Veel marketingleiders merken dat ze in deze tijd van het jaar de behoeften van hun staff en de prestaties van het jaar tot nu toe opnieuw beoordelen. Fulfilled de kalender in excess of de helft achter ons, is er geen beter minute om te overwegen of je op schema zit om je doelen voor het jaar te halen.
Gelukkig voor werkgevers slingert de slinger opnieuw na een ultraconcurrerende markt die in de eerste helft van het jaar veel meer openingen zag dan gekwalificeerd expertise. Ontslagen in de fintech-, VC/PE- en financiële sector, in combinatie met bevriezing van de aanwervingen bij technologiebedrijven die afrekenen met dalende (of op zijn minst stagnerende) waarderingen, beginnen een rimpeleffect dat zich de komende kwartalen in de marketingindustrie zal voelen beschikbare talent ten opzichte van openstaande vacatures.
Elk van de vijf disfuncties kan in zijn eentje een marketingleider en zijn team ervan weerhouden hun doelen te bereiken. Alvorens overhaaste personeelswisselingen doorway te voeren, zal de slimme marketingleider zich afvragen of het group als geheel eerst een of meer van de disfuncties moet aanpakken.
Dezelfde disfuncties zijn niet alleen van toepassing op interne teams, maar ook op relaties tussen merk en bureau. Denk aan een accountmanager van een bureau die bang is om hun mening te uiten en gewoon een merk vertelt wat ze willen horen, een merk dat het account om de twee maanden beoordeelt, en een of meer partijen die achter het stuur slapen als het om resultaten gaat. Elk van deze problemen kan de relatie verpesten – en zou niet moeten worden aangepakt.
In een tijd waarin succes op de eerste plaats komt, zouden marketingleiders er goed aan doen om de gezondheid van hun interne en externe teams te beoordelen – en zich te haasten om die problemen eerst op te lossen – voordat ze hun tenen weer in het water dompelen voor een nieuwe medewerker of nieuw bureau.
More Stories
Small Business Teleseminars for Satellite Chamber of Commerce Consulting Strategies
Reasons to Approach Overseas Education Consultants
Benefits of Consulting a Doctor Online