CMO’s verhogen het vuur op door de klant geleide groei-inzichten

Natalie Small

Kies de klant in een zee van belanghebbenden.

We organiseerden onlangs een persoonlijk klantgericht evenement genaamd G2 Summer months Social en ontvingen meer dan honderd klanten en marktleiders. Het evenement was de perfecte gelegenheid voor mensen om fulfilled elkaar in contact te komen en meer te leren over het belang van focus op klanten.

Onze eigen CMO, Amanda Malkoorganiseerde een panel fulfilled drie van de beste B2B-CMO’s om te praten in excess of klantgerichte groei, het belang ervan en wat belangrijk is achieved betrekking tot het werven en behouden van klanten.

Het panel was een krachtpatser van vrouwen: Maria PergolinoGMO van Actieve Campagne Latané ConantGMO van 6feeling en Jamie GilpinCMO bij Spruit Sociaal – drie van de topleiders in hun respectievelijke softwarecategorieën. Alle panelleden zijn toonaangevende marketingprofessionals en hebben uitgebreide kennis around het navigeren doorway de wereld van het stimuleren van marketinginspanningen door middel van de intentie van de klant.

G2_SummerSocial-6944Van one-way links naar rechts: Amanda Malko, Maria Pergolino, Latané Conant, Jamie Gilpin

De ware betekenis van een klantgericht bedrijf

Alle grote bedrijven begrijpen de noodzaak om te investeren in mensen en processen die zich richten op klantsituaties, percepties en verwachtingen. Klantgerichte groei begint met het op één lijn brengen van doelen binnen een organisatie door empathie te tonen voor de beoogde gebruiker en de klant centraal te stellen in de operaties en uitbreidingsstrategieën.

“Soms is de stem van de klant, en klantgericht zijn, eigenlijk gewoon je klanten bij elkaar brengen om van elkaar te leren.”

Amanda Malko
CMO bij G2

Jamie Gilpin stelt een kritische vraag bij het toelichten van haar ervaring fulfilled het versterken van een klantgericht bedrijf: “Wat is het? niet klantgericht zijn?”

Met de marketingcategorie voor sociale media die de afgelopen vijf jaar een enorme verschuiving heeft ondergaan, realiseerde Gilpin zich al vroeg dat oplossingen en hun gebruiksscenario’s zullen blijven evolueren in veranderende economische en mondiale omstandigheden. Ze leidt fulfilled het principe dat klantgerichte groei niet langer een strategie kan zijn, maar een bedrijfsethos moet zijn voor elk succesvol bedrijf.

Voor Maria Pergolino, gebruik makend van stem van de klant heeft alles te maken achieved hen uitnodigen om verhalen te delen, het merchandise te begrijpen en ernaar te streven klanten te bedienen die misschien niet de juiste software hebben gevonden.

Pergolino legt uit dat het niet alleen gaat om hoe goed het marketingteam is in het vertellen van verhalen, maar ook om het gemak waarmee klanten het item kunnen beschrijven en de problemen die het voor hen oplost.

De ABM-categorie op G2 wordt steeds moeilijker te rangschikken, maar 6sense heeft waarde gecreëerd doorway middel van twee klantgerichte strategieën:

  1. Huidige klantenfeedback
  2. Marktfeedback

Latané Conant stelt dat hoewel het luisteren naar klantbeoordelingen en responses van vitaal belang is, een geweldige oplossing moet kunnen anticiperen op waar de markt naartoe gaat. Een bedrijf kan de klanten van vandaag op een veel beter geïnformeerde manier bedienen als het gebruikers kan helpen om hun concurrenten voor te blijven.

Een suggestie die Conant met het publiek deelt, is om klantsentiment te gebruiken voor: SaaS-recensiesites, zoals G2, woordelijk op sociale platforms en show-advertenties. Ze is van mening dat dit autoriteit benadrukt en de geloofwaardigheid van beoordelingen voor potentiële kopers vergroot.

De CMO’s zijn het er ook around eens dat het extraheren van informatie uit klantrecensies en het ontleden van gegevens die zijn verkregen uit: Rasterrapporten biedt zakelijke inzichten in categorieverschuivingen en productpositionering.

De kracht van het integreren van klantinzichten in elk organisatieproces

Het optimaliseren van de klantervaring en het traject is onmogelijk zonder inzichten te gebruiken om te begrijpen waarom klanten doen wat ze doen. Geweldige marketing and advertising richt zich zowel op het genereren van inzichten als het omzetten van de informatie in bruikbare en toegankelijke informatie.

Klantinzichten moeten voorop staan ​​bij datagestuurde beslissingen voor de moderne marketeer.

