U registreert mogelijk veel verkeer en leads in uw online winkel, maar de cijfers komen mogelijk niet overeen met de verkopen. Soms zult u merken dat de meeste van deze bezoekers doorgaan satisfied het vullen van hun winkelwagentje fulfilled producten, maar de aankoop niet voltooien.
Hoewel we dit tot op zekere hoogte kunnen associëren satisfied etalages, waarom dan de karren vullen en ze achterlaten?
Welnu, uw afrekenproces is misschien de belangrijkste boosdoener.
Onderzoek toont aan dat in ieder geval 69% van on the web kopers verlaat de winkelwagen op de afrekenpagina. Een van de belangrijkste redenen waarom klanten vertrekken zonder een aankoop te doen, is het onhandige afrekenproces.
Uw on the internet winkel doet misschien alle juiste dingen om vertrouwen en kooplust te wekken. Maar een onvriendelijke afrekenpagina kan de reden zijn waarom de klant de transactie niet voltooit. Het optimaliseren van uw betaalpagina kan mogelijk uw conversies en inkomsten verhogen.
Dit artikel geeft je 7 tips om je te helpen je betaalpagina aan te passen, de verkoop te verhogen en je klantervaring te verbeteren.
Wat maakt een naadloos afrekenproces?
Een on line shopper is altijd op zoek naar gemak. Ze willen snel en satisfied minimale inspanning goederen en diensten kopen en kopen in plaats van zich bezig te houden satisfied langdurige of gecompliceerde processen.
Volgens onderzoek maar liefst 17% van de on the internet customers zal een volle winkelwagen verlaten vanwege een onvriendelijk, ingewikkeld afrekenproces dat te lang duurt. Dit betekent dat voor elke 5 potentiële klanten, 1 waarschijnlijk de aankoop laat vallen als het afrekenproces niet indrukwekkend is!
Gelukkig zijn er verschillende dingen die u en uw verkoopteam kunnen doen om uw betaalpagina efficiënter te maken en uw conversieratio te verhogen.
Zorg er allereerst voor dat het proces intuïtief en klantvriendelijk is. Hoe eenvoudiger, hoe beter. Zorg ervoor dat de koper snel zijn betaalgegevens kan invoeren en de betaling fulfilled zo min mogelijk moeite af te ronden.
Maar dat is niet alles. Ga verder en laat uw klanten zien dat u om hun behoeften geeft. Een klant die bijvoorbeeld on-line een cadeau zoekt, heeft hoogstwaarschijnlijk cadeauverpakkingsservices voor het solution nodig. Door deze optie bij de kassa op te nemen, voelt de klant zich gehoord en gezien. EEN betrouwbare tool zoals Dooly kan u helpen het koperstraject te begrijpen en uw verkooppijplijn effectief te beheren.
Hoe u on the web afrekenen kunt aanpassen voor efficiëntie
Het aanpassen van een on line betaalpagina is een uitgebreid proces en vereist mogelijk codeervaardigheden en de hulp van een ontwikkelaar. Achieved sommige e-commerceplatforms kunt u uw afrekenproces echter eenvoudig aanpassen achieved weinig of geen codeerervaring.
Welke optie u ook kiest, hier zijn enkele manieren waarop u uw e-commerce afrekenpagina kunt aanpassen om het aantal verlaten winkelwagentjes te verminderen en de efficiëntie te verhogen.
Maak het aanmaken van een account probleemloos
Op de on line marktplaats zijn kopers er in alle soorten en maten. De ene klant heeft misschien geen moeite om een gedetailleerd account aan te maken, terwijl de volgende een klik-en-go-proces nodig heeft. Zorg ervoor dat je afrekenpagina voor iedereen geschikt is!
Voeg bijvoorbeeld een optie toe om kopersgegevens handmatig in te voeren en een andere optie om in te loggen satisfied een Fb- of Google-account. Het idee is om alle opties te hebben die verschillende klanten nuttig kunnen vinden.
Hier is een voorbeeld:
Geef prioriteit aan betalingsbeveiliging
Een on the net shopper zal eerder op de kostbare ‘koop’-knop klikken als ze het gevoel hebben dat hun… gegevens zijn volkomen veilig en veilig. Het is van cruciaal belang om hier rekening mee te houden bij het ontwerpen van uw afrekenpagina!
Vraag jezelf af, wat zou de klant het vertrouwen geven om zijn betalingsgegevens op mijn pagina in te vullen?
