De do’s en don’ts van het schrijven van SEO-inhoud

Natalie Small

SEO-inhoud schrijven

Het verkrijgen van organisch verkeer is een belangrijk factor van elke digitale marketingstrategie. Maar hoe zorgen we ervoor dat onze inhoud voldoende is geoptimaliseerd om potentiële klanten aan te trekken en hoog te scoren in Google?

Er zijn veel manieren om de kwaliteit van uw inhoud verbeteren, maar er zijn ook veel dingen die een contentschrijver moet vermijden. Laten we enkele van de belangrijkste do’s en don’ts van het schrijven van Search engine optimization-inhoud bekijken.

Doen: schrijven voor mensen

Maar al te vaak richten contentschrijvers zich te veel op schrijven voor zoekmachines in plaats van schrijven voor de mensen die hun articles gaan lezen.

Om in de SERP’s te scoren, moet uw inhoud zijn geschreven voor een menselijk publiek. Als het te robotachtig klinkt of alsof het alleen voor een zoekmachine is geschreven, is het hoogst onwaarschijnlijk dat het zal ranken. Om nog maar te zwijgen van het feit dat uw lezers hun interesse verliezen en de authenticiteit van uw merk in twijfel trekken.

Niet doen: trefwoorden

Trefwoordvulling, inclusief zoveel mogelijk trefwoorden, is een veelgemaakte fout die wordt gemaakt doorway schrijvers van inhoud. Enkele jaren geleden dacht adult males dat key word stuffing een position component was. Toen de Google-algoritme-updates in de vroege jaren 2000 begonnen uit te rollen, begonnen web-sites die deze tactiek implementeerden in de SERP’s te dalen.

Key phrase stuffing kan een hoop schade aanrichten aan uw zoekresultaten, en het zorgt voor een slechte leeservaring. Vermijd dit ten koste van alles. In plaats daarvan, als Richtlijnen voor webmasters van Google stel voor: “target op het maken van nuttige, informatierijke inhoud die trefwoorden op de juiste manier en in context gebruikt.”

Doen: gebruik lange-staartzoekwoorden

Het schrijven van meerdere stukken inhoud rond hetzelfde zoekwoord kan leiden tot een veelvoorkomend probleem genaamd trefwoord kannibalisatie. Als je blogposts of artikelen schrijft voor zoekopdrachten die te veel op elkaar lijken, zullen ze elkaars kansen om te rangschikken opeten. Fulfilled andere woorden, als u uw eigen zoekwoorden kannibaliseert, concurreert u satisfied uzelf voor de positie op Google.

Om dit te voorkomen, houdt u zich aan een of twee lange-staartonderwerpen om uw blogpost rond te centreren. Longtail-zoekwoorden houden uw bericht gericht op de specifieke doelen van uw publiek, waardoor bezoekers worden aangemoedigd uw hele bericht te lezen en meer informatie van u te zoeken. U voorkomt ook dat uw pagina’s met elkaar concurreren in de SERP’s.

Niet doen: plagiaat

Een snelle beoordeling van de SERP’s maakt het gemakkelijk om de stukjes inhoud te zien die hoog scoren voor het zoekwoord dat u focus on. Dit moet echter niet worden opgevat als een free of charge pas om te plagiaat. Om te ranken, moet uw inhoud authentiek zijn.

Het kopiëren van de weblogs die goed presteren in de SERP’s zal uw inhoud niet helpen een hoge positie te verdienen. In plaats daarvan verhoogt het uw kansen op het verdienen van een Google-penalty. Richt uw inspanningen op het creëren van originele, hoogwaardige inhoud die is geschreven voor uw doelgroep.

Doen: interne links opnemen

Een goede interne linkstructuur is essentieel voor elke Search engine optimization-strategie. Interne back links kunnen Google helpen uw internet site te begrijpen, en wanneer ze effectief worden uitgevoerd, kunnen ze uw positie in zoekmachines helpen verbeteren.

Door Google te voorzien van hyperlinks om te volgen, samen fulfilled voldoende beschrijvende ankertekst, geeft u aan Google aan welke pagina’s op uw web page belangrijk zijn en waar ze about gaan. Interne inbound links zijn ook nuttig voor de gebruikerservaring en kunnen de betrokkenheid vergroten.

Neem bij het schrijven van Search engine marketing-inhoud back links naar andere pagina’s op uw site op. Indien mogelijk is het het beste om te linken naar een kernproduct- of servicepagina en 10 minste één andere gerelateerde blog site.

Niet doen: On-Web site Website positioning vergeten

On-page Website positioning verwijst naar de praktijk van het optimaliseren van de webpagina’s van uw website om uw positie te verbeteren en organisch verkeer te genereren. Dit omvat meestal het optimaliseren van titeltags, metabeschrijvingen, kopteksten en afbeeldingen. Het betekent ook dat u ervoor moet zorgen dat uw inhoud een hoog niveau van autoriteit, abilities en betrouwbaarheid heeft. U kunt dit het gemakkelijkst doen doorway ervoor te zorgen dat elk blogartikel dat u publiceert een stuk inhoud van hoge kwaliteit is.

On-website page Web optimization is een ander factor dat zoekmachines helpt uw ​​website en de inhoud ervan te begrijpen. On-page Search engine optimisation kan ook helpen bepalen of uw inhoud relevant is voor de zoekopdracht van een zoeker.

Het niet implementeren van very best practices voor Web optimization op de pagina zou een grote vergissing zijn. Het implementeren van Search engine optimisation-elementen op de pagina is een snel en eenvoudig proces dat alle Search engine optimization-schrijvers in alle soorten inhoud zouden moeten opnemen.

Web optimization-inhoud schrijven goed gedaan

Wat uw branche ook is, het succes van de huidige bedrijven hangt af van uw vermogen om gevonden te worden waar gebruikers het meest zoeken. Het implementeren van een sterke contentmarketingstrategie van hoge kwaliteit is niet alleen gunstig voor een merk en zijn digitale marketinginspanningen, maar is ook van cruciaal belang voor zijn aanwezigheid op het net, vooral in concurrerende markten.

Wilt u uw Website positioning-contentstrategie verbeteren? Neem vandaag nog make contact with op met SMA Advertising. Als authorities in de Website positioning-industrie hebben we de vaardigheden en kennis om het juiste organische verkeer naar uw internet site te leiden.

Eenvoudige gids voor contentmarketing

Next Post

5 creatieve manieren waarop B2B-marketeers kunnen profiteren van Twitter's nieuwe Long-Form Publishing

Hoe kunnen B2B-marketeers hun social media-engines nieuw leven inblazen met de nieuwe functies voor het publiceren van lange inhoud van Twitter? Twitter Write is de aanstaande tool van het sociale platform voor het samenstellen en delen van geschreven inhoud die veel verder gaat dan de traditionele limiet van 280 tekens […]