December 9, 2022

Difference Business

Meesters van het bedrijfsleven

| Cultuur eet technologie als ontbijt

|  Cultuur eet technologie als ontbijt

Een snelle vrijdagherinnering dat we ons moeten concentreren op wat belangrijk is, ondanks alle dagelijkse complexiteit en uitdagingen van technologie!…

Al te vaak zie ik projecten mislukken, niet omdat de technologieën niet werken, maar omdat er niet genoeg aandacht is besteed aan de mensen die op de vlucht zijn.

Zo is enkele jaren geleden een directiedashboardproject bijna ontspoord door een van de directieassistenten. Het dashboard is ontworpen om vele uren handmatig werk te vervangen en te automatiseren dat de assistent al jaren deed.

Het IT-team negeerde naïef de implicaties voor de assistent zelf. Ze werd niet bedankt voor al het harde werk dat ze experienced gedaan, dat was essentieel voor het runnen van het bedrijf. Ondanks haar diepgaande abilities in welke gegevens nodig waren, welke problemen er waren achieved de gegevensbronnen, enz., werd ze niet bij het project betrokken. Niemand maakte plannen hoe ze haar experience elders kon gebruiken om het bedrijf te helpen.

Geconfronteerd achieved wat neerkwam op een grote degradatie, verzette ze zich tegen het job. Gezien haar knowledge kon ze aangeven op welke manieren het challenge minder waardevolle informatie zou opleveren dan haar sterk op maat gemaakte handmatige proces, en kreeg ze de steun van de leidinggevenden die al hadden wat ze wilden.

Uiteindelijk kwam iemand tot bezinning, hielp haar bij de overgang naar een rol die meer was aangepast aan haar datavaardigheden en zorgde ervoor dat het IT-crew nauw met haar samenwerkte om een ​​nog beter resultaat voor de leidinggevenden te leveren.

Dergelijke “cultuurblindheid” vormt vaak de kern van mislukte technologieprojecten. Om Upton Sinclair een beetje verkeerd te citeren: “Het is moeilijk om iemand iets te laten begrijpen, wanneer hun salaris ervan afhangt dat ze het niet begrijpen.” In dit geval is het van toepassing op de assistent, maar ook op het IT-personeel dat, misschien onbewust, te weinig heeft geïnvesteerd in al dat “menselijke gedoe” – zoals het bereiken van de mensen die het vandaag doen – omdat het “in de weg zou staan” van het opleveren van het project…