September 9, 2024

Difference Business

Meesters van het bedrijfsleven

Google voegt automatisch berichtenverkeer toe via veelgestelde vragen Bedrijfsprofielen

Google heeft een nieuwe functie toegevoegd om bedrijven te helpen bij het automatiseren van een deel van de antwoorden op vragen die zijn ingediend by means of hun Google Maps- en Google Zoeken-bedrijfsvermeldingen. Deze nieuwe functie maakt deel uit van uw Google-bedrijfsprofiel en kan worden beheerd in het gedeelte Veelgestelde vragen van het berichtengedeelte.

Geautomatiseerde berichten. Google heeft een functie toegevoegd waarmee u als bedrijf vragen kunt stellen die mensen aan uw bedrijf kunnen stellen wanneer ze een chat starten en vervolgens geautomatiseerde antwoorden op die vragen kunt instellen. Dit worden veelgestelde vragen genoemd.

Waar te vinden. U kunt dit vinden in Google Zoeken door te zoeken op ‘mijn bedrijf’ of uw bedrijfsnaam. Klik vervolgens op de knop “Klanten” en klik op “Berichten”. Klik in dat gedeelte op de drie verticale stippen en klik vervolgens op “Berichtinstellingen” en vervolgens op “Veelgestelde vragen beheren”.

Hoe het eruit ziet. Hier is een screenshot van de sectie Veelgestelde vragen:

Hier is het invulformulier voor veelgestelde vragen:

Meer aspects. Stefan Somborac, die dit voor het eerst zag en erover postte op Twitter, legde uit dat u maximaal tien veelgestelde vragen kunt maken, elke vraag heeft een limiet van 40 tekens en elk antwoord heeft een limiet van 500 tekens. Bovendien kunt u links in uw antwoorden opnemen.

Waarom het ons iets kan schelen. Berichten in Google Maps en Google Zoeken kunnen geweldig zijn voor klanten, maar veel bedrijven hebben niet de middelen om dergelijke vragen tijdig te beantwoorden. Veelgestelde vragen en geautomatiseerde antwoorden kunnen deze bedrijven helpen om sneller op klanten te reageren, waardoor de klanttevredenheid en de zakelijke middelen worden verbeterd.


Nieuw op zoekmachineland

Above de auteur

Barry Schwartz een bijdragende redacteur voor Look for Motor Land en een lid van het programmeerteam voor SMX-evenementen. Hij bezit RustyBrick, een in New York gevestigd webadviesbureau. Hij loopt ook Zoekmachine rondetafelgesprek, een populaire zoekblog in excess of zeer geavanceerde SEM-onderwerpen. Barry is te volgen op Twitter hier.