December 9, 2022

Difference Business

Meesters van het bedrijfsleven

8 Google Ads-hacks die elke marketeer moet kennen

8 Google Ads-hacks die elke marketeer moet kennen

Succesvolle on the web advertenties richten zich op een specifieke doelgroep – op het juiste moment, op de juiste plaats. Maar hoe zet je een marketingcampagne op die precies dat doet?

Een smallere emphasis betekent hogere klikfrequenties, wat zich vertaalt naar nieuwe klanten. En Google Advertisements is een van de belangrijkste resources om zo’n succes te stimuleren. Maar het gebruik van Google Adverts is niet eenvoudig. Bovendien is het zeer concurrerend. Er is een beetje knowhow van verkopers nodig om een ​​positieve ROI te behalen.

Zelfs achieved geweldige organische zoekresultaten, hebben uw resultaten nog steeds een stevige increase nodig in Google Zoeken. Dat is waar Google Ads om de hoek komt kijken.

Duizenden bedrijven vertrouwen op Google Ads om hun merken te promoten en dat geldt ook voor uw concurrentie. Google Ads en betaalde advertenties moeten een wide onderdeel zijn van uw marketingstrategie. Het is de toegangspoort tot een breed scala aan klanten, die wachten om meer te weten te komen about uw merk en mogelijk loyale gebruikers van uw producten of diensten worden.

Gelukkig zijn we daarom hier vandaag. In dit bericht leer je hoe Google Adverts werkten enkele geweldige hacks om de betrokkenheid te verbeteren.

Wat is Google-advertenties?

Afbeelding: Google-advertenties

Simpel gezegd, dit is het advertentieplatform van Google. Google Advertisements werd voor het eerst gelanceerd in 2000 als Adwords. In 2018 werd de dienst omgedoopt tot Google Adverts.

Meestal vindt u Google-advertenties bovenaan de organische zoekresultaten van Google. Maar verkopers kunnen ook advertenties op verschillende kanalen weergeven. Bijvoorbeeld YouTube, Google Maps, Google Perform en zelfs op je eigen web page.

De provider stelt merken in staat om producten en diensten onder de aandacht te brengen, en op de momenten dat uw doelklanten eerder op zoek zijn naar dergelijke advertenties.

Houd er rekening mee dat Google Advertisements een Spend-for every-click on (PPC)-company is. Dat betekent dat u, de verkoper, betaalt voor elke gebruikersvertoning op een specifieke advertentie.

Verkopers kunnen ook een broad maandbudget toekennen, zodat je je uitgaven in de loop van de tijd niet overschrijdt.

Google Ads is dus ontworpen om in uw eigen tempo verkeer te genereren, de betrokkenheid van klanten te vergroten en conversies te stimuleren. Het geeft verkopers veel controle en flexibiliteit satisfied hun advertenties.

Waarom adverteren met Google Adverts?

Volgens HubSpot, Google Ads heeft een klikfrequentie van 8% en meer dan 6 miljard interacties per dag. Bovendien genereren de show-advertenties van Google ongeveer 180 miljoen maandelijkse vertoningen.

Google Advertisements loopt 20 jaar voorop en heeft ruime ervaring op het gebied van betaalde advertenties. En de statistieken spreken voor zich. Laten we kijken:

  • Google Adverts wordt weergegeven bij 41,5% van de zoekopdrachten.
  • 46% van de gebruikersklikken gaat naar de top rated 3 advertenties in de zoekresultaten.
  • Google Advertisements heeft een gemiddelde conversieratio van 75%.

More than het algemeen is de ROI voor Google Adverts 8:1. Dus voor elke dollar die aan Google Advertisements wordt besteed, verdienen merken gemiddeld acht dollar aan inkomsten.

Volgens WebFX, vergroten on-line advertenties de naamsbekendheid satisfied 80%. Het is dus logisch dat verkopers profiteren van de meest gebruikte internet site on line.

8 praktische strategies voor Google Advertisements

Misschien heb je al geprobeerd te adverteren op Google, maar satisfied tegenvallende resultaten. Daar kunnen veel redenen voor zijn, maar wanhoop niet.

