December 9, 2022

Difference Business

Meesters van het bedrijfsleven

AI voor verkoop en marketing: Q&A met Streamly

AI for Sales and Marketing: Q&A with Streamly

Ik experienced het genoegen om fulfilled het Streamly-crew te praten tijdens Information Marketing Wereld in excess of mijn favoriete onderwerp: hoe je kunstmatige intelligentie (AI) kunt toepassen op revenue en marketing and advertising.

Voor de context, Stroomly is het videostreamingplatform van Written content Marketing and advertising Earth satisfied door gurus geleide inhoud.

Ze stelden me een paar hele leuke vragen over AI, dus bekijk ons ​​gesprek hieronder om een ​​idee te krijgen van wat AI kan doen in profits en advertising and marketing.

Streamly: vertel ons iets above wat AI is en waarom het geweldig is voor promoting!

Als we denken aan kunstmatige intelligentie, worden onze geesten meteen gevuld met de Hollywood-versie van AI.

We denken aan T-1000 in de Terminator-filmfranchise, Details uit Star Trek, of zelfs Janet uit the Superior Area. We zijn er nog niet in termen van het hebben van een fysieke robotmarketeer of verkoper, maar misschien ooit!

Ondertussen wordt de AI waar we het vandaag in excess of hebben vooral gebruikt om device discovering-algoritmen in computer software in te bedden. Omdat het is ingebed in software program, kan AI, afhankelijk van wat de software program is en hoe de functies zijn gebouwd, marketeers of verkopers helpen efficiënter te zijn op drie manieren, waaronder:

  1. het uitvoeren van enkele van de meer repetitieve/vervelende taken
  2. voorspellen wat klanten kunnen doen om de algehele klantervaring te verbeteren
  3. marketeers helpen betere beslissingen te nemen door een enorme hoeveelheid gegevens te analyseren

Per definitie is kunstmatige intelligentie in de context van marketing and advertising en verkoop intelligentie die wordt getoond door devices die worden gebruikt om besluitvorming mogelijk te maken, resultaten te voorspellen en de efficiëntie te verbeteren.

Streamly: laten we een snelle casestudy doen. We hebben een fictief merk wasmiddel genaamd ‘Double Down’. We willen je vragen om een ​​korte strategie van 3-5 stappen te bedenken voor hoe je de advertising van dit merchandise met behulp van AI zou aanpakken.

Voordat we een strategie maken, moeten we de doelstelling verduidelijken.

Hier is het veronderstelde doel: Verdubbel de omzet voor Double Down op de Amerikaanse markt.

Mijn aanbevolen strategie zou zijn: Stimuleer de vraag met behulp van geïntegreerde campagnes by means of television-commercials, evenals betaalde en organische sociale media.

Laten we het nu hebben over hoe AI kan worden gebruikt in tv set-commercials, copywriting en sociale media.

Allereerst kunnen creatieve concepten worden gegenereerd doorway AI. McCann Japan creëerde een AI CD-initiatief (artificial intelligence resourceful director) dat creatieve concepten zou genereren. De bot bedacht een creatief notion voor een van hun klanten, Clorets kauwgom. De opdracht was: “Onmiddellijk frisse adem die 10 minuten aanhoudt.”

Bovendien, als we iemand nodig hebben om inhoud te schrijven en copywriting-taken uit te voeren, zijn er veel AI-schrijfassistent-tools die er zijn, zoals Rytr, Jasper, QuillBot en Copy.ai voor copywriting.

Hier zijn 19 uitstekende hulpmiddelen voor AI-schrijfhulp voor u om uit te checken.

En op foundation van mijn strategie moeten we Facebook-advertenties of Google-zoekwoordadvertenties weergeven.

Voor FB is er een lookalike-publieksfunctie, een AI-algoritme dat zich richt op het lookalike-publiek dat u wilt nastreven.

Voor Google-advertentiefuncties is er een vergelijkbare doelgroepfunctie die ook algoritmisch is ontworpen om u te helpen de juiste doelgroep te targeten.

Hier is de sleutel: je krijgt je lookalike-publiek niet de eerste keer goed, dus zorg ervoor dat je take a look at, check en nog eens take a look at.

Bonus: er is een populaire instrument voor het genereren van AI-afbeeldingen genaamd Craiyon. Uitchecken Craiyon.com. U kunt trefwoorden invoeren die AI zal gebruiken om afbeeldingen te genereren op basis van trefwoorden.

Craiyon is de nieuwe naam voor DALL-E mini, de populaire AI-beeldgenerator die is gemaakt doorway Boris Dayma met behulp van een open up supply genaamd Open AI.

U kunt letterlijk een eenvoudige tekstprompt invoeren, zoals een pandabeer die een basketbal onderdompelt, en er een fotorealistisch beeld van maken.

U kunt verschillende woordcombinaties proberen en de AI zal tal van concepten voor u bedenken.

Overigens kan Craiyon ook foto’s realistisch bewerken of retoucheren doorway eenvoudige beschrijvingen in natuurlijke taal te typen, vervangt het naadloos een deel van de afbeelding satisfied behulp van een proces dat in-portray wordt genoemd.

Bekijk deze online video om een ​​beter idee te krijgen van waar ik het over heb.

Streamly: vertel ons wat je doet in de AI-ruimte en hoe je er voor het eerst bij betrokken raakte?

Ik hou van technologie en zien hoe het ons leven kan verbeteren.

Ik geloof dat AI technologie naar een hoger niveau kan tillen om machines te helpen mensen beter te begrijpen en ons mogelijk te helpen onszelf beter te begrijpen.

