5 trends in marketingstrateeg

Natalie Small

Het kan soms een fulltime baan op zich lijken om de nieuwste traits en veranderingen in inbound promoting voor te blijven. Maar het is een uitdaging waar marketingstrategen gedijen.

Strategen zijn degenen die accounts leiden, puttend uit jarenlange marketingervaring en leiding geven aan multi-expert teams om marketinginspanningen te ontwikkelen en te optimaliseren. Het creëren van strategie uit veel bewegende stukken, draaiend wanneer dat nodig is, is hun brood-en-boter.

Of deze spilpunten nu worden ingegeven doorway nieuwe marketingtrends, verschuivende bedrijfsdoelen of datagestuurde inzichten, kunnen aanpassen en voorop blijven lopen is een belangrijke eigenschap van marketingstrategen. Elk bedrijf is uniek, maar er zijn enkele overkoepelende overeenkomsten die we bij Kuno Artistic zien in termen van waar klanten de meeste ondersteuning zoeken. Dus, als onderdeel van onze Serie over inkomende marketingtrendslaten we eens kijken naar enkele van de nieuwste kansen op het gebied van digitale advertising and marketing vanuit het oogpunt van een strateeg.

5 marketingstrateegtrends in 2022

Agentschappen: een aanvulling op interne teams, geen vervanging

De samenstelling van de marketingteams die naar ons komen, is de afgelopen jaren enigszins verschoven, als gevolg van een verandering in wat organisaties zoeken in een bureaupartner.

Nog niet zo lang geleden zagen we veel eenmansmarketingteams die zoveel mogelijk moesten uitbesteden aan een bureau. Meer recentelijk komen er echter grotere marketingteams naar ons toe voor ondersteuning en inzicht – niet om hun interne marketinginspanningen te vervangen, maar als aanvulling en uitbreiding van hun teams. Bureaus hebben het voordeel van materiedeskundigen die kunnen inzoomen op specifieke elementen van uw marketingstrategie en, uiteraard, uw strategie van start off tot eind fulfilled u plannen.

Dit soort partnerschap tussen een organisatie en een bureau biedt een schat aan kansen voor innovatieve digitale marketingstrategieën en inzichtelijke campagnes. Er komen meer perspectieven op tafel van zowel de klant- als bureaukant, wat uiteindelijk leidt tot een meer inzichtelijke strategie.

De rol van een inbound marketingstrateeg is ook geëvolueerd om deze verschuiving in dynamiek op te vangen.

Strategen zijn altijd de lijm geweest die een team bij elkaar houdt – waaronder iedereen, van strategische accountmanagers en Search engine optimisation-gurus tot ontwerpers en contentmarketeers aan de bureauzijde. Voor succesvolle inbound advertising is het nu belangrijker dan ooit om vooruitstrevende oplossingen uit te voeren en samen te werken aan een strategie voor het grote geheel.

Betere afstemming van verkoop en marketing and advertising

Evenzo is afstemming tussen verkoop en advertising een grotere prioriteit geworden. En we zien dat organisaties meer uitgebreide begeleiding zoeken.

Verkoop is ongelooflijk geavanceerd geworden satisfied betrekking tot verschillende platforms en gebruikte technologie. HubSpot stelt verkopers bijvoorbeeld in staat om contactgedrag te volgen en inzichten te verkrijgen uit de expression waarop een prospect heeft geklikt om de website te vinden naar welke pagina’s die persoon heeft bezocht.

Applications zoals deze geven verkoopteams een veel grondiger begrip van hun leads – waar ze zijn, waar ze naar zoeken en wat ze doen – en kunnen dit doen lang voor het eerste gesprek.

Dit betekent allemaal dat advertising and marketing en verkoop kunnen eenvoudigweg niet worden gescheiden. Het is een belemmering voor verkoopteams om niet te weten wat advertising doet en vice versa. Organisaties centraliseren hun information steeds vaker met equipment als HubSpot en willen beide teams beter laten samenwerken op één platform.

Als strateeg helpt u klantorganisaties HubSpot – of andere CRM-platforms – te maximaliseren voor de sterkste rendement op investering voor beide groups is enorm.

Gegevensgestuurde responses

Het soort informatie en de hoeveelheid knowledge die marketeers ter beschikking staan, blijven exponentieel groeien. Inzichten die een paar jaar geleden ondoorgrondelijk leken, zijn nu gemeengoed en worden verwacht.

Als slechts één voorbeeld geeft heatmapping-application informatie weer in excess of de muisbewegingen van een sitebezoeker om te laten zien waar ze hebben gepauzeerd, zweven en geklikt. De schat aan informatie die marketeers en verkoopteams kunnen verzamelen, wordt achieved de dag geavanceerder.

Dit verandert het spel voor marketingstrategen. Er is meer vraag naar directe responses around hoe een campagne presteert. Continuous rapporteren above hoe een nieuwe tactiek werkt, is gemeengoed. De equipment die beschikbaar zijn om information te benutten, evolueren voortdurend en kunnen realtime prestaties leveren.

