December 9, 2022

Difference Business

Meesters van het bedrijfsleven

7 tips om geweldige e-mails te ontwerpen die converteren

Litmus

Elke e-mailmarketingcampagne heeft zijn eigen unieke doel, maar het doel is uiteindelijk om uw abonnee te overtuigen om te converteren (uw gewenste eindresultaat). Of het doel van uw e-mail nu is om mensen aan te moedigen een aankoop te doen, een merchandise te downloaden of een volledig artikel te lezen, het is belangrijk om te weten welke specifieke (en definitieve) actie u abonnees wilt laten ondernemen. Satisfied die laserfocus ben je gewapend om geweldige e-mails te ontwerpen die de aandacht trekken en abonnees overtuigen om te converteren.

Lees verder voor zeven guidelines die u kunt toepassen op uw e-mails van Litmus Electronic mail Promoting Director Jaina Mistry around hoe u precies dat kunt doen. (Willen meer te weten komen more than haar inzichten about het optimaliseren van uw e-mails voor conversie? Bekijk dit Constant Get hold of on-need webinar.)

1. Identificeer een primair doel voor uw e-mail

Als u begrijpt wat u probeert te bereiken, zal het maken van elk ander aspect van uw e-mail veel gemakkelijker zijn – van het schrijven van de kop tot het vinden van de juiste e-mailafbeeldingen die geschikt zijn voor uw publiek, tot het aanscherpen van die perfecte simply call-to-motion ( CTA) die conversies zal stimuleren.

2. Gebruik een zeer herkenbare afzendernaam

Je afzendernaam heeft de grootste invloed op het al dan niet openen van je e-mails. Web zoals je misschien niet bereid bent om een ​​telefoontje van een onbekend nummer aan te nemen, is de kans groter dat abonnees je e-mail opmerken wanneer ze het merk herkennen waarvan het afkomstig is.

Als u de naam van een persoon wilt gebruiken om de boodschap van uw organisatie informeler en toegankelijker te maken, zorg er dan voor dat u de aanwezigheid van uw merknaam behoudt, zodat uw ‘Van’-naam duidelijk is voor uw abonnee. Bij Litmus gebruiken we bijvoorbeeld een raamwerk als “[Employee Name] at Litmus” voor die e-mailcampagnes die een meer persoonlijk tintje verdienen.

bij Litmus gebruiken we een raamwerk als “[Employee Name] at Litmus” voor die e-mailcampagnes die een meer persoonlijk tintje verdienen.

3. Laat je onderwerpregel en voorbeeldtekst samenwerken

Zie uw onderwerpregel en voorbeeldtekst als partners in crime. U kunt bijvoorbeeld een vraag stellen in de onderwerpregel en deze beantwoorden (of het antwoord plagen) in de voorbeeldtekst.

Schroom niet om aanbiedingen of zelfs woorden als ‘gratis’ te gebruiken als het waar en gepast is om tot actie te komen. Dat oude e-mailmarketingaxioma dat er bepaalde woorden zijn die uw e-mails automatisch naar spam sturen, is gewoon niet meer van toepassing. (En natuurlijk kunt en moet u e-mailtests uitvoeren voordat u verzendt om de rode vlaggen te herkennen en te corrigeren die aangeven dat dit zou kunnen.)

4. Kies een lay-outstroom waardoor mensen willen lezen

Doorway best practices voor e-mailontwerp te volgen, kunt u ervoor zorgen dat u een visueel aantrekkelijke, scanbare en toegankelijke e-mail creëert.

Als het doel van uw e-mail is om te converteren (actie te stimuleren), kunnen drie opties voor e-mailontwerp bijzonder krachtig zijn.

E-mailontwerp #1: Omgekeerde piramide

E-mailontwerptechniek omgekeerde piramide

De omgekeerde piramidestructuur is geweldig voor e-mails die een CTA promoten. Het ontwerp leent zich er inherent voor om de ogen van de abonnees te leiden naar waar u wilt dat ze die duidelijke actie ondernemen.

Bij Litmus vertrouwen we sterk op dit e-mailontwerp voor de e-mails die we gebruiken om Litmus-bronnen voor believed leadership te promoten, zoals een webinar of een gids. Het strakke ontwerp is eenvoudig en effectief, fulfilled wat uiteindelijk een lange kop, een afbeelding en een paar regels tekst is.

Het onderstaande voorbeeld laat zien hoe we de omgekeerde piramide gebruiken om de aandacht te vestigen op de kop, subkop en CTA-knop bovenaan de e-mail, achieved behulp van elementen van de Z-patroontechniek.

Voorbeeld van lakmoes e-mail omgekeerde piramide

E-mailontwerp #2: Z-patroon

E-mailontwerptechniek met Z-patroon

Het e-mailontwerp met Z-patroon is geweldig voor dingen als: e-mail nieuwsbrieven-of elke e-mail waarin u echt wilt dat de lezer betrokken blijft. Het patroon van de inhoud zorgt ervoor dat het oog van de lezer van links naar rechts springt. Door afbeeldingen op te nemen, wordt de inhoud een beetje afgebroken om ze lezend te houden.

