5 manieren om problemen fulfilled de toeleveringsketen in 2022 op te lossen
Nu de pandemie uw toeleveringsketen heeft vernietigd, probeert u erachter te komen hoe u uw bedrijf overeind kunt houden.
Het is niet alleen jij.
Dezelfde problemen treffen veel bedrijven. Maar geef niet op er zijn oplossingen voor deze problemen, waaronder:
- Verbeterde voorraadtracering
- Onderzoek andere bedrijfsmodellen
- Ontvang nieuwe aanbiedingen
- Bewaak en volg uw bedrijf
- Bezoek leveranciersrelaties opnieuw
Wat zijn enkele belangrijke problemen fulfilled de toeleveringsketen?
Provide chain-problemen zijn een uitdaging waar 85% van de bedrijven mee te maken heeft.
Grote problemen in de toeleveringsketen kunnen variëren van voorraadtekorten tot vertragingen bij de levering.
Deze problemen kunnen een bedrijf ernstig ontwrichten en kosten klanten en geld. Er zijn echter een aantal benaderingen om deze supply chain-problemen op te lossen.
Het hebben van voldoende voorraadbuffer is een strategie om vertragingen in de levering te voorkomen of te bestrijden. Dit garandeert dat u, zelfs als er vertragingen in het leveringsproces zijn, voldoende goederen bij de hand heeft om aan de vraag van de klant te voldoen.
Werk samen fulfilled een betrouwbare leverancier die regelmatig aan uw behoeften kan voldoen om vertragingen bij de levering te voorkomen.
Voorraadtekorten kunnen worden veroorzaakt doorway veel verschillende factoren, zoals:
- Natuurrampen, zoals de pandemie
- Arbeidsstakingen
- productie problemen
- Verkeerde toewijzing van voorraad
- Gebrek aan regelmatige voorraadcontroles
- Ineffectieve of onnauwkeurige vraagdetectie
Om deze problemen op te lossen, moet er een nauwkeurig voorraadbewakingssysteem zijn. Hierdoor weet u precies wat er op voorraad is en wanneer het bijna op is. Vervolgens kunt u stappen ondernemen om meer producten te bestellen voordat ze helemaal op zijn.
Uw toeleveringsketen kan ook worden beïnvloed doorway verschillende externe omstandigheden, zoals:
- Wijzigingen in valutakoersen
- Politieke turbulentie
- Neergang of malaise in de economie
- Veranderingen in technologie
Het is cruciaal om wereldwijd aanwezig te zijn en contacten te hebben achieved leveranciers about de hele wereld als u uw bedrijf wilt beschermen tegen dit soort verstoringen. Dit stelt u in staat om diensten te blijven verlenen, zelfs in moeilijke tijden.
Kosten stijgen
Elke stijging van de prijs van het produceren of leveren van een goed of dienst wordt beschouwd als een kostenstijging. Kosten kunnen door verschillende oorzaken stijgen, maar enkele van de meest voorkomende zijn stijgingen van de kosten van benzine, arbeid of grondstoffen.
Wanneer de kosten stijgen, moeten bedrijven die kosten vaak doorberekenen aan hun klanten in de vorm van hogere prijzen. Dit kan resulteren in minder vraag naar het product or service of de dienst, wat dus kan leiden tot banenverlies of zelfs bedrijfsfalen.
Vraag van consumenten
Uw toeleveringsketen kan worden beïnvloed doorway de vraag van de consument. Er zijn tal van mogelijke oorzaken hiervoor, waaronder:
- Nieuwe productreleases van concurrenten
- Veranderingen in de economie
- Voorkeuren of smaken van de klant
- Veranderingen in modetrends
Wereldwijde complexiteit
Wereldwijde complexiteit is een van de grootste problemen waarmee bedrijven worden geconfronteerd als het gaat om source chain management. De toeleveringsketen van een bedrijf kan mondiaal zijn, fulfilled verkopers en leveranciers verspreid above tal van landen. Het beheren en coördineren van alle bewegende stukken kan daardoor een uitdaging worden.
De COVID-19-pandemie heeft deze uitdagingen verergerd
Sinds de uitbraak in China sinds 2020 ernstig is, hebben veel bedrijven momenteel moeite om daar essentiële benodigdheden en componenten te verkrijgen.
Als gevolg van de wereldwijde transportonderbrekingen hebben ze nu problemen om hun goederen bij de consument te krijgen.
Wereldwijde complexiteit kan een groot obstakel zijn voor bedrijven, maar het wordt aanzienlijk moeilijker tijdens een grote gezondheidscrisis zoals COVID-19.
