Uw web site moet uw autoriteit en know-how weerspiegelen en tegelijkertijd uw professionaliteit en merk goed vertegenwoordigen. Daarom is het belangrijk om gebruik te maken van de meest gebruiksvriendelijke en populaire websitefuncties voor advocaten. Van geavanceerde formulieren en chatbots tot ADA-compatibele inhoud, leer in excess of de onmisbare functies op de site van uw advocatenkantoor.
3 onmisbare functies voor advocatenwebsites
Doorway moderne ontwerpelementen in uw site op te nemen, kunt u uw know-how en professionaliteit laten zien. Een internet site die schoon en gebruiksvriendelijk is, zal altijd een uitstekende eerste indruk maken bij bezoekers en hen aanmoedigen om meer about uw praktijk te weten te komen.
Voordat we ingaan op de onmisbare functies en traits van de advocatenwebsite van dit jaar, zijn er drie basisfuncties die uw web-site zou moeten hebben: mobielvriendelijk ontwerp, gebruiksvriendelijke navigatie en hoogwaardige inhoud. Deze functies kunnen ook van invloed zijn op uw zoekmachineoptimalisatie.
1. Mobielvriendelijk ontwerp
Mobiel webdesign zorgt ervoor dat uw website toegankelijk is op een Iphone, Galaxy S10, pill, notebook of elk ander mobiel apparaat op de markt. Satisfied behulp van responsieve ontwerptechnologie past uw site zich automatisch aan de schermgrootte en resolutie van het gebruikte apparaat aan.
Het is belangrijk dat uw internet site mobielvriendelijk is, omdat de meeste mensen hun telefoon (of kleinere schermformaten) gebruiken om onderweg onderzoek te doen. Google geeft ook de voorkeur aan mobielvriendelijke web sites en indexeert deze eerst.
2. Gebruiksvriendelijke navigatie
Gebruiksvriendelijk betekent dat gebruikers gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken op uw site. Uw hoofdnavigatiemenu is eenvoudig en duidelijk, uw oproepen tot actie zijn duidelijk en uw pagina’s zijn gemakkelijk te lezen.
3. Waardevolle inhoud
Hoewel het belangrijk is om uniek te zijn en jezelf te positioneren als een qualified in jouw vakgebied, wil je ook dat de inhoud van je internet site get hold of maakt fulfilled mensen die jouw diensten nodig hebben.
Vermijd juridisch jargon en focus op het duidelijk uitleggen van uw diensten. Maak duidelijk wie u bedient, uw praktijkgebieden en hoe gebruikers case-evaluaties kunnen aanvragen.
Laten we nu eens kijken naar de juridische webdesigntrends van dit jaar:

5 webdesigntrends voor advocatenkantoren
1. Cinemagraphs
UX (user encounter) is belangrijker dan ooit bij het ontwerpen van sites. Het gebruik van interactieve elementen, zoals cinemagraphs, helpt emoties, waardering en geloofwaardigheid op te roepen. Cinemagraphs zijn stilstaande beelden waarin micro-animaties of micro-interacties plaatsvinden. Een GIF is een veelgebruikt kind cinemagraph.
Cinemagraphs voegen een prachtig, fashionable component toe aan uw web site. Deze nieuwste development in webdesign maakt gebruik van afbeeldingen van hoge kwaliteit die video clip en fotografie combineren satisfied subtiele beweging in een vloeiende, ononderbroken lus. Cinemagraphs trekken de aandacht van uw gebruiker en bieden een meer meeslepende ervaring, waardoor ze betrokken en geïnteresseerd blijven in uw web page.
In het bovenstaande voorbeeld maakt maritiem advocatenkantoor Arnold & Itkin LLP gebruik van cinemagraphs om een ’buiten op zee’-ervaring te creëren. Hun publiek, mensen die gewond zijn geraakt doorway een maritiem of offshore-ongeval, kunnen zich inleven in de beelden (boringen op zee, booreilanden, zeeschepen, enz.) en voelen zich meteen op de juiste plek.
Dit gevoel moedigt hen aan om meer te weten te komen about het advocatenkantoor, de resultaten van een zaak te lezen en een zaakevaluatie aan te vragen.
2. Serif-lettertypen
Een al lang bestaande regel voor webdesign is het gebruik van een schreefloos lettertype. De schermresoluties zijn echter drastisch verbeterd en deze verouderde regel is niet echt een regel meer.
Meer webdesigners gebruiken een serif-lettertype omdat het autoriteit en professionaliteit uitstraalt. En dit is precies wat u wilt uitbeelden op de web-site van uw advocatenkantoor.

