Afstemming van verkoop en marketing kan soms een moeizaam huwelijk zijn – een beetje gespannen. Maar empathie, communicatie en gemeenschappelijke grond kunnen een solide basis vormen om deze relatie te laten werken.
Elke getrouwde persoon zal het je vertellen: relaties zijn niet gemakkelijk. Sales en marketing afstemming zijn geen uitzondering. In plaats van een traditioneel liefdesverhaal, kunnen sales en marketing als een onwaarschijnlijke combinatie voelen, samen gedwongen onder de omstandigheden die de pijplijn en de omzet stimuleren.
De waarheid is dat deze samenwerking alleen werkt als beide partijen hun algemene doelen begrijpen en begrijpen hoe belangrijk afstemming zal zijn om deze te bereiken. In dit artikel zullen we de vier strategieën voor een harmonieuze relatie tussen verkoop en marketing uiteenzetten, waaronder het bevorderen van empathie, het gemakkelijker maken van elkaars leven en het creëren van een veilige, effectieve feedbacklus. We zullen ook een aantal praktische tips voor ‘huwelijksbegeleiding’ geven die u nu kunt toepassen om een betere afstemming te bewerkstelligen.
- Inhoud
- 1. Huwelijksadvisering: 4 strategieën voor het bereiken van verkoop- en marketingafstemming
- 1.1 Bevorder communicatie en empathie
- 1.1.1 Van het bureau van de adviseur
- 1.2 Vergeet je gemeenschappelijke doelen niet
- 1.2.1 Van het bureau van de adviseur
- 1.3 Creëer een veilige feedbacklus
- 1.3.1 Van het bureau van de adviseur
- 1.4 Behandel hun projecten zoals uw projecten
- 1.4.1 Van het bureau van de adviseur
- 2. Dus… Onze tijd is om. Volgende week zelfde tijd?
Afgezien van de humor, kunnen zowel marketeers als verkopers ongetwijfeld betrekking hebben op de verhoogde disfunctie die wordt vastgelegd door de Verkoopfeed team, wie? perfect een verkoop- en marketing “huwelijk” demonstreren.
Huwelijksadvisering: 4 strategieën voor het bereiken van verkoop- en marketingafstemming
Om dit huwelijk te laten slagen, moet elk team de verantwoordelijkheid nemen voor het succes ervan. Zoals elk goed huwelijk zijn er twee nodig. Lees verder voor onze vier strategieën om verkoop- en marketingteams te helpen bij het vinden van afstemming.
1. Bevorder communicatie en empathie
Open communicatie en empathie zijn de eerste stappen naar een geweldig huwelijk tussen sales en marketing. We horen vaak verhalen over verkoop- en marketingleiders die elkaar kleineren ten opzichte van hun respectievelijke teams. Maar neerbuigendheid zal de kloof tussen de teams alleen maar verergeren en de samenwerking bemoeilijken.
Zorg er in plaats daarvan voor dat beide teams elkaar regelmatig ontmoeten (wekelijks voor leiders en/of maandelijks voor het hele team) om de voortgang van marketingcampagnes en inzichten in het verkoopproces te delen. Als de verkoopbevorderende middelen van het marketingteam de plank misslaan, heeft sales de mogelijkheid om te delen wat ze missen. Wanneer marketing meer inzicht nodig heeft in waar klanten meer van willen zien, kan sales hun wijsheid delen. Iedereen wint.
Door regelmatig tijd met elkaar door te brengen, worden de muren tussen functies afgebroken en krijgt elk team een beter inzicht in de waarde van elkaars werk. Wanneer marketing begrijpt hoe sales spreekt en schrijft, kunnen ze betere follow-up e-mailsjablonen schrijven. Wanneer sales input heeft voor een marketingcampagne, kunnen ze hun ideeën vroeg uiten en het succes van die campagne beïnvloeden. Om nog maar te zwijgen van het feit dat als sales weten dat er een campagne komt, ze de boodschap van de campagne effectief kunnen overbrengen aan prospects.
Van het bureau van de adviseur
- Marketingteams moeten empathie ontwikkelen voor het verkoopproces door te proberen te begrijpen hoe verkopers spreken, schrijven en omgaan met leads.
- Marketing moet teambrede updates sturen over de voortgang van de campagne of nieuwe middelen voor verkoopbevordering.
- Verkoop moet ervoor zorgen dat hun lof en waardering voor marketing luid en duidelijk is. Geef krediet en deel openlijk hoe klanten reageren op marketinginspanningen.
2. Vergeet je gemeenschappelijke doelen niet
Hoewel het niet vaak zo voelt, werken sales en marketing altijd naar hetzelfde doel: inkomsten voor het bedrijf. Het is door het huwelijk van uw twee functies dat het bedrijf gedijt. Als je niet expliciet praat over de KPI’s die je gemeen hebt, is het onwaarschijnlijk dat je dezelfde taal spreekt.
