“De afgelopen twee jaar waren een absoluut nachtmerrie van verstoringen van de toeleveringsketen, het ene na het andere, en we zijn er nog niet uit”, zei Tesla-topman Elon Musk.
Patrick T. Fallon | Reuters
Elon Musk vermeed de ingestorte Twitter-offer te bespreken toen hij zaterdag in Sunlight Valley een publiek van moguls toesprak, vertelden twee bronnen die de conferentie bijwoonden aan Reuters.
In een uitgebreid job interview bracht Musk het grootste deel van zijn tijd door met praten in excess of het koloniseren van Mars en het verheerlijken van de deugden van het verhogen van de geboortecijfers op aarde, aldus de bronnen. Musk, chief executive van Tesla en raketbedrijf Room X, pleit al lang voor het vestigen van een beschaving op de rode planeet.
Musk zei eerder deze week dat hij zijn finest zal doen om te helpen wat hij “de onderbevolkingscrisis” noemde, na een mediabericht dat zei dat hij een tweeling had achieved een topman bij zijn brain-chip start-up Neuralink.
Hij sprak more than de dalende geboortecijfers in rijke landen, een onderwerp dat hij uitgebreid heeft onderzocht op Twitter.
De miljardair-ondernemer betrad het podium op de Allen & Co. Sun Valley Conference, een jaarlijkse bijeenkomst van media- en technologiemanagers in Idaho, minder dan 24 uur nadat hij aankondigde dat hij zijn deal van $ 44 miljard om Twitter te kopen zou beëindigen.
Het interview werd afgenomen doorway Sam Altman, CEO van OpenAI, een onderzoeksbureau op het gebied van kunstmatige intelligentie, opgericht door Musk en verschillende anderen.
De aankomst van Musk op de Allen & Co. Sunshine Valley-conferentie zorgde deze 7 days voor een schok in het off-file evenement, waar het maken van de krantenkoppen meestal buiten de nieuwsgierige ogen van de media gebeurt.
“Het lijkt gewoon een absolute puinhoop”, zei een senior mediamanager, die voorafgaand aan het interview op voorwaarde van anonimiteit sprak. “De guy maakt zijn eigen regels … ik zou niet graag Twitter zijn, waar je deze man serieus moet nemen.”
Solar Valley is meestal bedekt als een athleisure-versie van het Fulfilled Gala, achieved fotografen die de aankomsten vastleggen van satisfied fleece bedekte mediamagnaten en verslaggevers die notities maken van powerlunches in het Konditorei-café op het terrein.
Een Hollywood-power-broker vrijdag sprak de hoop uit dat het Musk-interview de bezadigde, cerebrale sfeer van de conferentie dit jaar zou verlevendigen.
Uren afterwards bezorgden Musks advocaten een temporary van acht pagina’s aan Twitter, waarin stond dat hij van program was de offer om het sociale netwerk in excess of te nemen af te blazen. Het doc, ingediend bij de Securities and Trade Fee, beweerde dat Twitter de afgelopen twee maanden niet heeft gereageerd op herhaalde verzoeken om informatie, of zijn toestemming heeft verkregen voordat hij acties ondernam die van invloed zouden zijn op zijn bedrijf, zoals het ontslaan van twee belangrijke leidinggevenden.
Tot dat second waren de gesprekken in mediakringen gericht op de herwaardering van de streamingactiviteiten doorway Wall Avenue in de nasleep van de abonneeverliezen van Netflix Inc.
Een directeur van digitale media zei dat Hollywood, dat doorgaans geïsoleerd is van recessies, zich plotseling zorgen maakt more than hoe een verslechterende economie hun miljardeninvesteringen in streamingdiensten zal beïnvloeden.
“Voor het eerst zijn mensen zich ervan bewust dat de economie invloed heeft op de entertainmentindustrie, omdat inflatie invloed heeft op het klantenverloop”, zei de directeur van de digitale media, verwijzend naar abonnees die een dienst verlaten. “Mensen zeggen nu: ‘Wauw, zullen mensen echt betalen voor drie van deze dingen?'”
Na de aankondiging van Musk merkte een main government de olifant in de kamer op, de opmerkingen van zaterdag zouden wel eens ongemakkelijk kunnen zijn voor twee conferentiebezoekers: Twitter-CEO Parag Agrawal en Chief Economic Officer Ned Segal.
Een van Musk’s laatste openbare berichten aan Agrawal kwam in de vorm van een tweet van een poep-emoji als reactie op de verdediging van de Twitter-CEO van hoe het bedrijf spambots verantwoordt.
More Stories
The 7 Pillars of Branding
6 Hacks to Keep Your Web Design Forever Young for Corporate Branding
Branding Through Your Email Signature For Personal Trainers