De meest populaire serif-lettertypen in 2020, volgens Typewolf zijn:
- Casion
- Garamond
- Vrachttekst
- Tiempos-tekst
- Minion
Suggestion: Als u het serif-lettertype op uw web site gebruikt, moet u het op een klein scherm bekijken om ervoor te zorgen dat het lettertype duidelijk, helder en gemakkelijk te lezen is. Mogelijk vindt u een combinatie van serif voor kopteksten en subkopteksten vermengd achieved schreefloos lettertype voor uw hoofdinhoud, wat een aantrekkelijke, moderne balans creëert.
3. Video’s

Hoewel het gebruik van movie op internet sites niet nieuw is, is het een belangrijker webontwerpelement om op homepages en servicepagina’s op te nemen.
Vanuit een ontwerpperspectief helpt movie om tekstinhoud op te splitsen en de paginalay-out te diversifiëren.
Video clip verbetert ook de gebruikerservaring en maakt het gemakkelijker om get hold of te maken met uw potentiële klanten.
Een ander voordeel van video-inhoud is de effect die ze hebben op uw positie in de zoekmachine. Google en Bing tonen videocontent nu direct in de zoekresultaten.
Doorway video clip toe te voegen aan uw internet site en juridische marketingstrategie, verbetert u uw zichtbaarheid in de zoekresultaten, de gebruikerservaring die u op uw web page creëert en uw inspanningen op het gebied van contentmarketing.

4. Micro-animatietrends voor advocatenwebsites
Micro-animaties zijn kleine visuele aanwijzingen die de aandacht van de gebruiker trekken. Als je bijvoorbeeld de muis in de buurt van ons emblem beweegt, wordt het groter en verandert het van vorm, je ziet een micro-animatie.

Vanwege de kleine schermformaten en het platte ontwerp, leiden micro-animaties een bezoeker rond uw website en moedigen ze hen op subtiele wijze aan om uw calls-to-motion te volgen en een case-evaluatie bij uw bedrijf aan te vragen.
5. Minimalisme
Minimalistisch webontwerp is schoon, helder en is niet afhankelijk van ingewikkelde afbeeldingen, gedurfde kleuren en overtollige tekst om de bezoeker naar binnen te trekken. In feite brengt het heldere, strakke uiterlijk een eenvoudige boodschap more than om een vetgedrukt invloed.
Hoewel minimalisme altijd een klassieke en populaire seem is, wordt het steeds meer een webdesigntrend voor advocatenkantoren.
Als advocaat is het doel van uw web page om in get hold of te komen satisfied potentiële klanten en uw expertise te laten zien. Het hebben van een grimmige, bijna lege startpagina is misschien niet praktisch, maar u kunt elementen van minimalisme gebruiken voor uw web-site.

In het bovenstaande voorbeeld gebruikt dit advocatenkantoor de kracht van witruimte rond de tekstinhoud om de aandacht op de eigenlijke boodschap te vestigen. Hun heldere aanpak laat de inhoud voor zich spreken.
Laatste woord around will have to-have web page-functies voor advocaten van 2023
We kijken niet alleen uit naar schonere ontwerpen, meer bewegende beelden en gerichte ervaringen, maar mensen verwachten ook een echte verbinding wanneer ze een internet site bezoeken. Mensen worden gedwongen om je “waarom” te vertrouwen voor je “wat” of “wie”. Dat gezegd hebbende, wat u op uw web page plaatst, is van belang. Beoordeel uw web site satisfied uw juridische staff of achieved een websiteontwerpbureau van een advocatenkantoor om te zien hoe de stem en toon van uw contentmarketing uw merk als geheel vertegenwoordigen.
Chatbots kunnen ook een ander nuttig hulpmiddel zijn bij het bieden van betere gebruikerservaringen voor uw prospects en klanten. Houd er rekening mee hoe u of uw web page-ontwikkelingsbureau de vraag- en antwoordreeksen instelt – als u niet doordacht, kunt u klanten zelfs frustreren. Als het goed is ingesteld, kunt u direct antwoorden geven die mensen helpen begrijpen of u hen kunt helpen met hun juridische problemen.
Excess functies van de advocaatwebsite:
- Schrijf echte inhoud die verbindt.
- Bouw meer begeleide ervaringen voor uw websitebezoekers.
More Stories
The 7 Pillars of Branding
6 Hacks to Keep Your Web Design Forever Young for Corporate Branding
Branding Through Your Email Signature For Personal Trainers