HubSpot heeft onlangs zijn Inbound 2022-conferentie afgerond en er valt veel uit te pakken! Terwijl het doel was om een vinger aan de pols te houden van wat de toekomst biedt in het bedrijfsleven, en het is onnodig om te zeggen dat we wegkwamen in de wetenschap dat er een aantal substantiële verschuivingen op komst zijn.
Wat betekent dit allemaal voor jou? Blijf lezen voor onze belangrijkste tips van Inbound 2022.
Naast sprekers van bedrijven als Google en JPMorgan Case, bracht Inbound opmerkelijke digitale marketeers zoals Neil Patel en Sam Parren grote bekende namen als Barack Obama en Jane Goodall.
Maar te midden van dat alles hebben we geluisterd naar de leidinggevenden en mede-oprichters van HubSpot terwijl ze hun strategieën bespraken om met veranderende markttrends om te gaan. Als het bedrijf dat pionierde met inbound marketing, is het een goed idee om te luisteren wanneer HubSpot zegt ergens aandacht aan te besteden.
En HubSpot brengt een aantal opmerkelijke veranderingen aan, niet alleen in het platform, maar ook in de algehele inbound marketingstrategie.
Strategieverschuiving: de toenemende rol van door mensen geleide inhoud
Veel van de marketingtactieken die een paar jaar geleden goed werkten, beginnen wat van hun glans te verliezen. Digitale advertenties zijn duurder geworden (en vaak minder effectief), de SEO-concurrentie wordt heviger en elk bedrijf lijkt het belang van contentmarketing tijdens de pandemie te hebben ontdekt. Kortom, het internet voelt tegenwoordig een beetje verzadigd aan.
Dus hoe bestrijden bedrijven dit? Met een mensgerichte oplossing.
Het eerste deel ervan, dat centraal staat in onze aanpak bij Simple Strat, is de grotere nadruk op unieke, originele en waardevolle online content. Deze inhoud is gemaakt met het publiek in het achterhoofd (in plaats van een algoritme), om ze te entertainen, te onderwijzen en te plezieren – om jezelf als een betrouwbare expert te vestigen voordat de klant zelfs maar klaar is om te kopen.
Voorbeeld: video’s van experts op YouTube
Het volgende deel van de oplossing, waarop HubSpot de nadruk legt, komt van een groeiend verlangen naar een grotere menselijke verbinding. Tussen werken op afstand, een steeds meer online bevolking en scepsis voor informatiebronnen, zijn er meer gevoelens van ontkoppeling en digitale vermoeidheid.
Klanten willen de echte mensen kennen achter wat ze online zien. Kan ik ze vertrouwen? Vind ik ze leuk? Voel ik me onderdeel van hun gemeenschap?
Daartoe leunt HubSpot Academy op een “mensgerichte” inhoudsstijl, zoals het inhuren van meer “professoren” voor HubSpot Academy en het geven van persoonlijke merken (zoals ze hebben gedaan met ervaren instructeur Kyle Jepson). Ze lanceren ook een nieuwe en verbeterde HubSpot-community genaamd Connect.com.
We zien ook dat de media het voortouw nemen, met de nadruk op HubSpot’s “Podcast Stage” bij Inbound, waar veel sprekers het belang van door mensen geleide inhoud opnieuw benadrukten.
Dit betekent dat uw klanten willen zien en contact willen maken met jij — de mensen achter het bedrijf.
Voorbeelden van door mensen geleide inhoud
Kyle Jepson van HubSpot
Alleen al de aanwezigheid van Kyle op YouTube als professor is omhooggeschoten in vergelijking met de… HubSpot Academie zichzelf volgen, en HubSpot heeft dit in hun voordeel gebruikt.
Brett McGrath van The Juice
Een goed voorbeeld van geweldige persoonlijke inhoud is with Het sapwaar VP Marketing Brett McGrath de “Moderne marketeers” podcast om waardevolle inzichten voor marketeers te delen. Deze organische contentstrategie zorgt voor naamsbekendheid voor Brett, en op zijn beurt voor The Juice.
Zed Williamson van TrackableMed
Zed Williamson van TrackableMed helpt particuliere praktijken en medtech-bedrijven de vraag van patiënten te versnellen. Maar Zed vestigt verder zijn reputatie als industrie-expert als gastheer van de Medische verkoopversneller podcast, waarbij marktleiders worden uitgenodigd om waardevolle inzichten en ervaringen voor luisteraars te bespreken.