Het voordeel is natuurlijk dat deze gegevens meer aanpassingen en optimalisaties mogelijk maken. Aan de andere kant hebben sommige gebieden, zoals Search engine optimization en organisch verkeer, tijd nodig om momentum op te bouwen. Voor strategen is het van cruciaal belang om in een tijd van zoveel informatie een evenwicht te bewaren tussen snel bijsturen op foundation van de gegevens en weten wanneer een tactiek moet worden uitgespeeld. Het stellen van realistische doelen, tijdlijnen en verwachtingen is de sleutel.

Technologie en automatisering, altijd

Een groot deel van het bijhouden van inkomende marketingtrends is op de hoogte blijven van de nieuwste marketingtechnologie. Je moet overal de vinger aan de pols hebben, van webdesign en vraaggeneratie tot videomarketing en contentmarketing.

Gelukkig is een van de voordelen van het werken satisfied een bureau – en een deel van het werk voor de strateeg – het benutten van de rijkdom aan inzicht en knowledge die we als divers group hebben. Elk teamlid heeft deskundige kennis van hun respectieve marketingconcentratie. Kritieke marketinggebieden groeien en versterken de effects van specialisten zoals vraaggeneratie of multimedia-authorities. De strateeg brengt vervolgens alles bij elkaar voor een samenhangende manier van handelen.

Elk jaar zijn bepaalde tendencies en technieken bijzonder populair. Dit jaar zien we meer verzoeken en vragen above het volgende:

  • Virtual fact (VR), augmented fact (AR) en combined actuality (MR)
  • Kernwebvitaliteit
  • Cyberbeveiliging
  • De voordelen van niet-gecodeerde inhoud
  • SERP-functies
  • YouTube-zoekopdracht voor Website positioning
  • Native-advertenties

En marketingautomatisering, hoewel niet nieuw, blijft een will have to voor alle bedrijven. Alles, van het vereenvoudigen van workflows tot het plannen van demo’s, kan profiteren van automatisering om tijd te besparen, leads te koesteren en de verkoopcyclus te verkorten. Vooral het opzetten van are living websitechatfuncties is dit jaar een prioriteit geweest voor veel bedrijven waarmee we samenwerken.

Het lawaai overwinnen achieved kwaliteit, niet fulfilled kwantiteit

In de wereld van contentmarketinger is veel concurrentie. HubSpot publiceerde onlangs deze statistieken:

  • 90% van de marketeers gebruikt contentmarketing om in 2022 hetzelfde bedrag in het kanaal te blijven investeren.
  • 66% van de marketeers verwacht dat hun funds voor contentmarketing voor 2022 meer zal stijgen dan hun funds voor 2021.
  • Meer dan 60% van de marketeers satisfy het succes van hun contentmarketingstrategie aan de hand van profits.
  • De drie belangrijkste doelen die marketeers bereiken door middel van succesvolle contentmarketing zijn het genereren van naamsbekendheid, het opbouwen van geloofwaardigheid en vertrouwen en het opleiden van doelgroepen.
  • De grootste uitdagingen voor marketeers bij contentmarketing zijn het creëren van information die leads genereert, het vinden van ideeën voor nieuwe information en het creëren van content fulfilled een hoge mate van on the net betrokkenheid.
  • De zoekalgoritmen van Google proberen tekst te overstijgen naar afbeeldingen, spraak/podcasts en online video.

Het is duidelijk dat inhoud de belangrijkste component is voor inbound marketing. Blogposts, e-boeken, video’s, casestudy’s, bestemmingspagina’s, podcasts, e-mails en sociale media zijn de sleutel tot het aantrekken en converteren van kopers. Maar meer is zelden beter.

Het delen van relevante inhoud die waarde biedt, is belangrijker dan ooit om gehoord te worden boven de ruis.

Satisfied e-mailmarketing kan dit lijken op het verzenden van een enkele nieuwsbrief met drie of vier stukken inhoud waaruit het publiek kan kiezen in plaats van vier afzonderlijke e-mails. Voor bloggen kunnen vier op maat gemaakte berichten en een paar video’s beter resoneren dan acht berichten per maand.

Dit is waar het creëren van inzichtelijke consumer persona’s en het vanaf het start out focussen op het in kaart brengen van de klantreis een echt verschil maakt in het begrijpen van je publiek en waar ze naar op zoek zijn.

Streef ernaar om minder content te creëren, maar meer waarde te bieden.

Implementeer deze marketingstrateegtrends

Een van de voordelen van het werken fulfilled een bureau en marketingstrategen is dat je toegang hebt tot een volledig group om de hiaten op te vullen, vooruitstrevende oplossingen uit te voeren en samen te werken aan een grotere strategie.

Het Kuno Inventive-staff kan u helpen uw inbound marketingstrategie te verbeteren doorway deze best vijf developments en nog veel meer te implementeren. Bekijk onze circumstance experiments voor voorbeelden van hoe we onze klanten helpen resultaten te behalen.

Nieuwe call-to-action

Next Post

De favoriete e-mails van het lakmoesteam van juni 2022

We zijn halverwege 2022 en marketeers vertragen niet. Fulfilled het zomerse weer in volle gang gebruiken merken vakanties en de stijgende temperaturen in hun voordeel om de aandacht van abonnees echt te trekken. Of het nu een slimme onderwerpregel was, de perfecte timing van een getriggerde e-mail of een paar […]