Bedrijven moeten flexibel zijn
Bedrijven moeten wendbaar en flexibel zijn om gelijke tred te houden fulfilled de constante veranderingen van de omgeving. Om alle bewegende delen in hun toeleveringsketen bij te houden, moeten ze ook beschikken in excess of een robuuste communicatie-infrastructuur.
Risico
Natuurrampen en andere onvoorziene gebeurtenissen vormen een van de grootste bedreigingen voor provide chain management. Alles van een stroomstoring tot een leverancier die failliet gaat, kan onder deze categorie vallen.
Het is van cruciaal belang om een back-upstrategie te hebben om de kans op deze verstoringen te verkleinen. Dit kan inhouden dat u overtollige voorraad aanhoudt of een again-up leverancier heeft.
Voorraden vormen een ander gevaar in provide chain administration. Dit kan gebeuren wanneer er onvoldoende voorraad aanwezig is om aan de vraag te voldoen, wat kan leiden tot verlies van klanten en verkopen. Nauwkeurige voorraadvolgsystemen moeten aanwezig zijn om voorraadpreventie te helpen voorkomen.
Wat is de oorzaak van de huidige source chain-problemen?
COVID-19
We zijn allemaal op de hoogte van de COVID-19 op dit moment. Sinds start out 2020 zorgt de epidemie voor problemen in de toeleveringsketen. In werkelijkheid meldde 38,8% van de kleine ondernemingen COVID-19-gerelateerde problemen met de toeleveringsketen.
Geografische problemen
Het is van cruciaal belang om je bewust te zijn van de geopolitieke problemen die van invloed kunnen zijn op je toeleveringsketen als je ervoor wilt zorgen dat deze goed functioneert. Hier zijn enkele strategieën om mogelijke geopolitieke problemen op te lossen:
- Blijf op de hoogte van actuele gebeurtenissen en hoe deze uw toeleveringsketen kunnen beïnvloeden.
- Maak back again-upplannen en houd rekening satisfied verstoringen.
- Houd de grondstofkosten in de gaten en onderhandel indien nodig met leveranciers voor lagere prijzen.
- Maak een lijst van potentiële leveranciers verspreid over de hele wereld, voor het geval iemand wordt getroffen door een geopolitiek probleem.
economisch Moeilijkheden
Economische uitdagingen vormen een belangrijke belemmering voor een succesvolle toeleveringsketen.
Effectieve prognoses zijn een methode om deze obstakels te overwinnen. Bedrijven kunnen de influence van economische volatiliteit op hun toeleveringsketens verminderen doorway fluctuaties in de vraag te voorspellen en de voorraadniveaus dienovereenkomstig te beheren.
Strategisch leveranciersmanagement is een ander middel om de effecten van economische veranderingen te verminderen. Bedrijven kunnen het risico op leveringsonderbrekingen als gevolg van economische volatiliteit verminderen doorway zaken te doen fulfilled leveranciers die betrouwbaar en financieel stabiel zijn.
Het optimaliseren van het goederenverkeer doorway de toeleveringsketen is een derde tactiek om economische instabiliteit aan te pakken. Procesvereenvoudiging, het gebruik van just-in-time leveringstechnologieën en kosteneffectieve transportation- en opslagtechnieken kunnen hier allemaal bij helpen.
10 vierde kunnen bedrijven samenwerken met andere organisaties om een duurzamere toeleveringsketen op te bouwen. Bedrijven kunnen het impact van economische volatiliteit op hun toeleveringsketens verminderen doorway middelen te delen en samen te werken aan grensoverschrijdende zendingen.
Ten slotte kunnen bedrijven risicobeheertechnieken gebruiken om hen te helpen het hoofd te bieden aan de onvoorspelbaarheid van de economie. Bedrijven kunnen hun besluitvorming verbeteren terwijl ze te maken hebben fulfilled turbulente markten doorway risicobeheertechnieken zoals scenarioplanning en risicobeoordeling te gebruiken.
Hoe kunt u supply chain-problemen oplossen?
Er zijn een paar cruciale strategieën voor het oplossen van offer chain-problemen. Verbeterd voorraadbeheer kan u helpen de benodigdheden die u nodig hebt altijd bij de hand te houden en voorraadtekorten te voorkomen. U kunt nieuwe leveranciers of distributiekanalen vinden door te kijken naar alternatieve bedrijfsmodellen, die u kunnen helpen bij het oplossen van problemen.
