet kunnen worden gegarandeerd en waarom ze moeten investeren in resultaten op langere termijn.

Maar die klanten hebben andere uitdagingen om te vechten. Hun websites worden vaak bestraft of gefilterd en hun budgetten lijden vaak onder maanden van slecht organisch verkeer. Deze bedrijven zijn vaak bereid om akkoord te gaan fulfilled alles wat hen in staat zou stellen terug te vallen in de gratie van Google, maar het is moeilijk voor hen om jarenlange inspanningen op het gebied van linkbuilding te wissen en helemaal opnieuw te beginnen.

Het andere form Website positioning-customer is een rusteloze. Deze bedrijven hebben in het verleden mogelijk andere Search engine marketing-bureaus gebruikt, hebben geen resultaten gezien en zijn op dit instant behoorlijk ongeduldig. Ze zijn het zat om weer een langetermijninvestering te doen, omdat ze vinden dat ze op dit punt genoeg hebben geïnvesteerd.

U moet zorgvuldig onderzoeken wat er tot nu toe voor deze websites is gedaan en uitleggen waarom het niet werkte en wat u anders gaat doen, terwijl u blijft volhouden waarom u geen resultaten kunt garanderen in een definitief tijdsbestek.

Ten slotte zijn er onwetende klanten die er niet om geven wat u doet, maar die moeten weten wanneer ze in de top 5 komen voor hun belangrijke zoekwoorden. Deze klanten hebben een volledige opleiding nodig, enge voorbeelden van bedrijven die al hun rankings binnen een dag verliezen en casestudies die een geleidelijke groei van organische zichtbaarheid laten zien die begint achieved een langetermijnstrategie, onderzoek naar linkbuilding en het bouwen van een op maat gemaakte outreach-strategie.

Onderzoek uw beslissingseenheid (DMU) zorgvuldig

In veel gevallen, zelfs als het om kleine bedrijven gaat, zal meer dan één persoon beslissen of u of uw bureau iemand is achieved wie ze zullen samenwerken.

In de B2B-wereld is een DMU een beslissingseenheid, fulfilled andere woorden het is een groep mensen die zal bepalen of een bedrijf satisfied u zal samenwerken. Deze groep kan bestaan ​​uit de bedrijfseigenaar of CEO, een marketingmanager, hoofd van het ontwikkelteam, enz.

Veel bedrijven hebben interne Web optimization-teams die hulp van buitenaf nodig hebben. Dit Search engine optimization-workforce zal hoogstwaarschijnlijk deel uitmaken van de DMU van dat bedrijf. Vermijd kritiek op hun werk bij het management. Geef ze niet het gevoel dat uw bureau het interne workforce kan vervangen.

Zoek in plaats daarvan uit wat dat crew doet en hoe u hun werk kunt aanvullen.

Uit ervaring blijkt dat de meeste interne Search engine optimization-teams graag dingen uitbesteden zoals: hyperlink prospectie, overtreffen en, meer recentelijk, Kernwebvitaliteit optimalisatie (de laatste is te nieuw, dus niet veel SEO’s houden het bij). Doorlopende taken zoals concurrent volgen, zoekwoord hole-analyseen backlink profiel checking ontbreken vaak in veel interne Search engine marketing-strategieën.

U moet die hiaten kennen om uw assistance beter te positioneren.

De beste aanpak is om uw DMU te identificeren en hoe uw bureau precies kan helpen bij het formulier voor het genereren van qualified prospects. Zorg ervoor dat uw serviceaanvraagformulier vragen bevat zoals:

  • Heeft u een in-dwelling Seo workforce of persoon?
  • Heeft u al eerder gebruik gemaakt van Seo-services?
  • Heeft u zorgen waarvan wij op de hoogte moeten zijn?

Heb een rapportvoorbeeld klaar

Ontwikkel een gedetailleerd voorbeeld van een Search engine marketing-rapport om potentiële klanten te laten zien wat ze kunnen verwachten:

  • Maand één rapport
  • Voorbeeld van een stappenplan van verder werk
  • Maandelijkse rapporten fulfilled details over voltooide of lopende projecten, enz.

