December 9, 2022

Difference Business

Meesters van het bedrijfsleven

FloQast’s gids voor multi-channel reviewcampagnes

FloQast's gids voor multi-channel reviewcampagnes

FloQast heeft bereikt waar zoveel bedrijven naar streven: het snel invullen van authentieke klantrecensies op G2.

In samenwerking met Het boeiende collectiefresulteerde hun samenhangende strategie voor het genereren van recensies in een stijging van 312% in beoordelingen in vergelijking satisfied het jaar ervoor.

FloQast is een near administration-oplossing gemaakt voor accountants, door accountants, die automatiseert, stroomlijnt en inzicht geeft in de verschillende actiepunten die accountants elke maand moeten doorlopen. The Captivate Collective is een marketingadviesbureau voor advocaten dat samenwerkt met klanten zoals FloQast om hun belangenbehartigingsstrategie helemaal opnieuw op te bouwen.

Samen bouwden ze een strategie voor het genereren van assessments die meer critiques genereerde dan FloQast ooit heeft gedaan.

We spraken met Victoria LaPlante, FloQast’s Head of Consumer Promoting and Neighborhood, en Kiely Monteiro, Senior Expert van The Captivate Collective, om meer te weten te komen.

Hun strategie voor het verzamelen van recensies opbouwen

LaPlante en Monteiro deelden hun draaiboek voor het bouwen van de campagne die honderden nieuwe recensies opleverde, en hoe ze die recensies gebruikten nadat ze ze hadden verzameld. Hun De strategie voor het verzamelen van beoordelingen omvat vier cruciale stappen, die hieronder worden toegelicht.

1. Targetingsegmenten

Toen FloQast voor het eerst fulfilled The Captivate Collective begon te werken, onderzochten ze manieren om het bereik uit te breiden en keken ze naar het targeten van klanten voor beoordelingsvragen wanneer ze het meest betrokken waren (en daarom het meest waarschijnlijk een recensie achterlieten).

Om te beginnen keken ze naar beheerders en professionals van bedrijven die de afgelopen zes maanden hadden vernieuwd, evenals naar iedereen die doorway hun klantensuccesmanagers als productkampioen werd beschouwd. Ze wisten dat deze gebruikers genoeg ervaring hadden fulfilled het platform om een ​​uitgebreide overview te geven en dat ze FloQast actief gebruikten in hun organisatie.

Vervolgens richtten ze zich op klanten die comments met hen hadden gedeeld in verschillende andere kanalen en veronderstelden dat als ze bereid waren opinions te delen in één kanaal, ze deze waarschijnlijk ook op G2 zouden delen. Ze stuurden beoordelingsverzoeken naar hun NPS-respondenten, evenals naar iedereen die een supportticket had ingediend en comments had achtergelaten tijdens de abide by-up.

Door hun doelgroep uit te breiden, kon FloQast een breed scala aan authentieke beoordelingen vastleggen van hun meest betrokken gebruikers.

Maar daar stopten ze niet.

2. Recensies vragen via meer dan één weg

Om zoveel mogelijk beoordelingen te genereren, implementeerde FloQast ook een multi-channelbenadering om hun volledige klantenbestand te betrekken. Ze verkenden elk get hold of fulfilled de klant en werkten eraan om beoordelingsverzoeken op te nemen in hun hele klantervaring.

Dit omvatte het doen van beoordelingsverzoeken by means of:

  • In-app-meldingen
  • Productbanners
  • FloQast’s aanmeldingspagina voor toepassingen
  • Sociale berichten
  • Local community-pagina’s van klanten
  • E-mail nieuwsbrieven
  • Persoonlijke evenementen

LaPlante deelde: “Doorway het te laten zien in de applicatie zelf, die duizenden gebruikers elke dag zien, onderstreept het de waarde die we hechten aan feedback van klanten.”

3. Klanten aanspreken

Een eenvoudige methode die het workforce gebruikte om potentiële reviewers aan te trekken en te betrekken, was het thema van hun maandelijkse reviewverzoeken. Hoewel het een kleine aanraking was, trok het de aandacht van hun klanten en hield het de vragen fris.

Enkele voorbeelden van openingszinnen waren “jij bent” auditie Ik heb nodig” in februari en “April-buien brengen mei-bloemen (en G2-beoordelingen)” in mei.

FloQast's G2-campagne voor klantbetrokkenheid

Elke e-mail zou worden geopend achieved een boekhoudkundige woordspeling of vakantiethema en zou vervolgens recensenten ertoe aanzetten feed-back achter te laten in ruil voor een Amazon-cadeaubon. Geloof het of niet, accountants zijn grappige mensen!

4. Interne uitlijning aansturen

Ten slotte is er een intern draaiboek gemaakt om een ​​cross-functionele afstemming en zichtbaarheid in de hele organisatie voor hun campagnes te bewerkstelligen.