Voor bedrijven die zich bezighouden met accountgebaseerde marketing (ABM), moet u verkoop en marketing op elkaar afstemmen om uw ideale klantprofiel (ICP) te targeten. Elke functie moet goed weten naar welke statistieken ze werken en welke elkaar overlappen. Zonder een focus op gemeenschappelijke doelen, zul je merken dat je in silo’s werkt, leads over het hek gooit zonder een proces om effectief te kwalificeren, leads te koesteren en ze om te zetten in klanten.
Van het bureau van de adviseur
- Marketing moet een verkoopnummer hebben, zoals de conversieratio van leads. Overweeg om sales development reps (SDR’s) toe te voegen die hun tijd verdelen tussen de marketingteams en het verkoopteam om hierbij te helpen.
- Werk samen aan de doelstellingen van uw ABM-programma en hoe u succes definieert. Bouw een gedeeld dashboard om uw succes bij te houden en erover te rapporteren.
3. Creëer een veilige feedbacklus
Als je gezonde communicatie en empathie tussen teams hebt bevorderd, mag feedback niet leiden tot gekwetste gevoelens. Sales moet constructieve feedback geven als marketing leads zoekt die niet converteren. Evenzo, als de verkoop te sterk wordt door het opvolgen van demo-boekingsverzoeken na aanmeldingen voor webinars, moeten marketeers zich bevoegd voelen om alternatieven voor te stellen voor hoe die leads moeten worden betrokken. Door deze feedbacklus kan marketing zijn energie richten op de inspanningen die de verkoop ondersteunen, en heeft de verkoop de juiste context om leads op te volgen en deals te sluiten.
Van het bureau van de adviseur
- Maak tijd vrij in uw reguliere vergaderingen om constructieve feedback uit te wisselen tussen beide teams. Houd uw vergaderingen evenwichtig (eindig plezierig) door tijd te geven om overwinningen te erkennen en complimenten te geven.
- Als sales geen context heeft voor nieuwe leads, moeten ze contact opnemen met marketing voor achtergrondinformatie over die nieuwe MQL’s. Neem de tijd om erachter te komen hoe u het beste verbinding kunt maken met nieuwe leads.
In deze aflevering van Volledige trechter, Raj en Tyler nemen marketing en verkoop over naar relatietherapie. Ze geven negen tips over hoe verkoopteams de communicatielijnen kunnen openen en een geweldige relatie met hun marketingtegenhangers kunnen opbouwen.
4. Behandel hun projecten zoals uw projecten
Verkopers moeten worden betrokken bij marketingprojecten en marketing moet een goed begrip hebben van het verkoopproces. Breng uw vergaderingen samen door met brainstormen voor marketingcampagnes, ideeën door elkaar laten lopen en verhalen van prospects verzamelen. Gebruik een inhoudskalender op een gedeelde locatie om bij te houden wanneer campagnes lopen. Sales heeft een idee van wat er gaat komen en marketing kan er zeker van zijn dat de middelen waar ze zo hard aan werken, worden gebruikt.
Omdat beide teams werken aan gedeelde doelen, is het belangrijk om verantwoordelijkheid te nemen voor het verbeteren van processen voor elkaar. Hoe kun je elkaars leven makkelijker maken? Door bijvoorbeeld tags toe te voegen aan hun sales intelligence-software, kan sales de leads die ze van marketing ontvangen verder kwalificeren en marketeers helpen om van hun opnames te leren. Op die manier kan iedereen gemakkelijk verkoopgesprekken zoeken naar bepaalde pijnpunten, trefwoorden of interessante punten en deze gebruiken in toekomstige marketinginspanningen.
Van het bureau van de adviseur
- Faciliteren van training tussen verkoop en marketing onder leiding van hun respectievelijke leiders. Houd elkaar op de hoogte van uw processen, wat er gaat gebeuren en hoe u het beste kunt samenwerken. Marketing zou baat hebben bij productdemonstraties of schaduwverkoopgesprekken.
- Maak een brainstormdocument voor het creëren van content voor sales om alle ideeën die in hun telefoontjes naar voren komen te laten vallen. Het moet gemakkelijk te vinden zijn (op dezelfde plaats als uw campagnekalender, ICP-inhoud, enz.) en volledig optioneel zijn.
@salesfeed Het is daar een andere wereld… #verkoop en marketing#salesvsmarketing#salesaredope#saleslife#salesaredope♬ origineel geluid – Verkoopfeed
Dus… Onze tijd is om. Volgende week zelfde tijd?
Elke geweldige relatie kost wat werk. Het begint allemaal met een basis van communicatie en empathie. Wederzijds respect is essentieel als uw verkoop- en marketingteams samenwerken aan elkaars projecten, constructieve feedback uitwisselen en uw gedeelde doelen bereiken. Uiteindelijk zal de afstemming van verkoop en marketing leiden tot meer harmonieuze teams en betere resultaten. Hoe is dat voor relatietherapie?
More Stories
Behavioral Targeting For Advertising Banners
Advertising Schmadvertising!
Social Media Advertising Vs Traditional Marketing Campaigns