Binnen het ontstaan ​​- en de evolutie – van ‘Domo on Data’-blogs

Natalie Small

Terwijl data- en analysegoeroes Ben Schein (foto, links) en Jace McLean (rechts) klaar zijn om hun 30e “Domo on Data” blogpost volgende week te publiceren, nam ik contact op met het in Minnesota gevestigde paar om hen wat vragen te stellen over het Domo-blog categorie waren ze zo behulpzaam bij de lancering eind vorig jaar.

Voor het geval je er nog geen hebt gelezen, berichten “Domo on Data” meestal focus over een onderwerp van mondiaal – of in ieder geval nationaal – belang, met grafieken die de kracht van Domo’s mogelijkheden voor gegevensanalyse en inzichten demonstreren.

Als Domo’s vice-president van gegevensnieuwsgierigheid, koos Ben ervoor om mijn vragen namens het duo te beantwoorden. Hier is hoe hij antwoordde.

Vraag: Bedankt dat je een paar minuten hebt genomen om dit te doen, Ben. Ik denk dat het eerste dat lezers misschien willen weten, is wat ‘Domo on Data’ heeft veroorzaakt? Waarom vond je het nodig om zo’n blogcategorie te creëren?

A: Veel hiervan gaat terug op de COVID-tracker die we aan het begin van de pandemie hebben gemaakt. Daarvoor heb ik veel gesproken en geadviseerd bij Domo, en heb ik ook wat werk gedaan aan het intern analyseren van onze gegevens. Maar het was altijd meer conceptueel. Toen kwam COVID-19 en werd de tracker een echte, productiegerichte hulpbron. Het was niet alleen een geweldige openbare dienst, maar ook een geweldige manier om over de kracht van Domo te praten.

Toen we de tracker lanceerden, was het slechts een enkele Domo-pagina die Domo Everywhere gebruikte. Het kan zo nodig worden bijgewerkt. Maar toen we het in professionele HTML begonnen in te pakken, werd het een beetje moeilijker om wijzigingen aan te brengen.

Dus een deel van “Domo on Data” was om terug te keren naar Domo’s low-code en data-agility roots. We hebben met ons webteam een ​​aantal aanpassingen gedaan in (contentmanagementsysteem) WordPress dus we zouden een optie kunnen hebben om Domo-pagina’s zoveel in te sluiten als we nodig hadden, maar ze toch correct aan te passen aan mobiel. Nu kunnen we veel sneller handelen.

V: Had je een doel voor ogen toen je “Domo on Data” lanceerde?

A: Onze doelen waren om snel content naar buiten te brengen en een duurzame manier te creëren om meer aandacht te trekken voor Domo-content. We plaatsten één bericht per week totdat we ons realiseerden dat om de week een duurzamere cadans was.

V: Op welk bericht ben je tot nu toe het meest trots en/of heb je het meeste plezier gehad bij het maken?

A: Het is moeilijk om er maar één te kiezen. Het is alsof je je favoriete kind kiest, weet je. Maar ik heb er echt van genoten om de BLS (US Bureau of Labor Statistics) gegevens over zowel inflatie als ontslag. En hoewel de gegevens openbaar beschikbaar zijn, is het best gaaf om te zien hoe Domo ons kan helpen deze beter te organiseren voor analyse, wat zoveel van onze klanten interesseert. De gegevens zijn er misschien, maar ze hebben flexibele tools nodig om die laatste mijl naar inzicht te brengen.

Ik ben er ook trots op dat we manieren hebben gevonden om meer innovatieve nieuwe functies in Domo te benadrukken, zoals DDX Bricks, Jupyter Notebook voor het automatiseren van lastige gegevens of het schrapen van websites, en de nieuwe FIXED-functies.

V: Wat is de reactie van de lezer tot nu toe, zowel intern als van klanten?

A: Nou, volgens de gegevens was het geweldig. We hebben meer dan 8.000 unieke bezoekers gegenereerd en waren de afgelopen zes maanden goed voor ongeveer 22% van het totale aantal blogbezoeken. Een deel van de reacties komt via LinkedIn-opmerkingen of -teksten, en een deel komt van klanten die nieuwsgierig zijn naar hoe ze de gegevens zelf kunnen gebruiken. (We hebben feeds opgezet voor een paar klanten die erom vroegen). Het staat hoog op mijn lijst om ervoor te zorgen dat we een gemakkelijkere manier hebben om sommige gegevens te delen.

V: Je gebruikt duidelijk actuele onderwerpen om mensen te informeren over de kracht van Domo, maar wat hebben? jij geleerd van dit project/deze oefening?

Ik heb opnieuw geleerd – of ben er keer op keer aan herinnerd – van de kracht van gegevens, zowel bij het maken van de berichten als bij het bewaken van de statistieken om te begrijpen wat mensen aanspreekt. Hoewel we hebben gewerkt om dit zeer wendbaar te maken zonder een hoop afhankelijkheden, is er nog steeds veel hulp nodig om het te laten gebeuren.

Met andere woorden, een groot deel van de eer gaat naar de webontwikkelaars die ons hebben ingesteld in WordPress; ons creatieve team, dat uitstekend werk levert bij het vinden van ondersteunende afbeeldingen voor elke post; ons social media-team, dat de berichten laat circuleren; en natuurlijk mijn partner in crime, Jace, die veel van de posten bestuurt en een constante gedachtepartner is op deze reis. We gaan snel, maar er is wel een dorp voor nodig.

De post Inside the making – and evolution – of ‘Domo on Data’ blogs verscheen voor het eerst op Blog.

Next Post

Wat automatiseren we in marketing en martech in 2022, en wie automatiseert het?

Excuses voor de stilte bij het posten. Ik nam een ​​lange, broodnodige familievakantie – bijna volledig digitaal vrij. Ik zit nu weer in het zadel, opgeladen en weer vol energie in excess of alles wat er in martech gebeurt. Fulfilled een enorme achterstand aan toffe dingen om satisfied je te […]