Mike Rizzo van MarketingOps
MarketingOps biedt een educatieve gemeenschap voor professionals op het gebied van marketingoperaties, en daarbinnen helpt Mike Rizzo met host MOOPS.TV, waar gasten grote fouten bespreken die ze hebben gemaakt in marketing. Dit creëert een leuke community waar mensen openlijk kunnen praten over de dingen die ze als marketeers verkeerd hebben gedaan. Zijn slappe community organiseert gesprekken met meer dan 3.000 marketingops-professionals en deze trend is nog maar het begin.
We implementeren deze mensgerichte strategie al geruime tijd voor veel klanten, dus we zijn van plan er verder op in te gaan als een primaire methode voor merkbekendheid en een leidende drijfveer voor uw bedrijf.
HubSpot-updates: een meer verbonden platform
Afgezien van al het gepraat over de strategie, kondigde HubSpot tijdens Inbound 2022 veel platformupdates aan. Sommige hiervan waren eenvoudigweg herontwerpen van bestaande functies, maar een centraal thema was dat het voor gebruikers gemakkelijker werd om zich meer te concentreren op contact met klanten, en minder op de nitty zanderige dingen zoals het beheren van integraties en gegevens.
HubSpot’s Chief Product Officer, Stephanie Cuthbertson, sprak met de gebieden van ontkoppeling in de markt, en hoe het HubSpot-platform deze aanpakt (bekijk Cuthbertsons video hier). Naast de algemene culturele kloof, benadrukte ze de kloof tussen bedrijven en klanten, en de datasilo’s binnen bedrijven.
Ook worden gegevens losgekoppeld en worden verouderde platforms en oplossingen nu aan elkaar geknoopt.
Met deze nieuwe updates wil HubSpot je helpen om diepere, duurzamere verbindingen met klanten op te bouwen, om tegemoet te komen aan het toenemende verlangen van klanten naar menselijke verbinding.
“Verbind uw gegevens, uw klanten en uw gemeenschap, allemaal op één plek”
Sommige nieuwe functies van HubSpot maken het eenvoudiger dan ooit om uw bedrijf te stroomlijnen en alles te verbinden, van verdachte tot prospect, tot verkoop, tot klant en tot operaties.
Dit omvat veel meer integraties, voor alles van facturering en boekhouding tot e-commerce productbibliotheken. Het biedt ook eenvoudigere manieren om uw gegevens te beheren:
- Met de custom object builder kunt u een aangepast datamodel opzetten met klikken in plaats van code. Met eigendomsvalidaties kunt u de gegevensinvoer consistenter maken en een einde maken aan de hoofdpijn met rommelige, onvolledige of gebrekkige gegevens.
- In het ‘data quality command center’ biedt HubSpot nu inzicht in de gezondheid van al je data, op één centrale plek. Hiermee kunt u bijvoorbeeld verouderde eigenschappen en integratieknelpunten identificeren, zodat u kunt zien wanneer een integratie problemen ondervindt.
Laten we eens kijken naar enkele andere belangrijke updates waarvan u misschien wilt profiteren.
Een naadloze en gecentraliseerde Marketing Hub
Voor de marketinghub kun je je klanten verbinden via één uniform platform, zodat je minder tools hebt om door te bladeren en een eenvoudige, gecentraliseerde plek om inzichten te analyseren.
Marketingcampagnes krijgen een meer gecentraliseerde rol als ‘commandocentrum’, waarmee u omnichannel-ervaringen voor uw klanten kunt creëren en coördineren.
- Binnen campagnes kunnen teams samenwerken met behulp van één uniforme agenda en discussielijnen voor opmerkingen, met een takenlijst die is gekoppeld aan uw middelen.
- Bekijk inkomsten en dealtoewijzing vanuit de tool en voeg budgetnummers toe voor betere rapportage.
- Iedereen in het marketingteam kan nu gemakkelijker betrokkenheid en prestaties meten via verschillende kanalen, helemaal tot aan de aankoop.
- Er is een bètaversie van klantreisanalyse uit, wat betekent dat je nu elke betrokkenheid kunt zien, om te helpen begrijpen wat werkt en wat niet. Dit geeft u een gedetailleerd inzicht in uw klantreizen, zodat u gegevens over advertenties, e-mail, paginaweergaven, media en meer allemaal op één plek kunt bekijken.
