De 4 grootste verschillen tussen Facebook- en Instagram-advertenties

Natalie Small

U wilt dus adverteren, maar u weet niet zeker welke van deze twee mega-socialmediaplatforms ‘het beste’ is voor uw bedrijf.

Nou, om eerlijk te zijn, het maakt niet uit hoeveel je spending budget is… wie je publiek is… of wat je aanbiedt…

Het antwoord is BEIDE… en HET HANGT ER VAN AF.

Dit artikel legt uit waarom en geeft u de 4 grootste verschillen bij het maken van uw advertentie op beide platforms.

Voor het geval je het nog niet wist, Fb en Instagram zijn eigendom van hetzelfde moederbedrijf, dat nu de naam Meta draagt.

Als marketeer is dit geweldig omdat het adverteren op beide platforms supergemakkelijk maakt. Dit betekent dat als u zowel een Fb-advertentie als een Instagram-advertentie wilt weergeven, u uw advertentie op beide platforms kunt krijgen satisfied slechts een paar more klikken (zie hieronder) … en mogelijk enkele kleine aanpassingen aan wat uw advertentie zegt en eruitziet (meer in excess of dat in een oogwenk).

Laten we duidelijk maken waarom “BEIDE” het antwoord is…

Of u nu nieuw bent met adverteren op sociale media of al een tijdje adverteert, het is in het belang van uw finances om elk nieuw aanbod of bericht op beide platforms te TESTEN.

Wanneer je beide check, zul je elke keer dat je een andere campagne start off, zien dat de resultaten die je krijgt for each platform zullen variëren en worden beïnvloed door veel verschillende factoren:

  • Tijd en dag waarop u start out
  • Aan wie uw advertentie het eerst wordt getoond (zelfs als u dezelfde doelgroep goal)
  • Seizoen
  • Wedstrijd
  • Advertentie-uitgaven

Die lijst kan maar doorgaan. En “het algoritme” is een lastig iets dat niet precies onder de knie kan worden vanwege de onbekende en oncontroleerbare factoren.

Zie je, als het ene platform beter was dan het andere, zou iedereen dat gebruiken!

En als je hebt gehoord dat “jouw publiek” misschien op de een boven de ander staat … moet je die gedachte uit het raam gooien.

Volgens statista.com“Fb heeft ongeveer 2,93 miljard maandelijkse actieve gebruikers vanaf het eerste kwartaal van 2022” en “is het meest gebruikte on the web sociale netwerk ter wereld”.

Instagram heeft daarentegen ongeveer 1 miljard maandelijkse actieve gebruikers.

MAAR… het maakt niet uit wie uw doelgroep is, uw targetingopties worden in Advertentiebeheer op dezelfde EXACTE manier geselecteerd voor beide platforms… met dezelfde EXACTE gegevens.

Het kan waar zijn dat MEER van uw publiek actief is op een van de platforms, maar ze zijn zeker op beide platforms en dat zou niet de belangrijkste aspect moeten zijn bij het plaatsen van uw advertenties… vooral als u een kleiner advertentiebudget heeft.

Wat een slimme marketeer zal doen, is zijn advertentie testen op zowel Facebook als Instagram, de resultaten beoordelen en als het ene platform het andere sterk overtreft, dan kun je al je advertentie-uitgaven of meer naar dat platform verplaatsen.

Satisfied andere woorden, het gebruik van de gegevens die u verzamelt, is waarom het antwoord ook HET AFHANKELIJK is. Dus…

STAP 1: Examination BEIDE platforms

STAP 2: AFHANKELIJK van de resultaten, besluit om doorway te gaan achieved een of beide

Maar hier wordt het een beetje ingewikkelder.

Facebook-advertenties en Instagram-advertenties hebben verschillende “plaatsings” -opties! Je zag ongeveer de helft in de gif hierboven, maar er zijn er echt ongeveer 2 dozijn.

DESKUNDIGE Tip: Als je web begint, concentreer je dan op mobiel Feeds en verhalen. Nadat u resultaten begint te zien die u bevallen, kunt u andere advertentieplaatsingen testen.