E-mailontwerp #3: F-patroon

E-mailontwerptechniek met F-patroon

Het e-mailontwerp satisfied F-patroon is vergelijkbaar achieved het Z-patroon, maar omdat de tekst en inhoud links uitgelijnd zijn, kan het voor sommigen gemakkelijker te lezen zijn. Houd hier rekening mee op basis van uw abonneepubliek.

Dit voorbeeld uit onze Litmus Weekly nieuwsbrief maakt gebruik van het F-patroon.

Litmus Wekelijkse e-mailnieuwsbrief met e-mailontwerp F-patroon

Ongeacht het e-mailontwerp dat u kiest, onthoud dat afbeeldingen er anders uit zullen zien op foundation van de e-mailclient. Het uitvoeren van grondige e-mailtests en QA voordat u op verzenden drukt, is de sleutel om te weten hoe uw e-mail er echt uit zal zien in de inbox van uw abonnees.

Als de meerderheid van uw abonnees e-mailclients gebruiken die niet automatisch afbeeldingen laden, heeft u nog steeds opties.

  • Optie 1: gebruik afbeeldingen in uw e-mail, maar vertrouw er niet op. Enable uw publiek om actie te ondernemen op uw e-mail. Zie afbeeldingen als puur decoratief.
  • Optie 2: gebruik e-mails in platte tekst. Voer assessments uit op de berichten om erachter te komen welke kopie het beste resoneert achieved het publiek en wat die conversies stimuleert.

5. Gebruik koppen om een ​​eenvoudige hiërarchie aan te sturen

Probeer deze truc wanneer u uw koppen schrijft. Vraag jezelf af hoe ze zouden lezen als iemand de e-mail zou scannen en alleen je koppen zou lezen.

Als uw koppen herhalend zijn, kan uw abonnee de interesse verliezen voordat ze uw CTA bereiken. Houd uw kopstijlen constant in uw e-mail, zodat het visueel duidelijk is dat het een kop is, zelfs in één oogopslag.

Hoe mooi uw e-mail ook is, de meeste zullen geen tijd besteden aan het lezen ervan mensen hebben de neiging om e-mails te scannen. Zorg ervoor dat de koptekst en de tekst van de CTA-knop op elkaar aansluiten en samenwerken.

Wanneer u CTA-kopieën schrijft, gebruik dan actiewoorden achieved context voor uw CTA-knoppen. Hierdoor weten lezers wat ze kunnen verwachten als ze klikken en is het toegankelijk voor mensen die schermlezers gebruiken. Een CTA als ‘meer informatie’ vertelt de abonnee bijvoorbeeld niets in excess of wat ze echt van de klik krijgen. Maar een CTA als “Lees het menu” vertelt ze alles!

6. Gebruik afbeeldingen

Elke e-mail zou een soort van afbeeldingen moeten hebben. Het grijpt de aandacht en geeft een beetje een visuele pauze voor de lezer. Afhankelijk van uw branche, doelgroep en merk, wilt u misschien experimenteren met elementen zoals geanimeerde GIF’s en interactieve e-mailafbeeldingen.

Dat gezegd hebbende, is het belangrijk om je publiek (en de GIF die je overweegt) in gedachten te houden, dus het is een toegevoegde waarde en geen afschrikmiddel voor je e-mail. Omdat GIF-animatie erg snel is, kan het schadelijk zijn voor mensen fulfilled een visuele beperking of epilepsie, maar snel bewegende GIF’s in het algemeen kunnen zelfs als afleiding fungeren voor mensen zonder visuele beperking. Overweeg of de GIF de ervaring voor de abonnee beter of afleidend maakt.

Laadtijd is ook van cruciaal belang wanneer u afbeeldingen gebruikt houd uw bestandsgrootte klein. Hoewel niet alle e-mailclients animatie ondersteunen (we kijken naar u Outlook 2007-2019), doen velen dat wel.

7. Check wat werkt voor uw publiek

Er is zoveel dat u kunt (en moet!) testen om te zien wat werkt voor uw unieke publiek. Probeer deze twee benaderingen voor A/B-testen.

1. Stuur twee versies van je e-mail naar een proportion van je publiek

Er is geen vaste regel over welk share van uw publiek in uw ‘proefkonijn’-groep moet zitten, maar 25% moet redelijk representatief zijn voor uw publiek.

Na een bepaalde tijd (of het nu uren of een paar dagen is), wordt de winnende versie (gedefinieerd doorway de conversieratio) naar de rest van je publiek gestuurd.

2. Verdeel je publiek 50/50

Het ene publiek krijgt een ‘controle’ en het andere een ‘testversie’. Controleer uw e-mailanalyse om te zien wat beter presteert.

Probeer een van deze e-mailelementen te testen – zorg er wel voor dat u zich aan één variabele tegelijk houdt.

Maak e-mailcampagnes die converteren

Wanneer u e-mailontwerp benadert met het oog op wat u echt wilt dat abonnees fulfilled uw e-mail doen, wordt het gemakkelijker om de juiste benadering van uw onderwerpregels, inhoud, afbeeldingskeuzes en ontwerp te vinden. Pas deze zeven tips toe en exam onderweg om meer betrokkenheid en conversies in uw e-mailcampagnes te stimuleren.