*Pro-tip: wil je je aanmelden voor bètafuncties? Klik op je profielfoto in de rechterbovenhoek van een HubSpot-pagina en klik vervolgens op Productupdates. Klik in de linkernavigatiebalk onder Vroege toegang op ‘Bèta’s’ en vervolgens op de knop ‘Deelnemen aan bèta’. U kunt zich op elk moment weer afmelden.
Betere inzichten en prognoses in Sales Hub
Voor verkoop zijn nieuwe updates gericht op het creëren van betere zichtbaarheid en toegang tot inzichten uit uw pijplijn.
- Beheerders hebben betere toegang tot klantinzichten door maximaal vier eigenschappen te selecteren om ‘bordkaarten’ van al hun pijplijnobjecten weer te geven – van deals en tickets tot aangepaste objecten.
- Met belangrijke informatie vooraan en centraal, kunnen verkoopleiders: deals gemakkelijker beheren (en sluit ze sneller).
- Dealbeheer heeft ook een update gekregen, met de introductie van fiscale prognoses, een sterkere integratie tussen deals en prognoses, en een nieuwe doelentool (met teamdoelen).
Met deze nieuwe functies kunt u de CRM aanpassen om te laten zien welke eigendommen en deals het belangrijkst zijn voor uw bedrijf, zodat initiatieven met een hoge prioriteit top-of-mind blijven.
Een persoonlijkere Service Hub
Voor klantenservice heeft HubSpot nieuwe gemakken voor klantverbinding uitgerold.
- HubSpot test een WhatsApp-integratie in bèta, zodat je WhatsApp kunt gebruiken als een berichtenkanaal in een gedeelde inbox, en via deze kunt communiceren met prospects en klanten. Al deze gesprekken kunnen worden opgeslagen in het CRM. (Deze functie zal vooral van invloed zijn op niet-Amerikaanse markten waar WhatsApp-gebruik alomtegenwoordig is).
- Ze hebben ook gelanceerd inkomend bellen dit jaar, zodat servicemedewerkers nu rechtstreeks op hun persoonlijke telefoon kunnen bellen en gebeld worden. Met telefoonnummers die u hier hebt verkregen, kunt u eenvoudig opnemen, transcriberen en coachen – rechtstreeks vanuit het CRM.
Deze nieuwe functies helpen serviceteams om een meer gepersonaliseerde ervaring voor klanten te creëren, ze op het juiste moment te betrekken en automatisch klantgegevens beter georganiseerd te houden.
Het leven van B2B-bedrijven gemakkelijker maken
U kunt nu eenvoudig links, formulieren, offertes, e-mails met links en zelfs betaalde vergaderingen maken waarop uw klanten kunnen klikken om te betalen.
Voor Amerikaanse bedrijven biedt HubSpot’s “betalingen” -functie een meer gestroomlijnde koperservaring en versnelt uw offerte-tot-geld-tijdlijn. Telkens wanneer een nieuwe offerte wordt gegenereerd in HubSpot, kunnen kopers deze in één stap accepteren en hun betalingsgegevens invoeren.
Op weg naar een vlottere klantervaring
Als er één belangrijke afhaalmogelijkheid is van Inbound 2022, dan is het om meer moeite te doen om te begrijpen wat uw klant ziet en voelt vanaf het moment dat ze voor het eerst op uw website terechtkomen en tijdens hun kooptraject – helemaal tot aan het verkoopproces, en zelfs hun onboarding proces.
Hoe groter een bedrijf wordt, hoe gemakkelijker het is om precies te vergeten hoe de koopervaring van uw klant eruitziet. Hoeveel potentiële klanten verliest u mogelijk door onoplettendheid in uw marketing- of verkoopprocessen? Het is niet altijd gemakkelijk om te zien wanneer u diep in het onkruid van uw bedrijf zit.
Met al deze updates wordt het veel gemakkelijker om HubSpot te gebruiken om een plezierige ervaring voor klanten te creëren en om ervoor te zorgen dat ze van begin tot eind blij met je zijn.
Bonus:
Hier is een Simple Strat-teamfoto met enkele leidinggevenden bij HubSpot, Dharmesh en Yamini – of in ieder geval… hun hoofd.
More Stories
What Is The Importance of Digital Marketing for Branding?
6 Mistakes That Can Ruin Your Online Travel Business
Surefire Means of Promoting Online Branding