Als u bijvoorbeeld de woorden ‘Veilig betalen’ gebruikt in plaats van alleen ‘betalen’, herinnert u de koper eraan dat de pagina veilig is. Ook kan het gebruik van de originele logo’s van de betalingsgatewaykaarten zoals Visa, MasterCard, American Specific, enz. een gevoel van vertrouwen bij uw klanten oproepen.
Zie hier een voorbeeld:
Doordachte kleine aspects toevoegen
Het zijn de kleine dingen die het verschil maken. Klanten komen veel vaker terug als ze zich verzorgd voelen. Hier zijn enkele facts om op uw betaalpagina op te nemen om de klanten aan te moedigen een aankoop te doen – en terug te komen voor meer:
- Cadeauverpakking aanbieden: Als u cadeauartikelen verkoopt, overweeg dan om cadeauverpakkingen aan uw klanten aan te bieden. Bied ook verschillende verpakkingsopties en materialen aan, zodat klanten kunnen kiezen wat het beste bij hun behoeften past.
- Bied opties voor graveren of notities aan: Dit is vooral handig als u producten verkoopt die gepersonaliseerd kunnen worden, zoals taarten, sieraden, op maat gemaakte briefpapier, enz. Het opnemen van een aangepast veld waarin kopers kunnen specificeren welke boodschap ze bij het product or service willen opnemen, kan de klanttevredenheid aanzienlijk verhogen.
- Accepteer speciale bezorgverzoeken: Sommige klanten hebben zeer speciale bezorgverzoeken. Een klant kan bijvoorbeeld een cadeau nodig hebben dat op een bepaald tijdstip op de afstudeerlocatie van zijn type wordt bezorgd. Zorg voor aangepaste velden op uw afrekenpagina waar kopers hun bezorgvoorkeuren kunnen specificeren.
- Velden voor belastinggerelateerde informatie: maak een afrekenveld waarmee klanten hun belastinggegevens kunnen achterlaten. De vereiste informatie en hoe u dit veld aanpast, hangt af van uw handelsland.
Geef een overzicht van de afrekenstappen
Kopers zijn altijd angstig tijdens het afrekenproces. Door een satellietbeeld van het afrekenproces te bieden, ontstaat een mentaal beeld van hoe ver ze verwijderd zijn van het bezit van het merchandise dat ze kopen. Op deze manier brengt het voltooien van elke stap hen dichter bij het einddoel en creëert het een gevoel van prestatie in hun hoofd.
Hier is een voorbeeld van een overzicht van het afrekenproces op Amazon.com:
Voeg recensies en sterbeoordelingen toe
Online klanten zien graag sterbeoordelingen en recensies van producten waarin ze geïnteresseerd zijn. Dus wat is een andere manier om productkwaliteit te garanderen en een klant te overtuigen om te kopen dan een sectie met beoordelingen en recensies op uw afrekenpagina te hebben?
Plaats ze strategisch en op de meest geschikte trede. Voeg ook een sectie toe waar klanten hun eigen recensie kunnen achterlaten.
Added manieren om het afrekenproces van uw winkel te verbeteren
Naast het bovenstaande zijn er nog meer manieren waarop u uw betaalpagina kunt stroomlijnen om de klantervaring te verbeteren:
- Optimaliseer het afrekenproces voor mobiele gebruikers
- Gebruik afrekenbots als afrekenassistenten
- Voeg aanbiedingen na het uitchecken toe
- Voeg zoveel mogelijk betalingsopties toe
- Voeg een gedetailleerd en praktisch retourbeleid toe
- Vraag om e-mailadressen voor verlaten winkelwagenherstel om klanten eraan te herinneren terug te komen en een aankoop te doen
Conclusie
Het afrekenproces speelt een belangrijke rol in het succes van uw e-commerce winkel. Als u uw verkoop wilt verbeteren, is het van cruciaal belang om goed op uw afrekenproces te letten. Zo zorgt elke stap ervoor dat de klant wordt aangemoedigd om zijn betalingsgegevens in te voeren en op de koopknop te klikken.
Een klant die online winkelt, wil doorgaans een moeiteloos afrekenproces fulfilled zeer veilige betalingsopties. Deze, samen achieved de andere hierboven besproken factoren, geven uw klanten het vertrouwen om hun creditcardgegevens in te voeren en de aankoop te voltooien.
More Stories
Career Opportunities in Picture Making
Why Is Data Science the NextGen Career Field?
Do Medical Coders Have a Recession Proof Job?