Op basis van verschillende besluitvormingseenheden die u tot nu toe hebt bereikt en de verschillende diensten die u levert, kunnen die rapporten variëren.

Wees duidelijk en transparant

Search engine optimization is een voortdurend en nooit eindigend werkwijze. De enige manier om een ​​klantenbestand voor de lange termijn op te bouwen, is doorway vertrouwen op te bouwen, zelfs voordat ze aan boord gaan. En niets werkt beter dan eerlijk en transparant te zijn.

Het is beter een veeleisende klant te verliezen dan de gevolgen van slecht gemanagede verwachtingen onder ogen te zien.

Besteed tijdens uw onboarding-gesprek wat tijd aan het bespreken van wie hun web-site onderhoudt, hoe hun web site wordt beheerdwat er nodig is om updates live te pushen, wie inhoud maakt, bewerkt en goedkeurt voordat deze live gaat, en of de site wordt aangedreven doorway een bestaand platform of is het op maat gemaakt.

Maak duidelijk dat je toegang tot hun gegevens nodig hebt, inclusief: analyse en Research Console-accounts.

Als u deze aspects begrijpt, kunt u de doorlooptijd van uw te implementeren Search engine optimization-aanbevelingen inschatten. Als je vertragingen voorziet (bijvoorbeeld, elke update heeft een moeizaam goedkeuringsproces nodig of ontwikkelaars zijn de enige mensen die de web-site kunnen updaten en deze groups hebben de neiging om druk en traag te zijn), maak dan duidelijk dat deze wegversperringen de site kunnen vertragen. verwerken en manieren bespreken om ze te overwinnen.

Vergeet niet het installatieproces uitgebreid uit te leggen. Uw bureau heeft tijd nodig om de internet site en de Search engine marketing-geschiedenis tot in depth te onderzoeken, en dat kost tijd, en die tijd is niet gratis. Veel bedrijven verwachten dat het actieve werk onmiddellijk begint wanneer ze een deal ondertekenen, dus laat het niet als een verrassing komen dat Search engine optimisation-onderzoek deel uitmaakt van het installatieproces.

Probeer bovendien tijdens uw onboarding-gesprek ook de relaxation van het bedrijf beter te begrijpen. Vermeld dat je waarschijnlijk hulp en enter van andere groups nodig hebt, zoals productontwikkeling en klantenondersteuning. Het uiteindelijke doel van een Web optimization-strategie is het binnenhalen van meer omzetniet alleen organisch verkeer binnenhalen, en dat is het initiatief van het hele bedrijf.

Vraag hen om meer informatie about hun eerdere digitale marketinginspanningen, waaronder: PPC, leadgeneratie, beheer van bestemmingspagina’sen e-mail reclame. Hoe meer u weet over het bedrijf en zijn huidige conversietrechters, hoe beter uw Website positioning-support zal zijn om deze aan te vullen.

Conclusie

Zoekmachineoptimalisatie lijkt misschien een zeer mysterieus proces voor ondernemers die het gevoel hebben dat ze geld in de lucht gooien zonder iets tastbaars in ruil te krijgen. Als je jezelf in de schoenen van die ondernemers plaatst, is het eigenlijk best begrijpelijk.

Voel je dus niet slecht als weer een andere potentiële klant een soort garantie eist. Wees geduldig maar vastberaden. Onboarding van Website positioning-klanten vereist vaak dat ze worden geïnformeerd about waarom Search engine optimization geen garanties kan hebben, maar hoe het op de lange termijn zeer lonend kan zijn.


Ann Smarty is de oprichter van Viral Content Bee, merk- en communitymanager bij World-wide-web Marketing and advertising Ninjas. Ze is te vinden op Twitter @seosmarty.

Abonneer u op de Lookup Engine View-nieuwsbrief voor inzichten over Website positioning, het zoeklandschap, zoekmarketing, digitale promoting, leiderschap, podcasts en meer.

Praat satisfied ons mee op LinkedIn en Twitter.