Nu zijn er zeker meer dan dit, maar de grootste belangrijkste verschillen om op te letten bij het uitvoeren van een Fb-advertentie versus Instagram zijn:

Videolengte

Meta verandert altijd de regels in excess of hoe lang een videoadvertentie magazine zijn for each system en plaatsing. Het bedrijf raadt aan om kortere video’s te maken, minder dan 30 seconden. Neem die aanbeveling echter achieved een korreltje zout. Langere video’s kunnen het nog steeds heel goed doen ALS ze een goede HOOK hebben (eerste paar seconden die je kijker trekken), en ook nuttig, vermakelijk of beide zijn. Dat gezegd hebbende, raad ik aan om indien mogelijk korter te gaan en het onder de 2 minuten te houden, zodat je je video zonder problemen op beide platforms kunt uitvoeren.

Afmetingen video clip- en beeldadvertentie

Nogmaals, dit is niet alleen een verschil per system. Het hangt af van uw advertentieplaatsing. U kunt eenvoudig alle aanbevolen aspecten for each plaatsing opzoeken (ook weergegeven tijdens het maken van uw advertentie). Maar als u zich niet bezig wilt houden achieved verschillende afmetingen voor verschillende plaatsingen, is de meest universele en finest geoptimaliseerde verhouding voor uw inhoud een verhouding van 1:1 of 4:5 fulfilled een

resolutie van minimaal 1080 x 1080 pixels.

Tekstlengte

Het geschreven gedeelte van uw advertentie heeft limieten op Instagram – satisfied een optimum van 2200 tekens en een “aanbevolen” utmost van slechts 125 tekens. U hoort misschien dat het beter is om een ​​kortere advertentietekst of kortere tekst in uw advertenties te hebben. Op Instagram ben ik het ermee eens dat korter meestal de beste keuze is, maar nogmaals … dat is niet altijd waar of noodzakelijkerwijs vaak waar. Wees niet bang om dat utmost te halen als je bent een geweldige copywriter. Op foundation van de miljoenen pounds aan gegevens die ik heb gezien, kunnen korte en lange tekst even goed presteren, vooral op Facebook. De grootste variable in hoe uw tekst presteert, is hoe boeiend en goed gestructureerd het schrijven eigenlijk is.

Tip VAN Specialist: Voeg een more spatie toe tussen zinnen. Gebruik opsommingstekens om het er minder overweldigend uit te laten zien. Laat het gemoedelijk klinken (alsof je satisfied een vriend praat).

Tekstlocatie

Op de Fb-nieuwsfeed staat de primaire tekst boven de knop en movie/afbeelding. Op Instagram’s nieuwsfeed staat het onder de knop en afbeelding/online video. En op Instagram Tales staat het onder de video clip maar boven de knop. Dus als u iemand doorverwijst waar hij moet klikken, zorg er dan voor dat u op de juiste manier navigeert doorway ‘Klik op de knop hierboven’ of ‘Klik op de knop ‘Meer informatie’ onder de video’ te schrijven op basis van uw advertentieplaatsing.

Het is belangrijk op te merken dat Verhalen en Rollen behoorlijk verschillen van Nieuwsfeed-advertenties en kunnen worden weergegeven zonder enige berichttekst.

Als we in alle verschillen tussen alle advertentieplaatsingen wilden duiken, zou dit artikel minstens 5x zo lang zijn … en zou het je waarschijnlijk in de war brengen.

Dus voor nu hoop ik dat dit je heeft geholpen de belangrijkste verschillen te begrijpen, het belang van het testen van je advertenties op verschillende plaatsingen en je niet te beperken tot alleen Facebook- of Instagram-advertenties!



Next Post

YouTube: het beste platform om merkstrategieën te ontwikkelen en uit te voeren met Truman Hedding

Het creëren van een gedenkwaardig merk kost tijd, maar er is geen manier om het meest bekend te worden in uw area of interest zonder te bouwen. Om merkstrategieën te bespreken en YouTube te gebruiken om het verhaal van uw merk te vertellen, werden Jim Boykin, oprichter en CEO van […]
Influencers zijn de sleutel tot het omslagpunt