Met de juiste trucs kunnen uw Google Ads-campagnes uw betrokkenheidspercentage heel goed verdubbelen. Hier volgen enkele eenvoudige, maar zeer effectieve methoden om uw advertenties op Google een raise te geven.

1. Conversies bijhouden instellen

Disruptieve reclame stelt dat 42,3% van de Google Advertisements-accounts geen conversies bijhouden. Dit is een groot onoplettendheid onder e-commerce verkopers.

Het bijhouden van conversies meet up with in feite de prestaties van uw advertentie aan de hand van vooraf bepaalde statistieken en belangrijke prestatie-indicatoren. U kunt het bijhouden van conversies instellen op het tabblad meten

Bron: Onzichtbare PPC

Het accurate bijhouden van conversies is de sleutel tot het investeren van uw advertentiebudget waar het daadwerkelijk de verkoop stimuleert. Het helpt verkopers om de downloads, aankopen en interacties van gebruikers met uw merk in de gaten te houden.

Het Helpcentrum van Google Ads biedt een total gids over: conversies bijhouden. Dit omvat monitoring op web-sites, telefoongesprekken, apps en zelfs offline.

2. Investeer in relevante zoekwoorden

Achieved het bijhouden van conversies kunt u zien welke zoekwoorden de beste resultaten opleveren. Omgekeerd vindt u ook de zoektermen die een lage ROI opleveren.

Filter de zoekwoorden die geen conversie hebben opgeleverd. Markeer ook de termen die de afgelopen tijd geen tastbaar resultaat hebben gehad.

Zodra u de resultaten heeft ontvangen, concentreert u uw advertentie-uitgaven op de zoekwoorden satisfied een hoge conversie.

Gebruik specifieke termen die u helpen de waarde van uw merk te verfijnen. Na verloop van tijd vindt u een zoekwoordenmix die de beste resultaten voor uw advertenties oplevert.

Dit vergt natuurlijk een beetje tweaken. U vindt de voor u beste zoekwoorden pas als u ze in een echte campagne heeft uitgeprobeerd. Ga vallen en opstaan ​​niet uit de weg, want het kan een efficiënte manier zijn om de combine te vinden die het beste bij u past.

3. Profiteer van uitsluitingszoekwoorden

Uitsluitingszoekwoorden zijn semi-gerelateerde zoektermen voor uw advertenties. Het is niet ideaal om op dergelijke zoekwoorden te ranken. In feite kan Google u terugtrekken uit het bod van dergelijke voorwaarden.

U kunt echter profiteren van uitsluitingszoekwoorden. De truc is om selectief te zijn in de termen die je gebruikt.

U kunt uitsluitingszoekwoorden opnemen doorway een negatief symbool voor de zoekterm te plaatsen. Bijvoorbeeld: “-jas”.

4. Zoektypen gebruiken

Satisfied zoektypen kunt u uw advertenties koppelen aan specifieke zoekopdrachten. Verkopers kunnen ervoor kiezen om dit te doen door gebruik te maken van 4 zoektypen:

  1. Breed. Dit is de standaardinstelling. Het koppelt elk trefwoord binnen een zin aan een zoekopdracht.
  2. Gewijzigd bord. Hier kunt u specifieke termen selecteren en deze vergrendelen met een zoekwoordgroep. Dus al uw zoekresultaten bevatten die term.
  3. Zin. Deze instelling koppelt zoekopdrachten aan specifieke woordgroepen in uw advertenties.
  4. Exact. Houdt uw woordgroepen intact en komt alleen overeen satisfied zoekopdrachten die de exacte trefwoordzinnen gebruiken.
5. Verhoog uw Google Ads-kwaliteitsscore

Zoals de naam al aangeeft, beoordeelt de kwaliteitsscore van Google Adverts de kwaliteit van uw advertentie. Het houdt rekening fulfilled klikfrequenties, zoekwoordrelevantie en kwaliteit van de bestemmingspagina.

Kwaliteitsscores tellen ook mee voor het bepalen van uw AdRank. Dit is de statistiek die Google in overweging neemt om de plaatsing van uw advertenties te bepalen.