AI is overal het is die onzichtbare hand die we niet zien. We gebruiken Waze om ons te helpen van punt A naar punt B te komen en dat wordt volledig mogelijk gemaakt doorway AI.

Google-zoekpogingen om onze vragen te beantwoorden, is ook AI aan het werk.

Netflix leert ondertussen je kijkvoorkeuren en doet aanbevelingen in excess of wat je hierna zou willen zien.

AI is overal. Ik zou graag willen weten hoe dit verder van toepassing zal zijn op profits en advertising.

Streamly: waarom zouden marketeers AI moeten overwegen?

Toen we iPhones begonnen te gebruiken, waren veel ontwikkelaars bezig fulfilled het maken van verschillende apps om aan onze verschillende behoeften te voldoen.

Er is een gezegde dat “daar een application voor is”, en dezelfde analogie is van toepassing op AI “daar is een AI-gebruik voor”. Het is dus belangrijk om de veelzijdigheid van AI en de kansen die het biedt te begrijpen.

U kunt bijvoorbeeld AI-schrijfassistenten gebruiken. Je geeft AI een quick above wat je in een alinea wilt schrijven, en de AI zal op zijn beurt een blogbericht voor je schrijven. Of u kunt gewoon een zin beginnen en AI zal deze voor u afmaken.

Afhankelijk van wat je marketingfuncties zijn, bedenk je wat je dagelijks doet. Als sommige taken repetitief zijn, wilt u misschien een Google-zoekopdracht uitvoeren om erachter te komen of er specifieke AI-instruments zijn die u kunnen helpen.

Streamly: kun je ons enkele voorbeelden geven van AI die nu voor advertising and marketing wordt gebruikt?

Welnu, als u bijvoorbeeld aan e-mailmarketing doet, kunt u AI gebruiken die is ingebed in uw marketingautomatiseringstools om uw databases verder te segmenteren.

Als u uw klanten beter wilt begrijpen, kunt u Refrain.ai gebruiken om klantenondersteuning en verkoopgesprekken op te nemen AI kan die oproepen analyseren en veel geweldige inzichten opleveren.

Streamly: wat is de beste manier om een ​​AI-strategie op te bouwen?

AI is niet de heilige graal. In de huidige termen gaat AI meer in excess of equipment studying, algoritmen en deep discovering.

Uw marketingstrategie moet nog steeds door de mens gemaakt zijn, dus denk goed na in excess of uw zakelijke doelen en doelstellingen voordat u een marketingstrategie opstelt die helpt om die contactpunten te bereiken.

Vergeet niet dat AI een middel is, geen strategie.

Ik stel voor dat mijn klanten beginnen achieved iets kleins. Als je equipment gebruikt waarin AI is ingebed, probeer er dan mee te experimenteren en kijk hoe ze voor jou werken.

Als je een info-analyseteam in huis hebt, identificeer dan een specifieke vraag die je graag beantwoord zou willen hebben, en werk dan samen met het workforce om verschillende datasets binnen en buiten het bedrijf te vinden van daaruit kunt u een product bouwen fulfilled behulp van de gegevens om mogelijke antwoorden te projecteren. Dit kan natuurlijk een budgettoewijzing vereisen om het te laten gebeuren, dus houd daar rekening mee.

Streamly: hoe vroeg moeten merken nadenken around de rol die AI zal spelen in hun marketingstrategie?

Ga nu het gesprek aan, tijdens uw jaarlijkse planningssessies. Identificeer de uitdagingen waarmee u wordt geconfronteerd en kijk of AI u kan helpen bij het oplossen van problemen.

Stel dat u werkt aan accountgebaseerde advertising voor 200 accounts. Is er, op basis van de marketingtactieken die u gaat implementeren, een manier om hun koopintentie te voorspellen op basis van hun afspraken fulfilled u? Wat kun je doen zodat ze hun interesse of koopintentie beter kunnen tonen?

Streamly: waar denk je dat de toekomst van AI in marketing and advertising naartoe zal gaan?

Vergeet niet dat ik zei dat AI doorway machines getoonde intelligentie is die bedoeld is om ons te helpen de efficiëntie te verbeteren, resultaten te voorspellen en/of beslissingen te nemen.

De toekomst van advertising zal de kracht van AI weerspiegelen om repetitieve taken in excess of te nemen die we niet willen doen, de koopbelangen van klanten te projecteren, resultaten te voorspellen en/of ons te helpen beslissingen te nemen over budgettoewijzingen, evenals optimalisatie van marketingkanalen .

Eerlijk gezegd, de lucht is de limiet.

Er is echter een duistere kant van AI, zoals diepe vervalsingen of zelfs onjuiste voorspellingen. Vergeet niet dat AI leert internet als mensen. Als we AI een afbeelding van een kat zouden geven, maar deze 10 onrechte als een vliegtuig werd bestempeld, zou de verkeerde informatie blijven hangen. Labeling of datasets zijn dus van cruciaal belang. Anders is het rubbish in en rubbish out.

Nogmaals, AI is geen wondermiddel. Uiteindelijk moet u nog steeds uw gezond verstand gebruiken en bepalen hoe u AI wilt gebruiken om uw marketingstrategie een raise te geven.

Martech Stack beheersbaar maken – 3 dingen om te weten

Hoe kunstmatige intelligentie te gebruiken in promoting

MarTech in de praktijk: kansen, tendencies en uitdagingen

Voorbeelden uit de praktijk van AI in internet marketing