Het verkrijgen van nieuwe prijsafspraken van uw leveranciers kan helpen bij kostenbeheer, en het monitoren en projecteren van de prestaties van uw bedrijf kan helpen om mogelijke problemen op te sporen voordat ze zich voordoen. Past but not least, het beoordelen van uw connecties achieved leveranciers zal u helpen ervoor te zorgen dat u de beste potentiële voorwaarden met hen onderhandelt.
Hier zijn enkele strategieën om problemen achieved de toeleveringsketen in 2022 op te lossen:
Communiceren
Communicatie is essentieel. Communicatie is essentieel voor het oplossen van eventuele problemen in de source chain. Zorg ervoor dat alle belanghebbenden die betrokken zijn bij de toeleveringsketen, van leveranciers tot klanten, continual achieved elkaar in call staan.
Prepare
Wees voorbereid: op dit minute hebben we gezien hoe een pandemie die niemand had voorzien, een aanzienlijke invloed kan hebben op hoe we leven.
Bereid een strategie voor om eventuele uitdagingen die zich van tevoren kunnen voordoen, aan te pakken. Zo worden eventuele onderbrekingen tot een minimum amount beperkt.
Flexibel zijn
Flexibiliteit is essentieel: er gebeuren af en toe dingen waar we geen invloed op hebben. Wees klaar om aanpasbaar en flexibel te zijn wanneer dat nodig is om doorway te gaan achieved zaken tijdens verstoringen.
Samenwerken
Samenwerking is de sleutel tot het overwinnen van mogelijke problemen in de toeleveringsketen, aangezien het bedrijven in staat stelt middelen en ideeën uit te wisselen. Veel van deze uitdagingen zijn beheersbaar als we samenwerken.
Verbeterde voorraadbewaking
Hier volgen enkele suggesties voor een betere voorraadtracering:
- Barcodes of RFID-tags gebruiken als volgapparatuur
- Gebruik het CPFR-systeem voor groepsplanning, prognoses en aanvulling
- Gebruik een leveranciersbeheersysteem om de prestaties van leveranciers te bewaken en problemen op te sporen
- Gebruik een transportbeheersysteem om uw transportmiddelen en -routes optimaal te benutten
- Implementatie van Third-Party Logistics (3PL) kan helpen bij supply chain-uitdagingen
Het gebruik van deze methoden zal helpen bij het verminderen van problemen zoals dode voorraden, die verschillende oorzaken kunnen hebben, evenals stock-outs en overtollige voorraad.
Ontvang nieuwe prijsaanbiedingen
Het verkrijgen van nieuwe prijsafspraken van leveranciers is een methode om problemen satisfied de toeleveringsketen op te lossen. Het maken van een lijst van de dingen die je nodig hebt en onderhandelen in excess of lagere kosten voor die dingen zal je helpen dit te bereiken.
Bovendien wilt u misschien nadenken about het gebruik van een nieuwe bron voor sommige dingen of op zoek gaan naar een service provider die u een betere offer kan bieden. U kunt de negatieve effecten van problemen met de toeleveringsketen op uw bedrijf verminderen door proactief te zijn en te onderhandelen more than tarieven.
Bewaak en projecteer uw bedrijf
Dit vraagt om observatie:
- Voorraadniveaus
- verkoop
- Prestaties van leveranciers
- Vraag van de klant:
- Veranderingen in de markt
Herbekijk leveranciersrelaties
Het opnieuw evalueren van leveranciersrelaties is cruciaal om:
- Zorg ervoor dat u de meest betaalbare materiaalprijs krijgt
- Controleer of uw leveranciers voldoen aan uw kwaliteitsnormen
- Bepaal mogelijke problemen voordat ze zich voordoen
- Zorg ervoor dat uw relaties fulfilled uw leveranciers positief zijn
- Analyseer de relaties die u heeft achieved uw huidige leveranciers en noteer eventuele verbeteringen
- Stel haalbare toekomstverwachtingen en doelen broad met uw leveranciers
- Werk samen achieved uw leveranciers om mogelijke problemen op te lossen
Laatste gedachten
Tot slot hebben we enkele belangrijke provide chain-problemen en de vijf oplossingen besproken. U kunt de negatieve effecten van source chain-problemen op uw bedrijf verminderen door proactief te zijn en technologie en systemen te gebruiken.
More Stories
Morals Verses Ethics in the Work Place
New Jersey Attorney Ethics Investigations – The “Ten-Day Letter”
Starting a Business – The One Mistake many Owners make when Starting a Business