Dit zijn de belangrijkste elementen die van invloed zijn op de kwaliteitsscore van Google Advertisements

Bron: Kparser

En vergeet biedingen niet om uw rating te verbeteren. Google Ads-biedingen verwijzen naar de investering die u bereid bent te betalen voor advertentieklikken.

Dus hoe beter uw kwaliteitsscore en uw biedingen, hoe beter uw advertentieplaatsing.

6. Investeer in relevante tijden en locaties

Zoals we al zeiden, kunt u satisfied Google Adverts specifieke tijden en plaatsen instellen om uw advertenties aan klanten weer te geven.

Voor betere resultaten is het cruciaal dat u weet op welke tijd en locaties uw campagnes het beste presteren. U kunt dergelijke gegevens als volgt bekijken:

  1. Aanmelden bij Google Ads
  2. Klik op “Vooraf gedefinieerde rapporten”
  3. Selecteer voor een tijdrapport de “Tijd”
    • Hier kunt u tijdframes kiezen op foundation van dagen en uren
  4. Voor een locatierapport, klik op “Geografie”

U vindt uw Google Advertisements-rapporten bovenaan het dashboard.

Bron: PPC Hubbub

Bekijk beide rapporten zorgvuldig. U vindt de beste momenten om uw advertenties weer te geven en op de locaties satisfied een hogere gebruikersinteractie.

Nadat u de gegevens heeft doorgenomen, kunt u uw biedingen opnieuw toewijzen om de betrokkenheid van uw advertentie te vergroten. Op deze manier verlaagt u uw advertentiebiedingen en genereert u tegelijkertijd conversies.

Voorbeeld van Google Ads-rapport fulfilled dagelijkse conversies vs . advertentiepositie.

Bron: Zoekmachine Land

7. Maak bestemmingspagina’s die gebruikers converteren

Een goede advertentie is slechts het eerste deel van de vergelijking. Succesvolle campagnes investeren ook in optimalisatie van bestemmingspagina’s.

Goede bestemmingspagina’s zijn meer dan het creëren van een bestemming voor klanten. Het gaat erom in te spelen op de behoeften van de gebruiker. Dit is de plek waar je hun vragen kunt oplossen, of laat zien hoe je kunt helpen om in hun behoeften te voorzien.

Zorg er ook voor dat uw bestemmingspagina dezelfde zoekwoorden gebruikt als uw advertenties. Voeg zoveel mogelijk van deze sleutelwoorden toe.

Dit zal helpen om de overgang tussen engagement en conversies soepeler te laten verlopen. Bovendien zal het je een improve geven Kwaliteitsscore.

8. Overweeg het gebruik van Google Ads-retargeting

Gebruikers hebben een paar bezoeken nodig om een ​​product van een internet site te kopen. Dit is waar Google Adverts Retargeting kan helpen.

Retargeting betekent dat u advertenties kunt laten zien aan mensen die uw site al hebben bezocht. Verkopers kunnen zelfs specifieke zoekwoordpagina’s targeten, zodat de retargeting-advertenties klanten naar specifieke pagina’s leiden.

Retargeting gebruikt cookies om gebruikers te volgen, zodat u ze kunt ‘volgen’ satisfied aangepaste advertenties. Het doel is om een ​​verstandhouding op te bouwen satisfied terugkerende gebruikers, zodat ze na verloop van tijd klanten kunnen worden.

Laatste gedachten

Het uiteindelijke doel is om uw advertenties zo pertinent mogelijk te maken. Stem uw zoekwoorden af ​​op de kop van de advertentie en kopieer deze. Kies vervolgens de beste tijd en locaties om meer klanten aan te trekken.

En onthoud, bied ze een waardevolle oplossing voor hun behoeften. Verzoek ze dan zodat ze weten dat ze je kunnen vertrouwen. Het is een lang proces, maar de resultaten zijn het waard, vooral bij het gebruik van de bovenstaande hacks.

Gebruik bovenstaande strategies om een ​​gedegen Google Adverts-campagne op te zetten. U zult in een mum van tijd webverkeer en gebruikersbetrokkenheid stimuleren!

Nieuwe call-to-action