LaPlante zegt: “Ervoor zorgen dat ons staff begreep dat hun betrokkenheid bij het succes van de campagne van cruciaal belang was, en dat algemene begrip van wat we probeerden te bereiken, belangrijk was en deel uitmaakte van het succes.”

“Reviews zijn enorm belangrijk voor onze snelgroeiende organisatie. We nemen feedback van klanten zeer serieus en G2-gegevens helpen ons om ons snel aan te passen om beter aan de behoeften van onze klanten te voldoen.”

Victoria LaPlante
Hoofd Consumer Advertising and marketing en Neighborhood bij FloQast

Monteiro en het marketingteam van FloQast kwamen wekelijks bijeen om te brainstormen more than het oorspronkelijke plan, en nadat ze op één lijn waren gebracht, werkten ze samen om dat strategy door te geven aan de hoofden van ondersteuning en klantensucces van FloQast.

Toen ze eenmaal waren ingekocht, begon de campagne achieved een 1:1-bereik van de CSM’s naar hun klanten. Monteiro en LaPlante wilden er ook voor zorgen dat teams gemotiveerd bleven om hun outreach voort te zetten. Ze begonnen achieved het weergeven van een ticker om visueel te laten zien hoe dicht ze bij hun doel waren.

LaPlante kwam wekelijks samen achieved interne belanghebbenden om alle verschillende contactpunten en gesprekken die in de hele organisatie plaatsvonden op elkaar af te stemmen. Ze creëerde en benutte ook een intern Slack-kanaal dat is bedoeld voor continue on campagne-updates, ideeën en resultaten.

Van inzameling tot gebruik

Nu dat ze hadden genereerde een breed scala aan beoordelingen van hun klantenbestand, FloQast gebruikte beoordelingen zowel intern, om vertrouwen bij klanten op te bouwen, als extern vanuit een marketingperspectief.

LaPlante deelt: “Als je een prospect hebt die je badges ziet en vervolgens klant wordt, zullen ze zich een jaar afterwards, wanneer je hen om een ​​beoordeling vraagt, herinneren hoe beoordelingen hen hielpen om zich gevalideerd te voelen in hun aankoopbeslissing en meer geneigd waren om te vertrekken. zelf een recensie. Het is een go on lus waar alle betrokken partijen baat bij hebben.”

“We zijn er trots op dat we een leider zijn in onze categorie op de G2 en de badges bevestigen onze dominante positie boven onze concurrentie.”

Victoria LaPlante
Hoofd Consumer Promoting en Community bij FloQast

Intern nemen LaPlante en haar staff die beoordelingen en zorgen ervoor dat ze reageren op en komen satisfied de belangrijkste thema’s die ze in beoordelingen zien. Wanneer beoordelingen worden verzameld, groepeert FloQast ze in thematische buckets en belangrijke variabelen voor hun bedrijf, zoals bedrijfsgrootte, branche en geografie.

Ze worden vervolgens verpakt in offerteboeken die doorway de verkoopontwikkelingsteams als marketingmateriaal kunnen worden gebruikt.

Alle feed-back omarmen

Als Director of Customer Advertising erkent LaPlante dat het bereiken van alle klanten enige angst kan veroorzaken, vooral op leiderschapsniveau, maar merkt op: “je moet achter je item staan. Als je vastbesloten bent dat je een item hebt dat een verschil maakt, en je weet dat klanten het met succes gebruiken, kun je erop vertrouwen dat ze je dat soort responses zullen geven waarnaar je op zoek bent op G2.”

LaPlante moedigt bedrijven aan om niet bang te zijn voor klantbeoordelingen, zelfs als het onduidelijk is waar hun voordeel valt. Wanneer FloQast een negatieve recensie ontvangt, wat zeldzaam is, zorgen ze ervoor dat ze reageren op de klant en delen ze de comments fulfilled het interne workforce satisfied het bijbehorende kansengebied.

“Negatieve beoordelingen zijn een geweldige kans. Reageren op negatieve beoordelingen en, indien mogelijk, veranderen wat het is, is een kans om te groeien en klanten te veranderen.”

Kiely Monteiro
Senior Advisor bij The Captivate Collective

Deze aandacht voor de klant wordt weerspiegeld in FloQast’s meest recente erkenning als de #1 leverancier in de Relatie Index voor Financiële afsluiting in G2’s herfst 2022 rapporten. Wanneer potentiële klanten beoordelingen en reacties lezen, kunnen ze zich op hun gemak voelen in de wetenschap dat ze in goede handen zijn als zich een worstcasescenario voordoet.

LaPlante zegt: “Een van de kernthema’s die we konden weghalen, was hoe onze klanten het feit dat we luisteren identificeren en ze het gevoel hebben dat we hun suggestions echt ter harte nemen en voor het solution. Het was een van de gebieden waar ze ons veel lovende opmerkingen around maakten.”

Klaar om meer beoordelingen te genereren en een G2-leider te worden? Leer hoe u kunt leunen op klantgerichte groei achieved G2 marketingoplossingen.