December 9, 2022

Difference Business

Meesters van het bedrijfsleven

Eerlijke feedback krijgen van gebruikersinterviews op afstand

Eerlijke feedback krijgen van gebruikersinterviews op afstand

We voeren al jaren gebruikersinterviews op afstand uit. Hij lijkt het beste te werken.

Eerlijke feed-back is absoluut noodzakelijk om een ​​product te maken waar mensen dol op zijn. Maar het is nooit gemakkelijk om tot de kern te komen van wat mensen nodig hebben en hoe ze denken about wat je hebt gebouwd. Een afgelegen wereld met uitdagingen, variërend van verbinding maken by means of Zoom-vergaderingen, tot audioproblemen, tot de ontkoppeling die het gevolg is van een scherm tussen jou en hen, kan het proces nog ontmoedigender maken.

We houden al jaren gebruikersinterviews op afstand en hebben heel wat geleerd in excess of het comfortabel maken van onze gebruikers en het begrijpen van wat er werkelijk wordt gezegd.

Belemmeringen voor eerlijke feedback?

Mensen willen je niet slecht laten voelen

Een van de geweldige dingen van mensen is dat ze more than het algemeen om andere mensen geven. Hoewel dat een goede zaak is voor de samenleving, kan het ertoe leiden dat mensen niet delen wat ze werkelijk denken of hoe sterk ze zich voelen. Dit geldt vooral als het gaat om het communiceren van kritische comments.

Mensen willen het “juiste” antwoord geven

Het maakt niet uit hoe hard je probeert om dingen gemoedelijk te maken en iemand te vertellen dat er geen goed antwoord is, de mensen die je interviewt, erkennen meestal dat interviews gestructureerd onderzoek zijn. Dat maakt het natuurlijk voor hen om het gevoel te hebben dat ze zullen worden beoordeeld op hun feed-back. Dat maakt het moeilijker om toe te geven dat ze iets niet weten. Het maakt het enger om comments te delen waarvan ze denken dat andere mensen ze niet zouden delen.

Technologie voegt wrijving toe

Wanneer iemand deelneemt aan uw job interview op afstand, moeten ze ten minste twee programma’s gebruiken: uw vergadersoftware en wat u ook aan het testen bent (uw app, een Figma prototype, enz.). Twee klinkt misschien niet als veel. Maar dat zijn twee programma’s die elk hun eigen wrijving hebben (aanmeldingen, knoppen die soortgelijke dingen op verschillende plaatsen doen) en potentieel voor bugs.

Hoe krijg je eerlijke suggestions?

Verminder wrijving zoveel mogelijk

Er zijn twee gebieden waarop u wrijving moet verminderen bij het afnemen van interviews op afstand: applications en proces.

Hulpmiddelen

  • Gebruik zo min mogelijk gereedschap. Take a look at alleen een prototype in een software van derden of een stroom in uw application.
  • Als dat mogelijk is, vermijd instruments waarvoor een account nodig is om in te loggen.

Proces

  • Stel verwachtingen duidelijk van tevoren. Laat mensen van tevoren weten hoe lang de vergadering zal duren, wat de agenda is en voeg eventuele belangrijke backlinks toe.
  • Stel zo weinig vragen als je kan.
  • Vragen een vraag tegelijk.

Luister veel meer dan je praat

  • Wees expliciet dat je de persoon vertrouwt en respecteert, eerlijke feedback wilt en er niets persoonlijks van neemt.
  • Maak je vragen zo kort mogelijk. Schrijf ze van tevoren op en knip vervolgens ten minste een derde van de woorden die u uit elke vraag zou hebben gebruikt.
  • Zijn rechttoe rechtaan en immediate fulfilled uw vragen. Probeer mensen niet te misleiden om u het antwoord te geven op een andere vraag dan de vraag die u stelt. Mensen zijn kritischer dan je denkt, en dit is een echte afknapper. Ook zijn we niet zo trim als we denken en zullen we hoogstwaarschijnlijk onszelf voor de gek houden.
  • Stel open vragen. Raaklijnen kunnen vaak edelstenen bevatten die we nooit zouden hebben overwogen om te vragen. Geef mensen de kans om het gesprek te leiden en geef ze een duwtje als ze iets verrassends of interessants zeggen.
  • Vraag mensen om je te vertellen in excess of de echte dingen die ze doen, geen theoretische dingen die ze zouden kunnen doen. Mensen zijn in excess of het algemeen vrij slecht in het voorspellen van de toekomst. Ze zijn more than het algemeen beter in het beschrijven van hun verleden.

Kijk zoveel als je luistert

  • Vraag mensen om een ​​taak uit te voeren en te kijken wat ze aan het doen zijn. Waar klikken ze op? Waar drijft hun muis? Markeren ze tekst? Zo ja, welke tekst? Er valt veel te leren van waar mensen op ontdekkingstocht gaan.

Je zou dit alles kunnen samenvatten door te zeggen behandel de mensen die je interviewt als mensen, niet als proefpersonen. Mensen hebben een hekel aan ergernissen, dus verminder wrijving. Ze houden ervan het gevoel te hebben dat mensen om hen geven, dus vraag hen om verhalen te vertellen. Ze willen zich niet dom voelen, dus wees duidelijk met je vragen en geef ze van tevoren wat ze nodig hebben.

Als u die houding aanneemt in uw gesprekken achieved uw gebruikers, ben ik ervan overtuigd dat u eerlijkere en nuttigere suggestions zult krijgen.

Wat heb ik gemist? Waar zit ik fout? Laat het me weten. Ik leer graag van je.