De leiders van Sprout Social erkennen dat het gemakkelijk is om klantgericht te zijn als je aan jezelf verkoopt. Gilpin gaat dieper in op deze mentaliteit doorway te zeggen dat ze het managementteam voor sociale media van het bedrijf als haar primaire doelgroep op gebruikersniveau beschouwt.

Het is van cruciaal belang voor marketingafdelingen om te communiceren fulfilled verkoopteams fulfilled behulp van verzamelde klantrecensies om hen te informeren in excess of het klantsentiment.

Een van Pergolino’s meest impactvolle campagnes is om medewerkers hun productaanbod te laten gebruiken om gepersonaliseerde gebruiksscenario’s voor de softwareoplossing te creëren. Ze raadt aan om te vieren hoe medewerkers het platform gebruiken om de motivatie en empathie voor het product en de klanten te vergroten.

Conant heeft ontdekt dat het benutten van klantinzichten door middel van communitybuilding de belangrijkste manier is om teams enthousiast te maken voor klantinteracties. Interessant is dat ze klantcommunity-statistieken evalueert door middel van klantparticipatie, niet door inkomsten.

G2’s CMO, Amanda Malko, deed zijn intrede door te zeggen dat klantgerichtheid wordt bevorderd door klanten samen te brengen om comments en ideeën te delen en van elkaar te leren.

G2_SummerSocial-6751

De manier om de hartslag van de klant te meten, is through grassroots-promoting

“Als bedrijven beginnen en het klantgevoel willen vasthouden, wat zou je hen dan adviseren te doen?”

Voor kleine bedrijven en ondernemers met beperkte middelen kan het ontwikkelen van marketingstrategieën om de behoeften en motivaties van klanten beter te begrijpen een onhaalbare prestatie lijken.

Maar onze panelleden leken daar anders around te denken en raden aan om bij de foundation te beginnen, zoals mond-tot-mondreclame en de telefoon opnemen om met klanten te praten.

Gilpin, een groot voorstander van het cultiveren van luisteren als een vaardigheid, is van mening dat waardevolle klantinzichten kunnen worden verzameld door simpelweg te luisteren naar verkoopgesprekken en rechtstreeks achieved klanten in call te komen. Doorway deze gesprekken te voeren, kunnen marketeers volledig begrijpen hoe het product wordt gebruikt, de reikwijdte ervan en de uitdagingen waarmee gebruikers worden geconfronteerd.

“Wees een luisteraar en het maakt niet uit of je een samengesteld team hebt of alleen werkt.”

Jamie Gilpin
CMO bij Sprout Social

Een ander geweldig perspectief kwam van Pergolino, die haar reis deelde om alleen bedrijven te ontdekken met de stem van de klant als onderdeel van hun DNA. Wanneer organisaties en leiders ervoor kiezen om uit te groeien tot bedrijven die net zo veel om klanten geven als om hun producten, behalen ze een concurrentievoordeel.

Ja, gegevens van internet promotorscores (NPS) en casestudies zijn belangrijk, maar dat geldt ook voor verteerbare stukjes informatie die zijn verzameld uit klantinterviews. Het team van Conant zorgt ervoor dat verkoopdeals, winsten en verliezen maandelijks worden verzameld en gedeeld door de hele organisatie. Deze goedkope strategie, zegt ze, is statistisch appropriate en helpt het klantverhaal te vertellen aan interne belanghebbenden.

Zoek bij twijfel klanten op

De authorities hebben gesproken en het oordeel is bekend: het moet altijd about de klanten gaan. B2B-bedrijven hebben een uniek voordeel bij het benutten van responses van klanten om de relatie tussen het merchandise en zijn klanten te begrijpen.

Het opbouwen van een marketing and advertising- en algemene klantgerichte bedrijfsstrategie is essentieel voor het creëren van langdurige klantrelaties en een sterke merkwaarde, en het creëren van feedbackloops om te kunnen voldoen aan veranderende klantbehoeften.

Klaar om uw bedrijf te transformeren naar een klantgericht bedrijf? Ontdek hoe leading SaaS-merken de categorieën van G2 gebruiken om zichzelf te positioneren als marktleiders.

Next Post

Apple, HP Enterprise lopen risico op een enorm nadeel als zich een recessie voordoet

Massimo Giachetti/iStock Redactioneel through Getty Photos Recessiepraat is overal, aangezien de wereldeconomie te maken heeft met stijgende prijzen, stijgende rentetarieven en geopolitieke instabiliteit. En aangezien dergelijke problemen binnenkort weinig tekenen van afname vertonen, zei een rapport van Goldman Sachs: bedrijven zoals Apple (NASDAQ:AAPL), HP Company (NYSE:HPE) en Corsair Gaming (NASDAQ:CRSR) […]